۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۷ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته فرهنگی قزوین برگزار می‌شود؛

۷۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در قزوین

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: در هفته فرهنگی قزوین بیش از ۷۰ عنوان برنامه در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری با هدف نشاط اجتماعی و شناساندن آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و فرهنگ قزوین برگزار خواهد شد.

۷۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حسین برجی در نشست‌خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات بانو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهارکرد: روز نهم شهریور چندین سال است به عنوان روز قزوین نامگذاری شده و به تبع آن هفته منتهی به آن با عنوان هفته فرهنگی قزوین مطرح می‌شود.
 
وی افزود: البته چند سالی است به دلیل مصادف شدن روز قزوین با ایام عزای آل‌الله برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی به ابتدای ماه ربیع‌الاول موکول شده است.
 
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در هفته فرهنگی قزوین بیش از 70 عنوان برنامه در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری با هدف نشاط اجتماعی و شناساندن آداب و رسوم، ظرفیت‎ها و فرهنگ قزوین برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این هفته بیش یکهزار و 500 فضای شهری به تبلیغ این رویداد فرهنگی اختصاص یافته؛ همچنین اطلاع‌رسانی برنامه‌های این هفته از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انجام است.
 
برجی اظهار کرد: برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی قزوین شامل: اولین جشنواره استعدادیابی بازی‌های بومی و محلی در بوستان هشت بهشت از 16 الی 20 ، تور گشت شهری از اماکن تاریخی و طبیعی قزوین، 19 الی 27 شهریور، جشن بزرگ به افتخار قزوین با حضور هنرمندان شهر در بوستان ملت در 23 شهریور، قوی‌ترین جوان شهر در بوستان ملت 30 شهریور است.
 
وی افزود: همچنین برگزاری جشنواره بزرگ قیمه نثار در بوستان ملت در 24 شهریور ماه، مسابقات فوتبال زمین خاکی در مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر در 20 الی 28 شهریور، مسابقه آفرود جام مینودری در 29 شهریور ماه، رویداد حضوری خوشنویسی در 30 شهریور در مجموعه تئاتر شهر، همایش بزرگ ورزش باستانی در 22 شهریور از جمله برنامه‌های شاخص ما در این هفته خواهد بود.
 
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: برگزاری برنامه نشاط‌آور گذر بازی و سرگرمی در بوستان ملت از 23 الی 25 شهریور ماه با حضور خانواده‌ها و بازی‌های گروهی، دیدار با مفاخر شهر، کاروان تاریخی صفویه و مصاحبت با مردم، برپایی نمایشگاه دست‎سازه‌های بانوان از 23 الی 25 شهریور در بوستان ملت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده در هفته فرهنگی شهر قزوین است.
 
وی بیان کرد: در این هفته همچنین برگزاری همایش علمی قزوین با همکاری دانشگاه امام خمینی(ره) و برخی دانشگاه ‌های استان در ۲۸ شهریور، با رویکرد معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان، رویداد هر محله یک سینما با محتوای فرهنگی  در 6 محله شهر قزوین، تئاتر آیین و سنن قزوین به صورت گردشی، ایستگاه خوشنویسی در اماکن تاریخی قزوین  تدارک دیده شده است.
 
برجی افزود: در این هفته اجرای ورزش باستانی در زمین اسکیت بوستان ملت، با حضور ۶۰ باستانی کار با همکاری شهرداری و هیأت باستانی کاران قزوین، محفل ادبی عبید در روز ۲۶ شهریور،  آموزش و مسابقه کودک در بوستان ملت از طریق ارائه بازی های مفرح و شاد برای کودکان از دیگر برنامه های ماست.
 
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به  برگزاری مسابقه قویترین جوان شهر در تاریخ ۳۰ شهریوراظهار کرد: این مسابقه با حضور جوانان و نوجوانان زیر 30 سال که در باشگاه‌های بدنسازی حضور دارند، با شکل و شمایل مسابقات قوی‌ترین مردان برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: در هفته فرهنگی قزوین علاوه بر برنامه‌های تدارک دیده شئده سعی داریم با پخش کلیپ‌های گردشگری و معرفی مفاخر اماکن تاریخی قزوین و فضای رسانه به معرفی هرچه بیشتر این رویداد تالریخی و فرهنگی کمک کنیم.
 
برجی در پایان گفت: از همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر می‌خواهم که در اجرای هرچه پررنگ‌تر گرامیداشت روز قزوین مجموعه شهری را کمک کنند و خود را نسبت به این اتفاق بزرگ فرهنگی غریبه ندادند.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان