۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تجلی الگوی سوم زن مسلمان در حضرت زینب (س)
کد خبر: ۳۶۹۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲۷ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد:

تجلی الگوی سوم زن مسلمان در حضرت زینب (س)

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: حضرت زینب (س) نمونه بارز الگوی سوم زن مسلمان است که مقام معظم رهبری هم بدان تاکید کرده‌اند.

تجلی الگوی سوم زن مسلمان در حضرت زینب (س)
کبری علیخانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به نقش محوری حضرت زینب (س) به عنوان پیام‌آور نهضت عاشورا بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام با عملکرد درخشانی که در طول عمر پربرکت خود داشتند یک شخصیت ممتاز و برجسته نه فقط در تاریخ جهان اسلام بلکه در تاریخ بشریت هستند.
 
وی تصریح کرد: در مطالعه زندگی حضرت زینب (س) به نکات ارزشمندی دست پیدا می‌کنیم، از جمله اینکه زن در عین حالی که اقیانوس عظیمی از صبر و تحمل در مواجهه با وقایع سخت و دشوار زندگی است، می‌تواند قله بلندی از تدبیر و خردمندی در فراز و نشیب‌های مختلف زندگی باشد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در برابر مصائب عاشورا نه تنها صبوری پیشه کرده و با قدرت در مقابل اهانت مردم، سپاه دشمن در کوفه و شام و به طور کلی در دوران اسارت ایستادگی کرد بلکه مسئولیت نگهداری و حفاظت از بانوان داغدار و کودکان یتیم واقعه کربلا را هم برعهده داشت و در کاخ یزید هم با سخنان مقتدرانه و خردمندانه خود، هیمنه و شکوه یزید را در هم شکست.
 
وی بیان کرد: صبر و تحمل عظیم حضرت زینب (س) در برابر ناملایمات زمانه ریشه در ایمان و باور عمیق وجودی ایشان نسبت به راهی داشت که در آن قدم برداشته بودند لذا در مقابل همه مصائب روز عاشورا و همچنین شرایط سخت اسارت استقامت و بردباری کردند.
 
نقش بی‌مثال حضرت زینب (س) در ماندگاری قیام عاشورا
 
علیخانی با بیان اینکه جمله «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» حقیقت بزرگی است که نشان از قدرت بانوان در حوزه جهاد تبیین و روایتگری دارد، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) با جهاد تبیین، عملکرد به موقع و روایتگری صحیحی که از واقعه عاشورا داشتند باعث ماندگاری قیام امام حسین (ع) و خاندان و یاران باوفای ایشان برای همیشه تاریخ در اذهان بشریت شدند.
 
وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی جامعه هم با توجه به وقایعی که در غزه و فلسطین شاهد رخ دادن آن هستیم، می‌توان گفت که بحث جهاد تبیین و روشنگری امری واجب است و بانوان می‌‌توانند از عملکرد حضرت زینب (س) الگو برداری کنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در روزگار کنونی هم ابتدا انسان باید شرایط را به درستی بشناسد و درست تصمیم بگیرد، همچنین به موقع عمل کرده و با جدیت کارها را پیش ببرد.
 
وی عنوان کرد: تلاش و مجاهدت حضرت زینب (س) در روشنگری و به تصویر کشیدن حقایق واقعه عاشورا برای ما درس بزرگی بوده و حاکی از آن است که ایشان شرایط زمانه را به درستی تشخیص دادند و حتی برای لحظه‌ای هم در همراهی امام حسین (ع) به خود تردیدی راه ندادند.
 
علیخانی در ادامه گفت: این بانوی عالیقدر مسلح به بیان و شناخت قوی بوده و با فصیح‌ترین سخنرانی‌ها توانستند تاثیر شگرفی برجامعه  داشته باشند و این نشان می‌دهد که بانوان مسلمان ایرانی در زمینه‌‌های مختلف می‌توانند از حضرت زینب (س) الگوبرداری کنند.
 
وی با اشاره به علل توصیه مقام معظم رهبری برای مطالعه تاریخچه زندگی زنان در غرب تصریح کرد: با مطالعه زندگی و شرایط زنان در غرب متوجه اختلاف فاحش بین تعریف زن در غرب و جایگاه زن در دین اسلام می‌شویم.

حضرت زینب(س) نمونه بارز الگوی سوم زن مسلمان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) نمونه بارز الگوی سوم زن مسلمان است که مقام معظم رهبری هم بدان تاکید کرده‌اند، افزود: این بانوی بزرگوار در کنار نقشی که برای تربیت فرزندان، مدیریت زندگی و همسرداری داشتند نقش اجتماعی خود را هم به درستی شناخته و عمل کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: در تعریفی که از زنان در دنیای غرب ارائه شده است در ظاهر برای زنان ارزش قائل می‌شوند اما در حقیقت با ارزش‌گذاری برجاذبه‌های جنسی و برهنگی، جایگاه آنان را به جای انسانیت بر جنسیت تنزل می‌دهند و زن را از فطرت انسانی خود دور می‌کنند.
 
علیخانی در پایان گفت: در دنیای غرب با تضعیف نهاد خانواده، زن را که می‌توانست با محوریت خود در آن به تربیت نسل‌های آینده بپردازد از این حریم آرام و امن دور کرده‌اند.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان