۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۱۳۱ کلاس درس در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۹ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اعلام کرد:

افتتاح ۱۳۱ کلاس درس در استان قزوین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به افتتاح ۱۳۱ کلاس درس در استان گفت: برای مهر ماه امسال ۳۱ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی با اعتبار ۳۴۳ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان قزوین می‌شود.

افتتاح ۱۳۱ کلاس درس در استان قزوین
ابراهیم سعادتفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث احداث پروژه‌های آموزشی اظهار کرد: برای مهر ماه امسال و بازگشایی مراسم ۳۱ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی تحویل آموزش و پرورش استان قزوین می‌شود.

وی در خصوص میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها افزود: میزان اعتبارات صرف شده برای این پروژه‌ها حدود ۳۴۳ میلیارد تومان بوده که بخشی از این کار با مشارکت خیرین محقق شده است.

افتتاح ۱۳۱ کلاس درس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به افتتاح ۱۳۱ کلاس درس در سطح استان قزوین تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌ها به صورت کامل تکمیل نشده اما تلاش ما آماده‌سازی همه پروژه‌ها برای ایام مهر ماه است‌.

وی خاطرنشان کرد: احداث کانون فرهنگی، کارگاه‌‌های هنرستانی، استخر و مدارس از جمله پروژه‌های تحویلی ما برای مهر ماه و آغاز سال تحصیلی است که زیربنای همه این پروژه‌ها بیش از ۲۶ هزار مترمربع را شامل می‌شود که در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: تعمیرات اساسی مدارس هم برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار داشت و بر این اساس بخش تعمیرات سرویس‌های بهداشتی و بخش‌های دیگر مدارس، محوطه سازی و اجرای ایزوگام مدارس انجام شد.

وی بیان کرد: برای این منظور از انتهای سال گذشته پروژه‌هایی را در حوزه تعمیر سرویس‌های بهداشتی در شهرستان‌های مختلف شروع کردیم تا پیش از شروع سال تحصیلی همه این اقدامات تکمیل شوند.

اجرای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تا پیش از شروع فصل سرما

سعادتفر ادامه داد: اجرای ایزوگام و محوطه سازی مدارس هم از دیگر پروژه‌هایی بود که از انتهای سال گذشته تعداد زیادی از مدارس سطح استان تحت پوشش این طرح قرار گرفت و قراردادهایی برای این منظور منعقد شد، تلاش داریم تعداد باقیمانده از ایزوگام مدارس را هم پیش از شروع سال تحصیلی یا همراه با آغاز فرآیند تحصیلی انجام دهیم.

وی با اشاره به اجرای استاندارد سازی گرمایشی مدارس خاطرنشان کرد: استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین است که تعدادی از این پروژه‌ها شروع شده و خوشبختانه اکثر پروژه‌های استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و تعمیر موتورخانه فرسوده مدارس تکمیل شده و تعدادی دیگر هم در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین افزود: علاوه بر پروژه‌هایی که در انتهای سال گذشته شروع کردیم بنا داریم مدارس دارای اولویت که فرسودگی بالایی دارند پیش از سال تحصیلی یا پیش از شروع فصل سرما استاندارد سازی گرمایشی یا بهسازی و تعمیرات موتورخانه‌ها را هم انجام دهیم.

اجرای طرح شهید عجمیان برای دومین سال پیاپی در مدارس استان

وی از اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس استان خبر داد و عنوان کرد: طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس برای دومین سال پیاپی در دستور کار قرار دارد که این اقدام با کمک گروه‌های جهادی، اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، بسیج، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و دیگر ارکان همراه ادارات نوسازی مدارس و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

سعادتفر عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار مترمربع محوطه‌سازی و بیش از ۵۰ هزار مترمربع ایزوگام در سطح مدارس استان قزوین انجام شد و امسال تصمیم داریم تعداد بیشتری از مدارس که در این زمینه دچار چالش هستند را تحت پوشش قرار دهیم.

مشارکت ۱۲۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز استان در سال گذشته 

وی در ادامه به مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز قزوین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان مشارکت خیرین در استان قزوین رقم قابل قبولی است، به طوریکه در کشور رتبه سوم را در میزان مشارکت به نسبت اعتبارات داشتیم که جای تقدیر از خیرین مدرسه ساز استان را دارد که همراه همیشگی ما هستند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در احداث پروژه‌ها مشارکت داشتند، امسال هم خیرین همراهی بسیار خوبی با اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان داشتند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان