۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تبعیت از امام مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س)
کد خبر: ۳۶۸۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۹ ساعت: ۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین تأکید کرد:

تبعیت از امام مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س)

رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: یکی از شاخصه های ویژه حضرت زینب تبعیت از امام زمان خود بود، در زمان حضور امام حسین (ع) این بانوی فداکار با جان و دل به فرمان برادر که امام زمان هم نیز بود، عمل می‌کرد، پس از شهادت اباعبدالله، حضرت زینب علاوه‌بر حفاظت از اهل حرم، همچنان تابع اوامر امام خود، حضرت سجاد (ع) بود.

تبعیت از امام مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س)
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کاظم‌لو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، درباره نقش‌آفرینی بانوان در واقعه کربلا اظهار کرد: بیش از 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل داده‌اند و از آغاز بشریت، بانوان نقش مهمی را در جهان هستی ایفا کرده‌اند.
 
وی افزود: در واقعه کربلا نیز بانوانی را مشاهده می‌کنید که از ابتدا با امام حسین (ع) همراه بودند و نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، مانند مادر وهب نصرانی که سر پسر خود را نپذیرفت و آن را به سوی سپاه دشمن پرتاب کرد و معتقد بود چیزی که در راه خدا داده‌ای نباید باز پس بگیری. این رشادت برای بانویی است که تنها یک بار امام خود را دیده است.

کاظم‌لو ادامه داد: باتوجه به اینکه حضرت زینب (س) دانش‌آموخته مکتب حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بود از جایگاه علمی بالایی برخوردار  بود و باعث رسوایی سپاه دشمن شد.
 
رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زمانی که حضرت زینب وارد مجلسی می‌شدند، امیرالمومنین می‌فرمودند که چشم‌ها را پایین اندازید تا مبادا کسی قامت زینب را مشاهده کند اما پس از واقعه عاشورا چه جسارت‌هایی به عقیله بنی هاشم شد. حضرت زینب (س) در واقعه کربلا کاری کرد که شاعر فرمود «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».
 
این مسئول عنوان کرد: یکی از شاخصه های ویژه حضرت زینب تبعیت از امام زمان خود بود، در زمان حضور امام حسین (ع) این بانوی فداکار با جان و دل به فرمان برادر که امام زمان هم نیز بود، عمل می‌کرد، پس از شهادت اباعبدالله، حضرت زینب علاوه‌بر حفاظت از اهل حرم، همچنان تابع اوامر امام خود، حضرت سجاد (ع) بود.
 
کاظم‌لو تصریح کرد: مصیبت اصلی پس از واقعه کربلاست چون برای جاودانگی این واقعه، حضرت زینب باید با همان وقار و عظمت بسخن بگوید، زیرا در غیر این صورت واقعه کربلا دچار تحریف می‌شد.

وی افزود: حضرت زینب در کوفه به عنوان یک اسیر دیده می‌شود اما زمانی که سخن می‌گوید، مردم گمان می‌کنند که علی (ع) سخن می‌گوید؛ خطبه‌خوانی حضرت زینب باعث شد که «دختری زینت پدر گردد». همچنین حضرت کاری در شام کرد که مردمانی که حضرت علی (ع) را دشنام می‌دادند متوجه اشتباه خود بشوند و یزید هراس پیدا کند که مبادا تاج و تخت خود را از دست دهد.
 
کاظم‌لو تأکید کرد: ما در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی مادران و همسران شهدایی را دیدیم که استقامتی همچون زینب کبری داشتند و موجب افتخار و ستایش همگان شدند.
 
رئیس حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری مسئله اصلی جهان اسلام، فلسطین و غزه است. ویژگی بارز مسلمانان واقعی این است که در برابر مشقت‌ها و سختی‌هایی که انسان‌های دیگر دچار می‌شوند، بی‌تفاوت رفتار نکنند.

وی عنوان کرد: امروزه در جهان اسلام مردم از خواب غفلت بیدار و متوجه مظلومیت کودکان بدون دفاع غزه شده‌اند. با ایجاد فضای جدید و شقاوت‌های رژیم صهیونیستی، دشمن سبب خیر می‌شود اگر خدا خواهد بنابراین پیروزی مردم مظلوم نزدیک است.
 
این مسئول در پایان گفت: باید دست به دست هم داده تا با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر جامعه‌ای سالم به وجود آورد. امروزه در این مبحث نقش و حضور زنان موثرتر از مردان است زیرا دشمن بخش‌های متفاوتی از بانوان ایران را برای تحریف فرهنگ‌ها و سنت‌ها در نظر گرفته است و وظیفه اصلی این بانوان حفاظت از خود در برابر هجوم بیگانگان است.
 
انتهای خبر/ 3000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان