۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین از پلمب واحدهای گردشگری تا آزادسازی اراضی
کد خبر: ۳۶۹۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۰ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه از گوشه‌کنار استان قزوین؛

از پلمب واحدهای گردشگری تا آزادسازی اراضی

دو واحد گردشگری در استان قزوین پلمب شد و رفع تداخل ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در کمیسیون جهاد کشاورزی استان صورت گرفت.

از پلمب واحدهای گردشگری تا آزادسازی اراضی
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اخبار کوتاه استان قزوین در حوزه‌های مختلف را در خبر زیر مطالعه می‌کنید.

پلمب 2 واحد گردشگری در قزوین

علیرضا خزائلی روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ عدم رعایت اصول بهداشتی و تمدید پروانه بهره‌برداری را از دلالیل جلوگیری از فعالیت دو و احد گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: طی بازدیدهای مشترک صورت گرفته از واحدها طی یک ماه گذشته برای هر دو واحد اخطار کتبی صادر شده بود که به‌ دلیل عدم رفع نواقص موجود در مهلت تعیین‌‍‌شده در بازدید روز گذشته اعضای کمیته گردشگری استان از ادامه فعالیت آن‌ها تا اطلاع ثانوی جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت شئونات اسلامی، نرخ‌نامه واحد، گرانفروشی و کم‌فروشی‌، کیفیت مواد خام اولیه، وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها از جمله موضوعاتی است که در بازدیدهای مشترک نظارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که  پس از ارائه تذکر شفاهی و در مرحله بعد اخطار کتبی در صورت عدم رفع نواقص مطابق با قانون با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

گفتنی است؛ هم‌استانی‌ها و گردشگران عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای گردشگری از طریق تماس با تلفن گویای ۰۲۸۳۶۸۵۰۲۴ و سامانه ملی ۰۹۶۲۹ شکایات خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

رفع تداخل ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
در کمیسیون جهاد کشاورزی استان قزوین، پلاک‌های فروعات یانس آباد در شهرستان آبیک، باورس در شهرستان البرز و پلاک‌های هندی زمین و قمیشک، سیاهپوش، کامان، تراتن، غنی آباد در شهرستان قزوین پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسیده است.

گفتنی است؛ از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل می‌شود که تاکنون کار کارشناسی ۹۸۴ پلاک به پایان رسیده است.

پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زیر ذره بین اداره کل راه و شهرسازی استان

نوزدهمین جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ با حضور کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه پرونده‌های مردمی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادهای اعضای کارگروه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین بررسی شده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

تکمیل ۲۴ طرح آموزشی با اجرای طرح مولد سازی در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در طرح مولد سازی پارسال با فروش سه ملک که کاربرد آموزشی نداشتند، ۲۴ طرح تکمیل شد.

وی افزود: املاک با ارزشی در بهترین نقاط شهر داریم که می‌توان با فروش آنها طرح‌های آموزشی نیمه‌تمام را تکمیل کرد.

این مسئول اضافه کرد: امسال هم مجوزی از تهران برای فروش مدرسه نجمه در شهر الوند صادر شد که پیش‌بینی شده است با فروش ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیاردی آن دو تا سه واحد آموزشی احداث شود.

سیاهکالی مرادی درباره فعالیت مدارس غیرانتفاعی هم گفت: از ۲۴۵ هزار دانش‌آموز استان ۳۶ هزار نفر در این مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان