۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین موکب‌داران زمینه‌ساز ظهور هستند
کد خبر: ۳۶۸۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۵ ساعت: ۷:۴۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

موکب‌داران زمینه‌ساز ظهور هستند

امام جمعه موقت قزوین گفت: خادمی اربعین صرفاً خادمی زائران نیست زیرا این خدمت برای ظهور صاحب‌الزمان (عج) است و خداوند برای هموارسازی راه ظهور این بندگان را انتخاب کرده است.

موکب‌داران زمینه‌ساز ظهور هستند
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، گردهمایی موکب‌داران قزوینی شب گذشته در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با حضور جمعی از مسئولان و موکب‌داران استان قزوین برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین در این گردهمایی اظهار کرد: هر موضوع یا اتفاقی بعد از گذشت چندین سال عادی می‌شود اما انسان باید هر ساله بر خود نظاره کند که کجای تاریخ ایستاده است و ما امروزه باید متوجه باشیم که در این تاریخ و سرنوشت چه مسئولیتی را بر عهده داریم.
 
وی افزود: در زیارت‌نامه سیدالشهدا، باب امام حسین را دری پر امنیت خوانده‌اند لذا ما برای ورود به سرزمین مقدس ظهور باید از امام حسین (ع) کمک بگیریم. بشریت امیرالمومنین (ع) را یاری نکرد و تا امروز سرگردان مانده است، برای رهایی از این سرگردانی باید از باب اربعین کمک بگیریم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم.
 
امام جمعه موقت قزوین گفت: بیش از ۳۰۰ هزار موکب در عراق در ایام اربعین فعالیت می‌کنند در حالی که هیچ سازمانی آن را سازماندهی نمی‌کند، این هماهنگی تماماً معجزه امام حسین (ع) است.
 
این مسئول عنوان کرد: این پیاده‌روی از زمان امام صادق (ع) رواج داشته و تنها مربوط به این زمان نیست؛ در آن دوره نیز عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) راه نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردند و در راه، واقعه عاشورا را بازگو کرده و مرثیه‌خوانی انجام می‌دادند.
 
خضری تاکید کرد: بر اساس روایت‌های نقل شده، امام صادق (ع) خدا را به خاطر حضور عزاداران و خادمین امام حسین (ع) شکر کرده است؛ همچنین لازم به ذکر است، موکب‌داران اربعین را خداوند انتخاب کرده و به آنان توفیق نوکری داده است. 
 
وی تصریح کرد: خادمی اربعین صرفاً خادمی زائران نیست زیرا این خدمت برای ظهور صاحب‌الزمان (عج) است و خداوند برای هموارسازی راه ظهور این بندگان را انتخاب کرده است. 
 
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: خدمت، دری برای ورود به دستگاه سیدالشهدا (ع) است؛ ما باید طوری خدمتگزار باشیم که الگوی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی قرار بگیریم. 
 
این مسئول ادامه داد: امروزه فرماندهان غزه که پیرو اهل سنت هستند، راه نجات را امام حسین (ع) می‌دانند. مردم غزه، لبنان و سوریه چشم امیدشان به اربعین است؛ این اربعین حماسه‌ای جاودانه خواهد بود که راه نجات بشر و زمینه ظهور صاحب‌الزمان (عج) است. 
 
خضری در پایان گردهمایی گفت: ای کاش شما خادمان با اخلاص در واقعه کربلا حضور داشتید تا مانند امروز از جان و دل خود تماماً در این راه استفاده می‌کردید. 
 
انتهای خبر /3000
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان