۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین امام رضا (ع) تکمیل‌کننده مکتب شیعه اثنی‌عشری است
کد خبر: ۳۶۹۲۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۴ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

امام رضا (ع) تکمیل‌کننده مکتب شیعه اثنی‌عشری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: هر کسی که به ولایت علی بن موسی الرضا (ع)، التزام و به امامت ایشان اعتقاد پیدا کرد، کسی است که شیعه اثنی عشری است و در امامت امام رضا (ع) و بعد آن توقف نکرده و امام زمان را قبول دارد و معتقد به این مکتب است.

امام رضا (ع) تکمیل‌کننده مکتب شیعه اثنی‌عشری است
حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در باب فضائل و شخصیت امام رضا (ع) اظهار کرد: از خطابه معروف خود حضرت بهره می‌بریم که فرمودند: «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي.» شرط دخول در حصن حصین الهی را ولایت خود و اهل بیت علیهم‌السلام دانسته‌اند.
 
وی افزود: واقعیت امر این است وقتی از امام جواد (ع) و سایر ائمه در باب جایگاه زیارت علی‌بن موسی الرضا (ع) سوال شده و در برخی پاسخ‌ها فرمودند که زیارت ایشان در طوس مقارن زیارت خدا در عرش برین است و برایش ثواب حج مقبول تا چند هزار را نقل کردند برای همین نکته است که شرط دارد و شرط آن فهم معرفت جایگاه ولایت امام رضا و در کنار فهم و مودت و محبت، انقیاد و اطلاعت از امر ولایت ایشان داشته باشد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: امام رضا (ع) جایگاه شخصیتی و زیارتی‌اش آنقدر بالا است که وقتی از آقا امام جواد (ع) در خصوص افضل زیارت ایشان یا سیدالشهدا (ع) که اینهمه در بابش روایات و احادیث آمده کسی که جان و مال و فرزندان و آبرویش را پای خدا داده است، سوال شد حضرت جواد (ع) با تامل فرمودند زیارت پدرم افضل بر سیدالشهدا (ع) است.
 
مجیدی عنوان کرد: چرا که هر کسی که به ولایت علی بن موسی الرضا (ع) التزام پیدا کرد و به امامت ایشان اعتقاد پیدا کرد کسی است که شیعه اثنی عشری است و در امام رضا (ع) و بعد آن توقف نکرده و امام زمان را قبول دارد و معتقد به مکتب شیعه اثنی‌عشری است.
 
وی ادامه داد: اما بر خلاف جهت، افراد زیادی بودند که در ائمه قبل از امام رضا (ع) توقف کردند و ادامه باور و اعتقادشان بر امامان بعدی از بین رفت.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه این دلیل فضلیت زیارت حضرت شمس الشموس است، تاکید کرد: لذا همه این موارد دست به دست هم می‌دهد که آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) که ولایت عهدی مأمون را بپذیرد برای اینکه دست حاکم جابر، ظالم و سیاست‌مداری همچون مأمون را برای جامعه مسلمان و محب اهل بیت باز کند و روشنگری نماید.
 
مجیدی عنوان کرد: همچنین نشان دهد که مأمون به دنبال سلطه و گسترش دامنه حاکمیتی خود است نه به دنبال دلسوزی و همراهی با اهل بیت کمااینکه اعتقادی هم به این موضوع ندارد و لذا این جایگاه سیاسی و علمی امام رضا (ع)  و جایگاه والای وی در زیارت ایشان، نشان از فضیلت ابعاد شخصیتی این بزرگوار دارد که ان شالله همگی‌ ما در مسیر محبت و معرفت ایشان ثابت و پایدار باشیم.

برپایی مراسمات عزاداری در بقاع متبرکه شهرستان قزوین 

وی در ادامه به اهم فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری و روضه‌خوانی به مناسبت رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در شهرستان قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، امامزاده آمنه خاتون (س)، امامزاده اسماعیل (ع) باراجین، امامزاده سلطان سید محمد (ع) برگزار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری مراسمات شهرستان البرز در امامزاده سلیمان (ع) بیدستان و امامزاده احمد (ع) حصارخروان تشریح کرد: در شهرستان تاکستان بقعه متبرکه آقاسیدعلی موسوی شارینی (ره) و همچنین در بوئین‌زهرا در امامزاده علی اکبر (ع) سگزآباد مراسم عزاداری برپا و اقامه خواهد شد.
 
مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: مراسمات به همراه اطعام از محل موقوفات استان قزوین بوده است.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان