۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین امام رضا (ع) نماد وحدت بین ایرانیان است
کد خبر: ۳۶۹۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۳ ساعت: ۱۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

امام رضا (ع) نماد وحدت بین ایرانیان است

رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: امام رضا (ع) نیز برای ایرانیان نماد وحدت است زیرا در حرم این گوهر تابناک مردمی اعم از شیعه و سنی حضور دارند و این نشانه پیوستگی ملت ایران به برکت حضور امام رضا (ع) است.

امام رضا (ع) نماد وحدت بین ایرانیان است
حجت‌‌الاسلام و‌المسلمین رضا کاظم‌لو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: ابتدا نقل قولی از امام رضا (ع) را باید بیان کرد که نیاز است الگوی زندگی‌ها قرار گیرد؛ امام رضا (ع) فرمودند که دوست هر کس، عقل او است و دشمن هر کس نادانی است‌؛ یعنی برای دوستی باید دنبال علم باشیم و از جهل دوری کنیم، با توجه به نزدیکی فصل تحصیل حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس این روایت بسیار آموزنده خواهد بود.
 
وی افزود: خداوند متعال و قرآن کریم، ائمه معصومین را برای ما الگو قرار دادند تا از آنان درس زندگی بیاموزیم؛ الگو آن نیست که آن را ببینیم و رد شویم بلکه الگو آن است که از آن مطلبی را یاد بگیریم.
 
رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امام رضا (ع) صحبت کردن با ادب، توجه و احترام با اطرافیان خود بود، همچنین تواضع و مهربانی در رفتار و کردار این حضرت زبانزد خاص و عام است.
 
این مسئول عنوان کرد: از ویژگی‌های شنیدنی امام رضا (ع)، قطع نکردن سخن طرف مقابل است حتی در زمانی که اگر سخن آنان به ناحق و نادرست بود، صبر می‌کردند تا سخن تمام شود و سپس خودشان سخن می‌گفتند؛ کمک‌های آشکار و پنهان و تفاوت قائل نبودن میان خود و کنیزان هنگام غذا خوردن از ویژگی‌های برجسته امام رضا (ع) به شمار می‌رود.
 
کاظم‌لو ادامه داد: ائمه معصومین (ع) همیشه مایه وحدت بودند، حماسه اربعین مورد قابل توجهی برای بیان وحدت میان شیعیان، مسلمانان و حتی غیرمسلمانان است. امام رضا (ع) نیز برای ایرانیان نماد وحدت است زیرا در حرم این گوهر تابناک مردمی اعم از شیعه و سنی حضور دارند و این نشانه پیوستگی ملت ایران به برکت حضور امام رضا (ع) است.
 
وی افزود: ایرانیان توفیق دارند که امام رضا (ع) را در کشور خود داشته و پناهگاه دل‌های خسته بدانند بنابراین مردم کشور ما وظیفه سنگینی در قبال زائران و مهمانان امام رضا (ع) دارند، باید با مهمانان به طرز شایسته‌ای برخورد شود تا تکلیف خود را به درستی انجام داده و امام رضا (ع) از ما راضی و خوشنود باشد.
 
رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان تصریح کرد: همایش و پیاده‌روی زائران به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تا بارگاه ایشان نماد بازسازی بازدید امام رضا (ع) از شهرهای ایران در زمان ورودشان به ایران است‌؛ این حماسه پیاده‌روی بسیار خوب تلقی شده می‌تواند نماد پیوند با امامت شود.
 
انتهای خبر/3000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان