۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین برگزاری ۴۷۳ جشن مردمی غدیر در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۰۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین اعلام کرد:

برگزاری ۴۷۳ جشن مردمی غدیر در قزوین

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: در دهه ولایت بیش از ۴۷۳ جشن مردمی با مشارکت بنیاد غدیر استان برگزار شد.

برگزاری ۴۷۳ جشن مردمی غدیر در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محسن حق‌شناس در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه غدیر که صبح امروز در دفتر بنیاد غدیر استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بالاترین صدایی که در همه اعصار وجود داشته، صدای رسانه است، خبرنگاران صاحب این قدرت هستند.
 
وی افزود: خبرنگار در هر حوزه‌ای که قدم برمی‌دارد صدای آن بلند خواهد شد، اگر این قدم در راستای فرهنگ علوی و ولایت باشد، می‌‍تواند صدای رسای آن فرهنگ به جامعه و موجب تسری آن باشد.
 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین بیان کرد: امروز یکی از مسائل با اهمیت در جامعه موضوع مقاومت و غزه است که در تاروپود هیچ مسئله‌ای نباید فراموش شود، اگر با این حجم از فشار امروز ولایت امیرالمومنین(ع) را جشن می‌گیریم نتیجه همین مقاومت‌ها است.

وی ادامه داد: در غزه شاهد هستیم قریب به 164 خبرنگار از جان خود برای بیان حقایق و در راستای مقاومت گذشته‌اند که این رسالت خبرنگار را به نحو اعلا نشان می‌دهد .
 
حق‌شناس افزود: یکی از چالش‌های ما در بنیاد غدیر، مهجوریت زیارت غدیریه در جامعه است که در این راستا سال گذشته پیش نشست بین‌المللی زیارت غدیریه را در روز میلاد امام هادی(ع) در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین با حضور اساتید برتر برگزار شد.
 
وی بیان کرد: این برنامه با محوریت زیارت غدیریه و با هدف بازتعریف مفاهیم و نظام‌سازی در حوزه اخلاقی و فرهنگی و در نهایت ارتباط موثر حوزه و دانشگاه برگزار شد.
 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با اشاره به نقش زیارت غدیریه در افزایش مقاومت و فضائل علویه خاطر نشان کرد: در راستای همایش غدیر اهدافی چون ارزش پژوهی زیارت غدیریه از نظام حدیث و قرآن نیز دنبال شده که بر همین اساس امسال این همایش را با حضور مدیرعامل بنیاد غدیر و اساتید برجسته کشور به طور کاملا تخصصی در ماه‌های گذشته برگزار کردیم.
 
وی ادامه داد: از جمله اقدامات بنیاد غدیر در استان قزوین، برپایی ستاد غدیر، جشنواره خوشنویسی، راویان غدیر، برپایی مهمانی بزرگ غدیر در بیش از ۹ شهر استان و... بوده است.
 
حق‌شناس بیان کرد: برگزاری ۲۳ جلسه و نشست ستادی، مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام ولایت در دهه ولایت، طرح میدان ولایت و برپایی جشن‌های محله و مردم محور عید غدیر از دیگر اقدامات ما در یکسال گذشته است.
 
وی یادآور شد: در دهه ولایت بیش از ۴۷۳ جشن مردمی با مشارکت بنیاد بین‌المللی غدیر در استان برگزار شد و غریب به ۱۰ هزار نفر در مسابقات ملی کتابخوانی از استان قزوین شرکت کردند.
 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین بیان کرد: از جمله اقدامات ما در یکسال گذشته برگزاری شب شعر، مراسمات عید مباهله، تجلیل از فعالین، خبرنگاران و خادمین بوده است.
 
وی افزود: امسال بیش از ۴ هزار عکس با موضوع خانه و غدیر برای دبیرخانه بنیاد ارسال شده و هماهنگی خوبی در حوزه روستایی برای برپایی جشن‌های روستایی صورت گرفته است.
 
حق‌شناس خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا را بدون دریافت هیچ‌گونه کمک دولتی و تنها با تکیه بر توان و ظرفیت مردمی توزیع کردیم و در مهمانی بزرگ غدیر با مشارکت ۲۵۰ موکب در بدنه مردم به شهروندان خدمت‌رسانی کردیم.
 
وی با اشاره بر لزوم تعامل و ارتباط مجموعه‌های دولتی و نهادهای مردمی ادامه داد: به دلیل عدم تعامل سازنده بین نهادهای فرهنگی بسیاری از داشته‌های استان روی زمین مانده است، اگر تعامل اتفاق بیافتد بسیاری از کارها روان خواهد شد.
 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین در پایان گفت: دولت شهید رئیسی امکانات خوبی را به تمام مجموعه‌ها برای اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی تخصیص داده بود که در نوع خود کم‌نظیر و فرصتی بود با تعاملات خدمت بیشتری به شهروندان داده شود.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان