۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین برگزاری اولین جشنواره استانی «فردخت»
کد خبر: ۳۶۸۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۶ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین اعلام کرد:

برگزاری اولین جشنواره استانی «فردخت»

مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین از برگزاری اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری دانش‌بنیان «فردخت» خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره استانی «فردخت»
سمیه محرابی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری دانش‌بنیان «فردخت» اظهار کرد: این جشنواره‌ برپایه مد و لباس ایرانی اسلامی اما با رویکرد جریان‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثر گزاری طرح‌های برگزیده و تجلی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است.
 
وی افزود: موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی اسلامی بوده و در کنار آن توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ‌سازی در حوزه تولید پوشاک و قالب‌های موجه مدل‌های طراحی را نیز مدنظر خواهد بود.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین تشریح کرد: جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی‌محور در چهارمین سال برگزاری، در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت‌کننده، خود را در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.
 
محرابی ادامه‌ داد: گفتمانی که در قالب جشنواره فردخت شکل می‌گیرد، این نتیجه را در پی دارد که تولیدکننده‌های پوشاک در سطح کشور هم امکان تولید با جذابیت‌های هنری را به دست می‌آورند و هم مخاطب این تولید در سطح جامعه را پیدا می‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که با فرهنگ ما مغایرت دارد، اذعان کرد: خلأ ارائه مدل‌هایی احساس می‌شود که نیاز به زیبایی‌طلبی و پوشیدگی را به طور همزمان پاسخ دهند.


وی تاکید کرد: جشنواره طراحی پوشاک، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم و مدل‌های قابل تولید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را به تولیدکنندگان عرضه می‌کند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد در سه مرحله، آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می‌شود.  
 
محرابی در خصوص مرحله رقابت رویداد جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی اضافه کرد: بخش اثر شامل مانتو اجتماع دوخت شده، بخش طراحی شامل مجموع‌ سازی «کالکشن» اجتماعی خانواده، بخش تحقیق و پژوهش شامل محور تاریخ و فرهنگ، محور اقتصاد، هویت و تمدن سازی، بهداشت و سلامت می‌باشد. 
 
این مسئول یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریور سال‌ جاری بوده و فرآیند اجرا و زمان‌بندی مرحله مقدماتی از شهریور تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۳ است.
 
وی اظهار کرد: ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در جشنواره تا ۲۰ مرداد ماه و تحویل آثار در بخش‌های اثر «مانتو اجتماع دوخت شده و طراحی مجموعه‌سازی «کالکشن» اجتماعی خانواده» به دبیرخانه تا تاریخ ۲۰ شهریورماه مهلت خواهد داشت و در تاریخ‌های ۲۵ الی ۲۸ شهریور آثار داوری خواهد شد.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر (عج) قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره و اتمام بخش فرهنگی هنری و دانش‌بنیان، مهرماه توسط دبیرخانه برگزار می‌شود.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان