۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اقتدار نیروهای مسلح ایران بازدارنده است
کد خبر: ۳۶۸۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۶ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از یادواره شهدای ارتش؛

اقتدار نیروهای مسلح ایران بازدارنده است

در یادواره شهدای ارتش در استان قزوین مطرح شد که با عنایت خداوند متعال امروزه قدرت نیروهای مسلح ایران به جایی رسیده که ارتش‌های دنیا باید با یکدیگر متحد شوند تا در برابر ایران ایستادگی کنند. 

اقتدار نیروهای مسلح ایران بازدارنده است
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قزوین شامگاه مردادماه سال جاری در گلزار شهدای قزوین با حضور جمعی از مسئولان استانی و ارتش و سپاه پاسداران برگزار شد.
 
سرتیپ حسین محمدشفیعی در این یادواره اظهار کرد: این یادواره با همت مسئولان ارتش و بنیاد شهید و همچنین با حضور مردم شهید پرور استان قزوین و زنجان برگزار شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین ادامه داد: این یادواره به پاس 2 هزار و 950 شهید لشکر ۱۶ زرهی و 3 هزار شهید استان قزوین برگزار شده است که ما مدیون این شهدا و خون پاک آنان هستیم؛ همچنین یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم که رفتند و جان خود را فدای استقلال و امنیت کشورمان کردند.
 
وی ادامه داد: سپاسگزار حضور تمامی مسئولان اعم از ارتش هوایی، زمینی و پاسداران و همچنین خانواده شهدا در این یادواره هستیم؛ مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین نیز ما را در برگزاری این یادواره یاری دادند که سپاسگزار حضور و حمایتشان هستیم.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در ادامه مراسم اظهار کرد: باعث افتخار است که 2 هزار و 950 شهید از لشکر ۱۶ زرهی از شهر قزوین است و همچنین به این دیار مینودری افتخار می‌کنیم که شهدایی چون عباس بابایی و حسین لشکری را پرورانده است.
 
وی افزود: در این روزها که دشمن ما سعی می‌کند که به صورت مذبوحانه و ذلیلانه‌ای دست به اقدام بی‌ارزش نظامی بزند تا ایران را خوار کرده و منافع خود را به درجات بالاتری برساند، ما نیز باید بازخوانی درباره داشته‌های خود انجام دهیم.
 
استاندار قزوین عنوان کرد: به دلیل شهدای جبهه مقاومت و حضور موثر آنان، دشمن وقتی هم که می‌خواهد ضربه به کشور ما بزند، آن ضربه به صورت مذبوحانه‌ای جلوه می‌کند و زمانی که مانند این روزها تهدیدی از سمت سران کشور ما و مردم بزرگ ایران در تلافی اقدام مذبوحانه دشمن بیان می‌شود، دشمن احساس ترس و اضطراب می‌کند و به دنبال راه چاره‌ای می‌گردد.
 
این مسئول در ادامه گفت: امام راحل فرمودند: ملتی که شهادت دارد و اسارت ندارد یک دستورالعمل ماندگاری است که منشا پیروزی ما خواهد بود. زمانی که ما در معرض تهدید و توطئه قرار می‌گیریم و نگاه ما، نگاهی خواهشانه به مقوله شهادت است. این موضوع برای ما پیروزی آور است.
 
اعلایی خاطرنشان کرد: دنیا باید عادت بکند که ایران به تمامی اهداف خود با وجود تحریم‌ها و مشکلات خواهد رسید، ایران نگاه و تفکر خود را در پیرامونش گسترش داده و دستاوردهایش را دنیا می‌بیند.
 
وی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: شهدا در قافله‌ای از تاریخ ماندگار شدند که تداوم و ادامه دارد‌؛ این قافله همان عزیزان جان بر کفی است که در ارتش قهرمان ما، سپاه پر افتخار ما و سایر نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی ما لباس شهادت برای اسلام و ایران بر تن کرده‌اند. این نظام شهید پرور باعث ایجاد اقتدار و امنیت برای ایران شده است.




سرتیپ یوسف قربانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. در جوامع امروزی که استکبار جهانی با تمام قوا و حملات فرهنگی هجوم آورده است، برگزاری یادواره شهدا راه مقابله و جهاد تبیین در مقابل شیاطین است.
 
وی ادامه داد: به گفته امیر حیدری اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین، اللهم اهدنا الصراط المستقیم؛ امروزه در غیاب ائمه و معصومین راه مستقیم ما پیروی از ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری است. شهدا پیرو سخن ولی فقیه و ذوب در ولایت بودند که این راه مستقیم را طی کرده و به مقام والای شهادت رسیدند.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: شهدا نور مطلق را دیده و درک کردند و به سوی شهادت رفتند جز زیبایی چیزی در این راه ندیدند، همانطور که حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا چیزی جز زیبایی ندیده است. این انقلاب نیز چیزی جز زیبایی ندارد و انقلابی عاشورایی است؛ به گفته امام، این انقلاب باید به دنیا صادر شود که امروزه ما شاهد الگوبرداری مردمان کشورهای مختلف از این انقلاب هستیم.

۴۸ هزار شهید ارتش در کشور 

این مسئول تصریح کرد: ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاره‌ای درخشان و راهنما برای این کشور محسوب می‌شود.
 
قربانی در ادامه گفت: به برکت خون شهدا، مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مقابله کرده و این معجزه از آن خداوند است.
 
وی بیان کرد: با عملیات طوفان الاقصی هیمنه نحس رژیم صهیونیستی شکسته شد و سپس با انجام عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم استکبار نمایان شد.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با شهادت اسماعیل هنیه موجی از همبستگی و خونخواهی در سراسر دنیا به وجود آمد و چهره خونخوار رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت.
 
این مسئول افزود: اطمینان کامل می‌دهیم که نیروهای مسلح ما آمادگی کامل برای برخورد با رژیم کودک‌کش را دارند و این رژیم به زودی از دنیا محو خواهد شد.
 
قربانی اظهار کرد: امروزه استراتژیک ما بر اساس آیه قرآن تنظیم شده است که خداوند متعال فردموند: أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم، ما در برابر دشمن خونخوار و کودک‌کش هیچ رحمی نخواهیم داشت.
 
وی در پایان یادواره شهدای ارتش گفت: با عنایت خداوند متعال امروزه قدرت نیروهای مسلح ایران به جایی رسیده که ارتش‌های دنیا باید با یکدیگر متحد شوند تا در برابر ایران ایستادگی کنند. 
 
انتهای خبر/3000
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان