۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجوزدار در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح کرد:

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجوزدار در استان قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجوزدار در استان قزوین منعی ندارد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجوزدار در استان قزوین
عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: براساس ضوابط و مقرراتی که در سطح ملی اعلام شده شاهد حضور اتباع مجاز در استان هستیم و البته بخشی هم به صورت غیرمجاز وارد استان شده‌اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد غیرقابل قبول آمار حضور اتباع بودیم؛ مجموعه دولت مصمم به امر ساماندهی اتباع در کل کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ما هم در استان قزوین از مدتی قبل موضوع ساماندهی اتباع  را شروع کردیم.

این مسئول عنوان کرد: ما موضوع اتباع را هم فرصت می‌دانیم و هم اینکه یکسری آسیب‌ها هم به دنبال دارد که اگر به درستی مدیریت نشود؛ ممکن است تبدیل به تهدید و آسیب‌های بیش‌تر شود.

کاظمی ادامه داد: آنچه که مسلم است این است که اتباع غیرمجاز باید خاک ایران را ترک و به موطن خود بازگردند و ما هم در این مسیر با هماهنگی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان، برنامه‌هایی را داریم که به طور مستمر و روزانه انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: شناسایی اتباع غیرمجاز و انتقال آن‌ها به مرز و کشور خودشان را روزانه و با همکاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه حوزه انتظامی پیگیری می‌کنیم.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: در حوزه اتباع مجاز هم نیاز به ساماندهی جدی وجود دارد تا بتوانیم از این فرصت‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با قانون جدیدی که در مجلس در حال بررسی و تصویب است نیز این ضعف‌ها و خلأ‌های قانونی موجود در حوزه ساماندهی اتباع را هم به سرعت حل و فصل کنیم.

وی درمورد ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در استان اظهار کرد: ما برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجاز هیچ محدودیتی در استان نداریم و مراکز آموزش و پرورش و مدارس ما موظف هستند براساس قانون اتباع مجاز را ثبت‌نام کنند.

این مسئول تصریح کرد: اگر مانع و اشکالی در این راستا وجود داشته باشد، اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین متکفل حل مسائل این حوزه است. لذا هیچ مانعی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجاز در استان نداریم.

گفتنی است براساس آمار اعلام شده حدود 70 هزار اتباع افغانستانی در استان قزوین حضور دارند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان