۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین راهپیمایی حماسی اربعین ندای بلند عاشورا در جهان
کد خبر: ۳۶۹۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲۱ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان قزوین عنوان کرد:

راهپیمایی حماسی اربعین ندای بلند عاشورا در جهان

فرماندار شهرستان قزوین گفت: راهپیمایی حماسی، سیاسی‌ و مذهبی اربعین فراخوان تمام آزادگان عالم و مقدمات آماده‌سازی برای انقلاب حسینی و ندای بلند عاشورا در جهان امروز است که تمام عالم را به حسین و راه نجات بشریت دعوت می‌کند.

راهپیمایی حماسی اربعین ندای بلند عاشورا در جهان
طیب ملکی پور فرماندار شهرستان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ دربا ه فلسفه قیام عاشورا اظهار کرد: بهترین و مطمئن‌ترین سند برای شناخت فلسفه و اهداف نهضت سیدالشهدا (ع) را می‌توان از کلام‌ گوهربار آن حضرت یا ائمه دیگر دریافت که در قالب زیارتنامه‌های متعدد و از امامان دیگر به انگیزه قیام پرداخته شده است.
 
وی افزود: امام حسین (ع) در جمع گروهی از علما و نخبگان مناطق مختلف اسلامی در مکه با ایراد خطبه‌ای کوبنده، ضمن یادآوری تکلیف خطیر علما و بزرگان شهرها برای پاسداری از کیان دین و اعتقادات مسلمین از خاموشی آنان در برابر سیاست‌های دین‌ ستیزانه حاکمان اموی انتقاد کرده و هرگونه همراهی و سازش با آنان را گناه نابخشودنی بیان می‌کند.
 
فرماندار شهرستان قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) هدف خود در نهضت عاشورا را چنین اعلام می‌کند که‌ «خدایا تو می‌دانی آنچه ما انجام داده‌ایم، به دلیل رقابت و سبقت‌جویی در فرمانروایی و افزون‌خواهی در متاع ناچیز دنیا نبوده است؛ بلکه برای این بوده که نشانه‌های دینت را به مردم نشان دهیم و اصلاح در سرزمین‌هایت را آشکار کنیم تا  بندگانت ستمدیده‌ات در امن و امان باشند و به واجب و سنت‌ها و احکامت عمل شود.
 
ملکی‌پور در خصوص نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا ادامه داد:حضرت زینب (س) تحت نظر امامین حاضر در کربلا نقش پررنگ و برجسته‌ای داشت، نقش روحیه بخشی همراهی ایثارگری و تبلیغ و تبیین و افشاگری را در کنار کاروان و در مقابل دشمن ایفا کردند و از ابتدا تا پایان حیات مبارک خود موجب ترویج دین و غبارزدایی از فضای وهم‌آلود زمان بواسطه مزدوران یزیدی شد.
 
وی اضافه کرد: حضرت زینب تفسیر، تحلیل، تبیین و ترویج دین پیامبر را که ماموریت اصلی امام حسین (ع) بود را با نظارت امام سجاد(ع) به پایان رساند و با خطبه‌ها و جلسات متعدد موجبات بی‌آبرویی یزدیان را فراهم کرد.
 
فرماندار شهرستان قزوین اذعان کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درباره قیام خود می‌فرماید هر چون منی با چون یزیدی در تمام تاریخ کنار نخواهد آمد یعنی تجمیع ظالم و مظلوم ممکن نیست و این شعار تمام احرار و آزادگان عالم است.
 
ملکی پور تصریح کرد: امام حسین(ع) آموزگار تمام آزادگان است که درس مهم حیات و ممات را به ما آموخت همانطور که ما امروز شاهد خیزش دانشجویان بیدار دل و آزاده در مقابل ظلم رژیم جنایتکار صهیونیستی هستیم که درس آزادگی و دفاع از مظلومان عالم را امام و آرمان‌های مشخص شهدا گرفته‌اند.
 
وی ابراز کرد: پیام پرچم دار کربلا پیام پایان تاریخی منتقم خون ایشان است؛ واقعه کربلا و عاشورا برای مسلمین مایه تاسف و تأثر و گفتمان کربلا مایه افتخار و مباهات است
 
ملکی‌پور در پایان گفت: راهپیمایی حماسی، سیاسی‌ و مذهبی اربعین فراخوان تمام آزادگان عالم و مقدمات آماده‌سازی برای انقلاب حسینی و ندای بلند عاشورا در جهان امروز است که تمام عالم را به حسین و راه نجات بشریت دعوت می‌کند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان