۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین آنچه در صحن شورای شهر قزوین گذشت
کد خبر: ۳۶۹۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۶ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

آنچه در صحن شورای شهر قزوین گذشت

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در سی امین جلسه صحن علنی هشت لایحه شهرداری را مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

آنچه در صحن شورای شهر قزوین گذشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز در تالار مردم شهرداری قزوین به ریاست علی فرمانی، با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری  با هدف بررسی لوایح و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا برگزار شد.
 
دوران خدمت فرصتی است برای کسب رضای خداوند است

در ابتدای جلسه علی فرمانی ضمن تبریک فرارسیدن روز کارمند، پزشک و داروساز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 شهریور اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر دو اسوه ولایت‌پذیری در دوران معاصر هستند که در تحکیم آرمان الهی ایستادند ویاد و نامشان برای همیشه ماندگار ماند.
 
وی ادامه داد: مدت خدمت شهید رجایی در کسوت ریاست جمهوری تنها 27 روز بود، اما شهید رجایی در همین مدت کوتاه اتفاقاتی رقم زد که برکات آن را هنوز مشاهده می‌کنیم.
 
رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: فرصت‌ها و جایگاه‌ها کوتاه مدت هستند، باید سعی کنیم از این عطیه الهی در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم.
 
وی افزود: گاهی یک تصمیم ما می‌تواند مسیر جامعه را تغییر دهد، اگر این تصمیمات بر اساس عدم تخصص و برنامه‌ریزی صحیح باشد قطعا مردم متضرر خواهند شد.
 
فرمانی بیان کرد: امید است در تصمیمات خود در هر سمتی خدا را در نظر گرفته و در انتهای کار رضایت خدا و مخلوق او را به همراه داشته باشیم.
 
تصویب هشت لایحه شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین
 
در ادامه این جلسه لوایح مربوط به کمیسیون املاک و شهرسازی شامل توافق با متولی موقوفه مولاوردیخانی مبنی بر تفکیک قطعات تجاری به مساحت 2 هزار 400 متر مربع با پرداخت هزینه حق پذیره قطعه زمین در ضلع غربی چهارراه دروازه رشت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.
 
لایحه شهرداری مبنی بر توافق با متولی موقوفه آقا جمال وزیر قزوینی مبنی بر پرداخت هزینه تفکیک و تغییر کاربری قطعه زمین در شهرک دانش و اراضی برسه، مورد اجاره به تولیت آقای جواد آقا جمالی از دیگر لوایحی بود که مورد بررسی و به تایید اعضای شورا اسلامی شهر قرار گرفت .
 
همچنین لایحه دیگر شامل توافق شهرداری قزوین با متولی موقوفه مولاوردیخانی مبنی برتفکیک قطعات تجاری در شهرک میرداماد و پرداخت بابت به احسن زمین موقوفه مولاوردیخانی نیز از دیگر لوایح حوزه املاک بود که با حضور مدیر املاک شهرداری و مسؤل املاک منطقه بررسی و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
 
در این جلسه همچنین لایحه توافق شهرداری قزوین و آقای حمید گل کرمی در شهرک کامرانیه مبنی بر بررسی کسری مساحت نسبت به سند واگذار شده مورد بحث و موافقت اعضای شورا شهر قرار گرفت.
 
در جلسه علنی شورای شهر امروز، لوایح عمرانی شامل پروژه مرمت و لکه‌گیری آسفالت معابر ناحیه امامزاده علی (ع)، مرمت و لکه گیری آسفالت معابر ناحیه امامزاده حسین (ع)مرمت و لکه‌گیری آسفالت معابر نواحی مشعلدار و چوبیندر با حضور آقاجانی معاون عمرانی منطقه یک مورد بررسی و به تایید اعضای شورای شهر رسید.
 
در ادامه لایحه شهرداری مبنی بر صدور مجوز اجرای مناقصه پروژه تکمیل ساختمان اداری الحاقی از پایان سفت کاری تا پایان کار منطقه سه به مبلغ 6 میلیارد تومان نیز به تایید و موافقت اعضای شورای شهر رسید.
 
اعضای شورای شهر همچنین با لایحه شهرداری مبنی بر صدور مجوز برگزاری استعلام پروژه بهسازی و مناسب‌سازی معابر سطح این منطقه سه موافقت کردند.
 
لایحه تعمیر و نگهداری فیبر نوری سطح شهر به مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون تومان توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری از دیگر لوایحه مطرح شده در این جلسه بود که با موافقت اکثریت اعضای شورای شهر همراه نشده و جهت بررسی بیشتر عودت داده شد.

 
ردپای مشاورین در امور شهری مشاهده شود
 
در این جلسه فاطمه اشدری عضو شورای شهر قزوین بر لزوم مناسب‌سازی انجام پروژه‌ها برای معلولین تاکید کرد و گفت: یکی از افتخارات شهر ما این است که برای مناسب‌سازی و ایمن‌سازی مسیرهای سطح شهر مشاور را داریم.
 
وی افزود: از شهرداری محترم انتظار داریم که ردپای مشاورین در امور شهری دیده شود.
 
در این جلسه ولی چگینی نائب رئیس شورای شهر قزوین ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه شهری در برگزاری مراسم دلداگان حسینی اظهار کرد: از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین که در طول دوهفته به عنوان آبروی قزوین، متصدی امور حمل و نقل زائران اربعین حسینی در مرز مهران بودند و زحمات فراوانی کشیدند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
وی با اشاره به جان گرفتن دوباره نهضت آسفالت در شهر قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تاکیدات شورای شهر و همت شهردار قزوین نهضت آسفالت که در چند روز گذشته متحول شده و دوباره جان گرفته است.
 
نهضت آسفالت قزوین جان دوباره گرفته است
 
چگینی خاطرنشان کرد: امروز با نهضت آسفالت شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم هستیم، اینها اموری است که بر نشاط اجتماعی مردم تاثیر مستقیم دارد.
 
وی با اشاره به موضوع هفت‌سنگان اظهار کرد: با وجود اینکه چندین رای در خصوص هفت‌سنگان صادر شده و از نظر قانونی هیچ منع قانونی برای ساخت و ساز وجود ندارد، باز شاهد هستیم شهرداری نسبت به کسانی که قصد ساخت و ساز دارند ممانعت می‌کند، انتظار داریم شهرداری تعیین و تکلیف کرده و مردم را از بلا تکلیفی رها کند.
 
نائب رئیس شورا در بخش دیگر سخنان خود به موضوع دهکده طبیعت اشاره کرد و گفت: براساس مستندات دهکده طبیعت سالیانه ۳۰ میلیارد تومان برای ما هزینه دارد در حالی که کمتر ۱۰ میلیارد برای ما درآمد هم ندارد.

وی افزود: اگر بخش خصوصی توانایی اجاره و ایجاد درآمدزایی را دارد، چرا تاکنون واگذار نشده، یک فضا و ظرفیت داریم که اگر دست فردی توانمند باشد قطعا به نفع مردم خواهد بود.
 
روز قزوین روز همه دستگاه‌‍‌های اجرایی است
 
قاسم اللهیاری، عضو شورای شهر قزوین در این جلسه بیان کرد: در آستانه نهم شهریور «روز قزوین» قرار داریم، این روز تنها برای شهرداری نیست بلکه کلیه دستگاه‌ها باید در این امر دخیل بوده و دغدغه داشته باشند و برنامه برای این روز پیش‌بینی کنند.
 
وی ادامه داد: بزرگداشت «روز قزوین» نیاز به تشکیل یک ستاد استانی دارد تا وظایف همه دستگاه‌ها در این زمینه مشخص باشد، ولی با وجود تلاش‌های متعدد هنوز برنامه‌ای درخور شان برای بزرگداشت روز قزوین وجود ندارد.
 
اللهیاری اظهار کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و سالهاست این عنوان را به یدک می‌کشد، اما موزه‌ خوشنویسی قزوین با وجود اینکه تمام زیرساخت آن در مجموعه سعدالسلطنه مهیا است، و در روکش بودجه هم آورده‌ایم؛ هنوز به بهره‌‎برداری نرسیده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در پایان گفت: شهر قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است اما هنوز جایی ندارد که آثار هنرمندان خود را در ان نمایش بگذارد، در روز قزوین فرصتی است که پروژه موزه خوشنویسی به عنوان شاخصه قزوین به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان