۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین شناسایی بیش‌از ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۵۱ نویسنده: سمیه چگینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت: ۱۷:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خبر داد:

شناسایی بیش‌از ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از نواخته شدن زنگ مهربانی در مدارس خبر داد و گفت: این برنامه دهم مهرماه با هدف ترویج فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری با حضور مدیران آموزش‌‌وپرورش، انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.

شناسایی بیش‌از ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ناصر ظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که امروز به مناسبت ایام بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و رویداد ملی جشن عاطفه‌ها در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ۸ هزار و ۶۸۴ دانش‌آموز کم‌بضاعت در مقاطع مختلف تحصیلی در استان شناسایی شده که جزو فرزندان ایتام و محسنین هستند و این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۸ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز بود.
 
وی افزود: از خرداد ماه امسال برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت تا این دانش‌آموزان با کیف و لوازم‌التحریر نو در مدارس حاضر شوند که خوشبختانه با همت خیرین، مردم، مراکز و موسسات نیکوکاری، شرکت‌های صنعتی، بسیج دانش‌آموزی امام جمعه و استاندار و مسئولین این امر محقق و از امروز بین خانواده‌ها توزیع خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اینکه اغلب لوازم‌التحریر فراهم شده از محل درآمدهای مردمی است، بیان کرد: تقریباً ۲ هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در سطح استان در نظر گرفته شده که تا پایان مهرماه ادامه دارد و ۲۹ شهریور ماه با حضور مسئولین و خیرین این جشن به صورت نمادین در میادین شهر برگزار خواهد شد.
 
ظاهری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه‌بر فراهم کردن لوازم‌التحریر و کیف این دانش‌آموزان؛ تامین کمک‌هزینه درسی دانش‌آموزان و بخشی از شهریه دانشجویان نیز در دستور کار دارد که سال گذشته از ۵۰۰ هزار تومان در مقاطع ابتدایی آغاز می‌شد و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مقاطع بالاتر ادامه داشت و امسال نیز بعد از ابلاغ مبلغ مورد نظر در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
 
وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال جذب حامیان ایتام در جشن عاطفه‌ها چشم‌گیر بود به طوری‌که هر حامی برای دانش‌آموزان تحت حمایت خود لوازم‌التحریر را فراهم کردند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی به عنوان یکی از منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد گفت: در حال حاضر ۴۷۹ دانشجوی تحت پوشش امام در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر در حال تحصیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
 
ظاهری تصریح کرد: ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و کلاس‌های تقویتی، کنکور و مشاور تحصیلی و رصد دانش‌آموزان تا بعد از کنکور از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است تا بتوانند رتبه‌های برتر را کسب کنند و در این رابطه در سنوات گذشته قبولی در رشته‌های پزشکی و فرهنگی را داشتیم.
 
وی ادامه داد: سال گذشته به طور کلی ۱۲ میلیارد تومان جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را در مراکز امداد، نیکوکاری و موسسات خیریه داشتیم و امسال پیش‌بینی شده که این مبلغ به ۱۳ میلیارد تومان برسد.
 
مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان اضافه کرد: موسسات خیریه برخی دانش‌آموزان کم‌بضاعت را که تحت پوشش نیستند را نیز شناسایی کردند که این کمک‌ها به آن‌ها اهدا خواهد شد.

زنگ مهربانی در مدارس نواخته می‌شود 
 
وی از نواخته شدن زنگ مهربانی در مدارس خبر داد و گفت: این برنامه دهم مهرماه با هدف ترویج فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری با حضور مدیران آموزش‌‌وپرورش، انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.
 
ظاهری تصریح کرد: علاوه بر پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی؛ سامانه‌ای توسط کارشناسان امداد به نام emdad33808.ir طراحی شده که خیرین می‌توانند کم‌تر از ۳۰ ثانیه مساعدت خود را در رابطه با جشن عاطفه‌ها داشته باشند.
 
مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: علاوه‌بر روش‌هایی مذکور شماره کارت ۶۰۳۷ ۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ نیز در همین رابطه در نظر گرفته شده تا امکان مساعدت از طریق فضای مجازی نیز فراهم شده باشد.

بیش از ۳۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۱۴۰ خانواده در قالب ۶۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که خوشبختانه سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار توانمند و از چرخه حمایتی خارج شدند.
 
ظاهری افزود: امسال برنامه‌ریزی شده که جشن توانمندی ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده دیگر را برگزار کنیم که در حال حاضر در حال شناسایی و رصد قرار دارند.
 
مدیرکل امداد خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: سه مولفه برای خانواده‌های توانمند در نظر گرفته شده که می‌توان به برخورداری از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) و گذشت ۱۸ ماه از پرداخت تسهیلات، دریافت حداقل حقوق قانون کار و ارتقای دهک اشاره کرد.
 
ظاهری تصریح کرد: خوشبختانه ما امروز زنان سرپرست خانواری را داریم که از یک تسهیلات کار خود را آغاز کرده و اکنون برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی داشته‌اند. 
 
وی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند شدن خانواده‌ها است و در این رابطه آموزش و مهارت آموزی اهمیت ویژه‌ای در اشتغالزایی دارد چه بسا که مددجویان با کمک مالی می‌تواند مسیر درآمدزایی را برای خود را پیدا کنند.
 
مدیرکل امداد خمینی(ره) استان قزوین اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های ما فروش محصولات تولیدی در بازار است که در رابطه با حمایت از کسب و کارهای خانگی نشستی با اداره کار و تعاون برگزار کردیم و در حال رایزنی هستیم اما در حال حاضر از طریق راهبرهای شغلی از آن‌ها حکایت می‌شود.
 
ظاهری ابراز کرد: راهبرهای شغلی علاوه‌بر آموزش و تامین مواد اولیه محصولات تولیدی آن‌ها را خریداری و یا در بازار به فروش می‌رسانند که اکنون در بحث صنایع دستی، خیاطی، فرش و گلیم فعال هستند که خوشبختانه خانواده‌ها از نتایج کار خود و به فروش رساندن محصولات اطمینان دارند.
 
وی تصریح کرد: ایجاد تعاونی جزو سازو کار وظایف امداد نیست اما در حال حاضر در فضای مجازی و آزادکاری شرایطی فراهم شده تا محصولات کسب‌وکارهای خانگی به فروش برسد و در این رابطه با برنامه با سلام و دیجی‌کالا تفاهم‌نامه‌‌هایی منعقد شده تا از هزینه ثبت‌نام و مالیات معاف شوند.
 
اشتغالزایی برای بیش ۵ هزار مددجو با پرداخت تسهیلات 
 
مدیرکل امداد خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۴ کارگاه خیاطی فعال داریم که برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته‌اند.
 
ظاهری اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۰۹ پنل انرژی خورشیدی به شبکه‌های انرژی برق متصل شدند که با توجه به اعلام اداره برق یک مگابایت برق تولیدی را وارد مدار برق کشور می‌کنند که در این رابطه ماهیانه از ۳ تا ۱۳ میلیون تومان درآمد به حساب خانوار واریز می‌شود که بیشتر در مناطق محروم اوج و بویین‌زهرا تعبیه شده‌اند.
 
پرداخت کمک هزینه تامین مسکن به بیش از ۳ هزار مددجو 
 
وی از رشد ۶۷ درصدی کل مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری ۲۶۶ میلیارد تومان کل درآمد مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته برای ۵ هزار و ۸ نفر از نیازمندان فرصت شغلی ایجاد شد که در این راستا ۹۲ درصد منابع بانکی جذب شده است.
 
ظاهری در پایان گفت: از ابتدای سال جاری یک میلیارد تومان ودیعه مسکن و کمک‌هزینه اجاره مسکن به ۳ هزار و ۱۵۸ خانواده تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.

انتهای خبر/ ۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان