۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تجلیل از ورزشکاران قزوینی در المپیک
کد خبر: ۳۶۹۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲۵ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان برگزار شد؛

تجلیل از ورزشکاران قزوینی در المپیک

چهار ورزشکار المپیکی استان قزوین با حضور مسئولان تجلیل شدند.

تجلیل از ورزشکاران قزوینی در المپیک
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوين»، مراسم استقبال از قهرمانان المپیک با حضور استاندار و فرماندار قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی کثیری از ورزش‌دوستان در بنای تاریخی چهلستون برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور قهرمانان قزوینی المپیک 2024 پاریس برگزار شد، از مهران برخورداری دارنده مدال نقره رشته تکواندو ، رضا علیپور دارنده مقام چهارم رشته سنگ نوردی، میرمصطفی جوادی دارنده مقام پنجم وزنه برداری و محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم ژیمناستیک اعزامی به المپیک تجلیل شد.



10 درصد سهمیه المپیک در قرق قزوینی‌ها بود
 
محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم ضمن تبریک کسب مدال و رتبه ورزشکاران قزوینی در المپیک پاریس اظهارکرد: استقبال امروز از ورزشکاران المپیکی نشان داد که مردم نسبت به اسطوره‌های خود تعلق خاطر دارند.


وی افزود: ما نیز همانند مردم امروز به خود می‌بالیم که از میان 41 ورزشکار اعزامی کشور به المپیک پاریس، حدود 10درصد آن یعنی چهار ورزشکار متعلق به قزوین بوده که برای خود نوعی رکورد است.
 
 
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ورزشکاران قزوینی در رقابت‌های المپیک هم قهرمان بودند و هم پهلوان و با رعایت اخلاق ورزشکاری، تصویری از اسطوره نجابت و حیا را نشان دادند و با باورهای عمیق خود الگو شدند و ما قدردان آنها خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: درخشش استان قزوین در عرصه ورزش و موفقیت‌ های خوبی کسب شده، بی‌شک مدیون تلاش قهرمانان، مربیان و حمایت مدیران استان بویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بوده است.
 
اعلایی با اشاره به نتایج خوب و شگفتی‌ساز تیم شمس آذر قزوین در لیگ برتر اظهار کرد: امسال نیز امیدواریم تیم شمس آذر بتواند از حواشی دور شده و جایگاه خوبی در لیگ برتر کسب کند تا دل هواداران و شهروندان شاد شود.
 
 
استاندار قزوین در پایان با اشاره به اهدای یک قطعه زمین به مهران برخورداری قهرمان تکواندوکار گفت: امروز از سوی منابع خبری جهانی اعلام شد که ایران بر اساس نسبت جمعیت به مدال، توانسته رتبه نخست را کسب کند و این مهم در شرایطی است که برخی مدال‌ها از دست ورزشکاران ما لیز خورد و این موفقیت بیانگر استعدادهای بزرگ ورزشی در ایران اسلامی است.
 
روح معنویت و اخلاق در ورزشکاران المپیکی استان هویدا بود
 
در این مراسم همچنین آیت الله عبدالکریم عابدینی اظهار کرد: حضور شما ورزشکاران در میدان المپیک یک افتخار است و مهمتر از مدال‌آوری توجه به معنویت و اخلاق در میادین بین‌المللی است که شما آن را در عمل نشان دادید.
 
وی ادامه داد: شما قهرمانان با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایرانی در المپیک پاریس و در مقابل چشمان میلیون‌ها انسان از سراسر جهان توانستید دل یک ملت را شاد کنید که از شما ممنون و سپاسگزاریم.
 
امام جمعه قزوین یادآورشد: موفقیت‌‌ها و رفتار شما قهرمانان در میادین بین‌المللی نشان داد که به قدرت الهی ایمان دارید و در خانواده‌هایی مذهبی و مومن تربیت شدید که دعای خیر والدین و یک ملت بدرقه راهتان بوده است.
 
عابدینی در پایان گفت: شما ورزشکاران با عشق به امام حسین(ع) و فرهنگ ایمانی حرکت کردید و امروز هم مردم با صلوات و دعا به استقبال شما آمدند و قدردان شماهستند.



 
رکورد شکنی قزوینی‌ها با اعزام چهار ورزشکار
 
عباس علایی مقدم در این مراسم بیان کرد: آوردگاه المپیک یک میدان ورزشی سخت است که برای ورود به آن بایستی سال‌ها زحمت کشید و با بزرگان ورزشی جهان رقابت کرد.
 
وی افزود: این موفقیت و کسب مدال حاصل چند سال تلاش و ریاضت ورزشکاران است که اون به نتیجه رسیدند و خانواده آنها نقش مهمی در این موفقیت داشته اند که جا دارد از آنها نیز تشکر و قدردانی کنیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: با اعزام چهار نفر به المپیک توانستیم رکورد شکن باشیم و با حمایت استاندار محترم و شهردار پیش از اعزام تعهداتی داده شد و خوشبختانه اعضای شورای شهر نیز دیروز مصوبه دادند و به سرعت تصویب شد تا هدایای قهرمانان به موقع پرداخت شود.
 
وی تصریح کرد: امروز با کسب مدال نقره المپیک توسط مهران برخورداری در تکواندو برگ زرین دیگری بر تاریخ ورزشی استان اضافه شد و این روند تداوم خواهد یافت.
 
علایی مقدم رضا علیپور را یک اسطوره در سنگ‌نوردی دانست و گفت: این ورزشکار غیور در چهار سال گذشته تمرینات خود را در دیواره روباز انجام می‌داد که به همت استاندار محترم تلاش می‌کنیم تا دو ماه آینده سالن اختصاصی سنگ نوردی تکمیل شود و این ورزشکار بتواند در فضای استاندارد در دوره ‌های بعدی قوی‌تر وارد شود.
 
وی با اشاره به مسابقات پاراالمپیک اظهارکرد: در چند روز دیگر داود علیپوریان و احمد ملاحسینی با تیم پارالمپیک والیبال عازم پاریس می‌شوند که امیدواریم شاهد کسب مدال از سوی این ورزشکاران قهرمان باشیم.
 
علایی مقدم بیان کرد: در پایان سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کاروان ایران با ۳ مدال طلا، شش نقره و سه برنز در جدول مدالی در رده بیست و یکم قرارگرفت اما در مقایسه کسب مدال با شاخص جمعیت رتبه نخست را کسب کرد.



 
حضور در المپیک و کسب جواز آن کمتر از ارزش مدال نیست

مهدی صباغی در این مراسم با تبریک حضور ورزشکاران قزوین در رقابت‌های مهم المپیک پاریس گفت: حضور در المپیک و کسب جواز آن کمتر از ارزش مدال نیست و ما قدردان سه ورزشکار قهرمان و یک سرمربی خود هستیم و امیدواریم این موفقیت‌ها تداوم یابد.
 
شهردار قزوین بیان کرد: افتخار می‌کنیم استان قزوین مدال آوران متعددی دارد و این استعدادها بایستی با حمایت مسئولان شکوفا شود و ما همانگونه که قبل از اعزام کاروان اعلام کرده بودیم هدایای ورزشکاران را امروز اهدا می کنیم.
 
 
وی گفت: مقرر بود دارنده مدال طلا یک میلیارد و 500 میلیون تومان، نفر دوم و مدال برنز مبلغ یک میلیارد تومان و نفر سوم با کسب برنز مبلغ 800 میلیون تومان اهدا شود و امروز به عهد خود وفا می کنیم.
 
 
صباغی در پایان گفت: به همه ورزشکاران اعزامی از استان قزوین به المپیک پاریس هدایای نقدی قابل توجهی از طرف شهرداری قزوین اهدا خواهد شد.
 
 
گفتنی است، در ادامه هدایای نقدی مهران برخورداری دارنده مدال برنز تکواندو، رضا علیپور دارنده مقام چهارم سنگ نوردی و مصطفی میرجوادی مقام پنجم رشته وزنه برداری توسط امام جمعه، استاندار و شهردار قزوین اهدا شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان