۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین زن ایرانی الگوی زن عفیف در دنیا است
کد خبر: ۳۶۹۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۹ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

زن ایرانی الگوی زن عفیف در دنیا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: باید زن ایرانی به عنوان الگوی زن عفیف در دنیا معرفی شود.

زن ایرانی الگوی زن عفیف در دنیا است
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ حجت‌الاسلام علی یوسفی در رویداد یک روزه طنین که در سالن حمپا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: بنا به فرمایش امام راحل که شاید فروریختن طاق‌های کسرا بمعنای فروریختن پایه‌های ظلم و استبداد بعد از ۱۴ قرن از میلاد پیامبر اکرم باشد و این از شایدهای اساسی است.
 
وی افزود: بشارت این انقلاب هم در همان زمان داده شد و به فصل الهی علیرغم لجن پراکنی علیه این انقلاب و نظام بیش از هر زمانی زلزله‌ای که در شب میلاد اتفاق افتاد در ستون‌های استکبار جهانی در حال تحقق است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) با اشاره به اینکه با رشد علم انسانیت در جبهه استکبار در حال اضمحلال و از بین رفتن است، اذعان کرد: ظلم و جور استکبار بعد از ۱۴ قرن خاموش خواهد شد و زمینه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است به زودی دنیا شاهد این تمدن خواهد بود.

مدعیان آزادی زنان بیش‌ترین آسیب را به زنان زده‌اند

یوسفی با اشاره به اینکه افراط و تفریط در حوزه زن اتفاق افتاده است تشریح کرد: به خصوص در کشورهای مدعی اسلامی که زن را در گوشه خانه حبس کرده بودند و به او فعالیت سیاسی و فرهنگی نمی‌دانند و همانطور که شهید مطهری فرمودند در غرب زن محکوم است که یا زن بودن از او سلب شود یا انسان بودن.
 
این مسئول با بیان اینکه در کشور ما بر اساس اسلام ناب و دنیا نظاره‌گر است که زن با ویژگی‌های زنانگی و انسانی منشا تحول زن در دنیا شده است،اذعان کرد: بعد از انقلاب تحول در غرب و شرق در دنیا اتفاق افتاد و در جامعه اسلامی الگوی زن موثر شد و این انقلاب بعد از ۱۴ قرن اسلام ناب را احیا کرد.
 
وی اضافه کرد: در کشورهای مدعی اسلامی بیشترین ضربه را به نقش و جایگاه زن زدند و افراط و تفریط هم در همین کشورها رخ داد مثلاً در عربستان که زن را نه تنها لایق کاندیدایی بلکه شایسته رای دادن هم نمی‌دانند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: با ادعای بی اساس تساوی زن و مرد که غربی‌ها برای منافع خود راه انداختند چه خسارت‌ها که به زنان نزد و چه عواقبی که در پی داشت‌ و با این شرایط چه ظلم‌ها در حق زن شد.

نقش ویژه و مهم زن در اسلام

یوسفی با اشاره به اینکه بانوان نقش مهم و برجسته‌ای دارند، بیان کرد: بواسطه خلقت اشرف مخلوقات که گاهی این نقش به زن داده می‌شود و گاهی به مرد اما در اظهارات دروغین مردها و مدعیان دروغین غربی هویت مستقلی هم برای زن قایل نیستند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: اما در تمدن اسلامی به همان اندازه که از مرد اسم برده شده از زن هم نام برده شده است و تمام بافته‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را از بین برده و همچنان با حفظ نقش مادری به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌پردازند.
 
وی اذعان کرد: امروز این الگو به دنیا معرفی شده و از زن ایرانی به عنوان الگو در تمام دنیا یاد می‌شود و همین‌طور در دین اسلام زن جایگاه ویژه‌ای دارد و تکالیفی در قبال مردان برای زن تدارک دیده شده است که اگر زن نخواست یا نتوانست فعالیت اقتصادی و... انجام دهد اما اسلام برایش این را فراهم کرده است که مرد باید برای او فراهم کند ونقش زنان در انقلاب اسلامی احیا شد.

معرفی زن ایرانی بعنوان الگوی زن عفیف در دنیا

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تبیین کرد: نه تنها زنان نیمی از جامعه هستند بلکه نیم دیگر را هم زنان تربیت می‌کنند در واقع وقتی از رشادت‌های مردان یاد می‌شود اگر حمایت و همراهی و پشتیبانی بانوان نباشد اصلا نمی‌توان چنین چیزی قائل شد.
 
یوسفی با اشاره به سخن گهربار شهید مطهری که فرمودند هرجایی مردی درخشید دنبال نقش یک زن در آنجا باشید عنوان کرد: به عدد شهدای زن نگاه نکنید از مادران و زنانی یاد کنید که خودشان مقدمات دفاع از وطن و .. را برای مردان فراهم کردند و باید به دنیا این به عنوان الگو زن عفیف در دنیا معرفی شود.
 
این مسئول ادامه داد: ادعای دروغ برابری زن و مرد چه ضربه‌ای به خانواده‌‌ها زد و اساس خانواده دچار بحران شد و به هر میزان که بنیان خانواده در غرب آسیب دید به همان اندازه جامعه دچار خسران و آسیب ‌های فراوان شد.

دوام و کانون خانواده برمحور زن است

وی تاکید کرد: کانون خانواده دوامش به زن و زن محور خانواده است و این حرف اساسی دین مبین اسلام است
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: سخت‌افزار زندگی متعلق به مرد و بخش نرم‌افزار زندگی متعلق به زن است که نقش بسیار مهمی است و نمی‌توان رتبه‌بندی کرد که کدام مهم‌تر است این‌ها مکمل هم هستند و در نبود دیگر قطعا کانون خانواده دچار آسیب می‌شود.
 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در معرفی نقش زن ایرانی در مکتب اسلام همه کوتاهی کردیم و وظیفه خطیر رسانه‌ها بخصوص بانوان است که این را تبلیغ کنیم و به خصوص در المپیک و پارالمپیک اخیر که اعتقادات اسلامی زن ایرانی بیش از همه نمود و بروز در جهان داشت.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان