۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اربعین حسینی عامل رسیدن به تمدن نوین اسلامی
کد خبر: ۳۶۹۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۴ ساعت: ۷:۳۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تاکید کرد:

اربعین حسینی عامل رسیدن به تمدن نوین اسلامی

دبیر ستاد اربعین استان قزوین با تاکید بر اینکه اربعین نماد قدرت امت مسلمان است، گفت: رهبر انقلاب فرمودند یکی از زیرساخت‌هایی که منجر به رشد حرکت رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌شود، اربعین حسینی است.

اربعین حسینی عامل رسیدن به تمدن نوین اسلامی
محمد خورشیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به نقش اربعین در توسعه اسلام و مهدویت اظهار کرد: یکی از ۵ نشانه‌ فرد مومن، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین ذکر شده و همین امر، موید اهمیت این مناسبت است.

وی افزود: اربعین به یک نشانه و موضوعی برای یادآوری ذکر و یاد ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین بیان اهداف قیام و تبیین شخصیت والای ایشان در صحنه جهانی تبدیل شده است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: امروز مراسم بزرگ اربعین، نشانه‌ای برای وحدت و قدرت مسلمانان جهان به لحاظ سیاسی، امنیتی و اجتماعی به شمار می‌آید، حتی در اجتماع عظیم مردم در پیاده‌روی اربعین شاهد حضور افرادی از سایر ادیان آسمانی هستیم.

اربعین نماد قدرت امت مسلمان 

وی ادامه داد: امروزه اربعین در توسعه دین اسلام تبدیل به یک نماد و سمبل شده و مسلمانانی از اقصی نقاط عالم برای زیارت امام حسین (ع) در این روز دور هم جمع می‌شوند.

خورشیدی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما می‌خواهیم به ظهور منجی عالم بشریت برسیم پیش از آن باید به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرده و در مسیر تحقق این هدف ارزشمند حرکت کنیم.

اربعین حسینی عاملی جهت رشد حرکت رسیدن به تمدن نوین اسلامی

وی اضافه کرد: همچنین رهبر انقلاب در ایام اربعین فرمودند یکی از زیرساخت‌هایی که منجر به رشد حرکت رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌شود، اربعین حسینی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات مقام رهبری یکی از دلایل مهم فراهم ساختن زیرساخت تمدن نوین اسلامی این است که همه جهان اسلام در مسیری واحد حول محور شخصیت آزادی‌خواه و ظلم ستیز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) جمع شده و با وحدت باعث تقویت جبهه مقاومت و آرمان‌های آن و همچنین تقویت جهان اسلام و تشیع می‌شوند.

اربعین موضوعی جریان‌‌ساز و ظرفیت‌ساز به لحاظ سیاسی و اجتماعی است

وی اضافه کرد: اربعین در حقیقت موضوعی جریان‌‌ساز و ظرفیت‌ساز به لحاظ سیاسی و اجتماعی بوده و بررسی تحرکات دشمن در ایام اربعین نشان می‌دهد که اربعین یک کارویژه و دارای کارکردها و ابعاد مهمی است.

خورشیدی تاکید کرد: زیارت امام حسین (ع) در شب و روز اربعین علاوه بر اینکه به لحاظ دینی و مذهبی از نشانه‌های مومن ذکر شده که دارای ثواب فراوانی است، تبدیل به یک مراسم پیاده‌روی باشکوه مردمی با میلیون‌ها زائر شده است.

اربعین نمایان‌گر اتحاد و همدلی جهان تشیع

وی با تاکید براینکه اربعین نمایان‌گر اتحاد و همدلی میان مسلمانان و اقتدار آفرینی این مراسم عظیم است، افزود: در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین دولت ایران و عراق فقط نقش تسهیل‌گری، صیانت و محافظت از امنیت زائران را دارند و این مردم هستند که با با مدیریت فضای اربعین و مشارکت در برپایی مواکب و پذیرایی زائران و اسکان و ارائه خدمات مختلف عاشقانه خدمت می‌کنند و همین امر در حقیقت نشانگر قدرت‌نمایی توان جبهه انقلاب است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین در پایان گفت: اربعین قدرت‌آفرین است به همین دلیل همه دشمنان و شبکه‌های معاند روی آن حساس شده‌اند و با اشکال مختلف در تلاش برای کاهش ظرفیت اربعین هستند اما علی‌رغم تلاش رسانه‌ای دشمنان و با وجود گرمای شدید هوا اشتیاق مردم برای شرکت در مراسم اربعین افزایش یافته و قطعا این موضوع باعث تقویت و قدرت جبهه انقلاب و مقاومت خواهد شد.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان