۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین مهر تایید شورای شهر در لوایح حمایتی از خبرنگاران
کد خبر: ۳۶۹۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲۵ ساعت: ۱۷:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد:

مهر تایید شورای شهر در لوایح حمایتی از خبرنگاران

رئیس شورای شهر قزوین گفت: ما در مدیریت شهری می‌‌توانستیم به خانه مطبوعات و خبرنگاران کمک کنیم اما غفلت کردیم و حمایت نکردیم، قول می‌دهم هر لایحه‌ای که برای حمایت از خبرنگاران در صحن شورا ارائه شود با موافقت اعضای شورای شهر مواجه خواهد شد.

مهر تایید شورای شهر در لوایح حمایتی از خبرنگاران
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوين»، علی فرمانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهر قزوین که در سالن تئاتر شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاران بازوی ارتباطی مجموعه شهری، شورای شهر، مدیران شهری و خدمتگزاران با مردم هستند.
 
وی افزود: عامل اصلی انحطاط انقلاب‌ها، امپراطوری‌ها و طاغوت‌ها انفکاک و جدایی آنان از مردم است، اگر دولت و نظامی با مردم باشد قدرت او دوچندان می‌شود.
 
وی افزود: قانون یک سری اختیارات را به شوراهای اسلامی شهر داده است که اگر اگر ظرفیت مردمی در کنار این قوانین قرار گیرد کارساز خواهد شد.
 
رئس شورای شهر قزوین بیان کرد: یکی از سیاست‌های شورای ششم اصل شفافیت و مردمی بودن بوده، اقدام برای هوشمندسازی و پایه‌گذاری دولت الکترونیک یکی از اقداماتی خوبی است که شورا و مجموعه شهری در راستای شفافیت انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توان از شفافیت دم زد ولی در اتاق‌های بسته تصمیم‌گیری کرد، ادامه داد: در شورای ششم به وجه احسن در زمینه شفافیت و پخش مستقیم صحن علنی شورا گام برداشته شد و رسانه‌ها به طور کاملا آزاد می‌توانند در صحن شورا حضور پیدا کرده و در جریان اخبار و اتفاقات شورا قرار گیرند.



کم‌توجهی به رسانه در اصل کم توجهی و ظلم به مردم است
 
فرمانی تاکید کرد: خبرنگاران خط ارتباطی شورا با مردم هستند، هر برنامه‌ریزی برای مدیریت شهری اتخاذ می‌شود، در اولین حلقه قطعاً رسانه‌ها قرار دارند.
 
وی افزود: کم توجهی به رسانه در اصل کم توجهی و ظلم به مردم است، رسانه‌هایی که با انتقال فعالیت‌های شورا می‌توانند در بصیرت افزایی جامعه اثرگذار باشند.
 
رئیس شورای شهر قزوین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را یکی دیگر از سیاست‌های شورای ششم برشمرد و گفت: با اتمام پروژه نیمه تمام کمربندی آیت‌الله باریک‌بین تقریبا ۲۵ درصد ترافیک شهر در این منطقه مدیریت شد.
 
وی ادامه داد: یکی‌دیگر از اقدامات شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری پرداخت بدهی کلان شهرداری قزوین به بانک شهر بود که با سیاست‌های اعضای شورای شهر و پیگیری شهرداری محترم تسویه شد.
 
فرمانی خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس یکی از اتفاقات خوب در حل ترافیک شهر است که با فعالیت ۲۴ ساعته در حال اتمام است، امید است این پروژه به زودی به بهره‌برداری برسد تا همشهریان طعم شیرین خدمت را بچشند.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری و شورای ششم جابجایی میدان میوه و تر و بار قزوین است که مصوبات لازم را دریافت کرده و امیدواریم با همت مضاعف به زودی تکمیل گردد.

توجه به مناطق منفصل شهری و جنوب شهر

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: طی این مدت در راستای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار اقدامات خوبی صورت گرفته است، تخصیص بودجه برای تاسیس دو سالن ورزشی در جنوب شهر و فعالیت‌های عمرانی و بهسازی، آسفالت کوچه‌ها و معابر در مناطق منفصل شهری نمونه‌ای از این خدمات است.



وی افزود: در شهرک ناصرآباد تقریبا هیچ کوچه‌ای بدون آسفالت وجود ندارد، تعریض پل ورودی ناصرآباد، آسفالت هادی‌آباد، پاکسازی جوی آب، امور زیربنای از دیگر اقدامات ما در راستای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار است.
 
 فرمانی اظهار کرد: از خبرنگاران فعال که بدون چشمداشتی در صحن شورا اخبار و تصمیمات را به مردم اطلاع‌رسانی کردند سپاسگزاریم و از این که می‌توانستیم بیشتر به آنها توجه داشته و حمایتشان کنیم اما نکردیم عذرخواهی می‌کنم.
 
وی تصریح کرد: ما در مدیریت شهری می‌‌توانستیم به خانه مطبوعات کمک کنیم و جلسات ویژه با آنها و دیگر خبرنگاران داشته باشیم، اما غفلت کردیم و حمایت نکردیم در صورتی که جزیی از وظایف ما بوده است.
 
رئیس شورای شهر قزوین در پایان با بیان اینکه به مردم قول دادیم رو راست باشیم و منافع آنها را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، گفت: این رویکرد تداوم دارد؛ هر لایحه‌ای که برای حمایت از خبرنگاران در صحن شورا ارائه شود با موافقت اعضای شورای شهر مواجه خواهد شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان