۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تدریس جهادی در مدارس مناطق محروم قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول اردوی تدریس جهادی «وتر» قزوین مطرح کرد:

تدریس جهادی در مدارس مناطق محروم قزوین

مسئول اردوی تدریس جهادی وتر استان قزوین گفت: اردوی تدریس جهادی از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۲۱ شهریور در مدارس محروم محمود آباد برگزار شد.

تدریس جهادی در مدارس مناطق محروم قزوین
علیرضا کلهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: دهمین دوره اردوی تدریس جهادی وتر با اهداف یازده‌گانه از جمله محرومیت‌زدایی آموزشی از مناطق محروم با مشارکت ۱۸ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان قزوین در مناطق محروم محمودآباد نمونه برگزار شد.

وی افزود: در بخش اول این اردو یک دوره آموزشی فشرده در زمینه‌های اختلالات یادگیری و روش تدریس و طرح درس با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل و چالش‌های مقطع ابتدایی با استفاده از اساتید برجسته استان برگزار شد.

مسئول گروه جهادی «وتر» قزوین عنوان کرد: در بخش دوم اردوی تدریس جهادی وتر نیز دانشجویان به مدت ۶ روز در مدارس محمودآباد نسبت به برگزاری کلاس‌های درسی جبرانی و شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری در پایه ابتدایی اقدام کردند.

کلهر تصریح کرد: در این دوره از اردوی تدریس جهادی وتر در مجموع ۱۳۰ نفر دانش آموز مورد تعلیم توسط جهادگران قرار گرفتند که از این بین ۷۰ نفر دختر و ۶۰ نفر از آنان را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دادند.

وی افزود: جهادگران در نوبت صبح در مدارس ابتدایی مشغول تعلیم و تربیت و کار فرهنگی بودند و عصرها هم متناسب با نیاز منطقه مشغول تشکیل حلقه‌های تربیتی در مساجد بودند.

مسئول گروه جهادی وتر بیان کرد: ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از جمله اهداف اردوی تدریس جهادی وتر است لذا در اردوی اخیر تلاش شد تا تمامی مطالب با شیوه نوین تدریس شود که هم آموزش را برای دانش آموزان جذاب‌تر کند و هم یادگیری را برای آنان تسریع بخشد ،علاوه بر آن بر امر تربیت تاکید داشته باشد به همین سبب در کنار کلاس‌های درسی حلقه‌های دیگری در قالب‌های گوناگون تشکیل شد تا مفاهیم دینی و اخلاقی به دانش‌آموزان آموزش داده شود و بتوان تا حد ممکن بر فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه تاثیر گذاشت

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که بانوان علی الخصوص مادران در تربیت فرزندان و فرهنگ‌سازی جامعه نقش ویژه‌ای دارند،حلقه‌های مجزایی با هدف ارایه مشاوره خانواده و توانمندسازی زنان منطقه ایجاد شد.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان