۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اربعین، معجزه حضور برای ظهور است
کد خبر: ۳۶۸۹۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۶ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

اربعین، معجزه حضور برای ظهور است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معجزه اربعین، معجزه‌ای که به تمام معنا حماسه حضور و آمادگی را به تصویر می‌کشد و راه روشنی برای حرکت در مسیر آماده شدن بستر مناسب ظهور حضرت حجت (عج ) شده است.

اربعین، معجزه حضور برای ظهور است
عباس بیگدلی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در بیان دلایل و اهمیت قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و نتایج مهم این قیام ماندگار اظهار کرد: بهترین و متقن‌ترین بیان درباره دلایل و اهمیت قیام ماندگار حضرت سید‌الشهدا (ع) رجوع به سخنان گوهربار خود امام است که در منابع روایی به دست ما رسیده و گویای ابعاد مختلف و مهم این قیام است. 
 
وی افزود: به عنوان نمونه حضرت در خطبه‌ای که در مسیر کربلا در جمع لشکریان حرّ ایراد کردند، فرمودند ألاتَرَوْنَ إلی الحَقِّ لا یُعْمَلُ به، و إلی الباطِلِ لا یُتَناهی عنه لِیَرْغَبَ المُؤمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ حَقَّاً حَقّاً؛ «تحف‌العقول؛ 245» به این معنا که ای مسلمانان «آیا نمی‌بینید به حق عمل و از باطل جلوگیری نمی‌شود! در چنین شرایطی بر مؤمن لازم است که به دیدار پروردگارش راغب باشد.» همانطور که می‌بینید امام (ع) با این کلمات، به روشنی هم هدف خود را از قیام و حرکتش بیان می‌کند و هم آمادگی‌اش را برای شهادت در راه مبارزه با باطل و احیای دین خدا با صدای رسا اعلام می‌دارند.
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افشای چهره واقعی بنی‌امیه و مبارزه با بدعت‌ها و فساد آشکار و همچنین احیای حق و امر به معروف و نهی از منکر نیز در سخنان و خطبه‌های حضرت مکرر آمده است. 
 
بیگدلی افزود: اما نکته دیگری که قابل تامل و تفکر است بیان حضرت درباره تشکیل حکومت اسلامی به معنای واقعی است در آن اوضاع مزورانه‌ای که حکومت بنی‌امیه در جامعه اسلامی آن زمان رقم زده بودند که آمده است حضرت به صراحت در خطبه‌ای پس از نماز عصر در جمع لشکریان حرّ فرمودند: أَیُّهَا النَّاسُ أنَا ابْنُ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ و نَحْنُ أولی بِوِلایَةِ هذِهِ الأمُورِ عَلَیْکُمْ مِنْ هؤلاء المُدَّعِینَ ما لیْسَ لَهُمْ (فتوح ابن اعثم، ج5، ص78) یعنی ای مردم! من فرزند دختر رسول خدایم و ما به ولایت این امور بر شما از این مدعیان دروغین سزاوارتریم.
 
 
وی عنوان کرد: لازم هست به این نکته توجه داشته باشیم که حکومت اسلامی برای چه؟ برای عمل به دین خدا به طوری که قیام حضرت راهگشا و درس‌آموز شد برای آینده تاریخ، همچنان که امروز به برکت خون هزاران شهید و اعتقاد و باور عمیق به همین مکتب امام حسین (ع)، نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود دشمنی‌های متداوم توانسته است سردمدار تشکیل حکومت اسلامی در دنیا باشد.
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن و نقش محوری بزرگ‌بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری سلام‎الله‎علیها به عنوان پیام‌آور نهضت عاشورا تشریح کرد: به طور قطع اگر حضرت زینب کبری (س) نبودند و روح قیام حضرت سیدالشهدا را تبیین و به گوش مردم در خواب رفته و مقهور فریب حکومت بنی‌امیه آن زمان نمی‌‌رساندند، خون‌های بهترین بندگان خدا که هر کدام برای خود ستاره‌ای بودند برای همیشه در تاریخ دفن می‌شد.
 
بیگدلی اضافه کرد: ما امروز مسلک مهم و راهبردی جهاد تبیین را از همین نقش محوری حضرت زینب (س) داریم که به عنوان یک بانوی حماسه‌ساز و مکمل خون امام به همه یادآور شدند یک زن مسلمان آگاه، متعبد و ولایت‌‌پذیر چه نقشی و چه وظایفی دارد و چه اثرگذاری‌هایی می‌تواند داشته باشد.  
 
 این مسئول در بیان قیام و مقاومت مردم غزه به عنوان ادامه راه قیام امام حسین (ع) تشریح کرد: روشن‌ترین نماد آزادگی در عصر کنونی، ایستادگی مردم مظلوم غزه پای حق طبیعی خود با چنین مقاومت تاریخی مقابل چشم همه مردم جهان که برگرفته از همان مکتب حسینی است.
 
وی ادامه داد: زیر بمباران‌ها و ظلم‌های یک باند جنایتکار - که رهبری حفظه الله به تازگی اشاره کردند رژیم صهیونیست یک دولت نیست، یک باند جنایتکار و تروریست است - زنان و کودکان فدا می‌شوند ولی ذره‌ای عقب نشینی نکرده‌اند، این واقعا درس بزرگی است و مهم‌ترین آزمون این روزهای همه دنیا که چه واکنش‌های به این نسل‌کشی تاریخی و ظلم بزرگ دارند.
 
منتخب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌تر از آن چهره واقعی و تلخ حقوق بشر غربی بر همه آشکار شد و نقاب صلح طلبی‌های دروغین از سردمداران مکتب‌های غربی افتاد، اذعان کرد: جنبش‌های دانشجویی الحمدلله راه روشنی را در پیش گرفته‌اند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند طرف درست تاریخ ایستاده‌اند.
 
بیگدلی ادامه داد: به فضل الهی همین موج بیداری که در کشورها با مساله فلسطین ایجاد شده قطعا غرق‌کننده صهیونیست جنایتکار و حامیانش خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الحمدلله سال به سال راهپیمایی اربعین با وجود گرمای شدید پرحرارت‌تر و گسترده تر برگزار می‌شود تاکید کرد: شیعه و سنی و فرق‌ مختلف، مسیحیان و حتی از کشورهای اروپایی در این مراسم شرکت می‌کنند با یک مغناطیس و آن هم مغناطیس امام که در مکتب اسلام محور اتحاد و همبستگی است. 
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همین حضور میلیونی، به وضوح شکست تمامی تلاش‌ها و هزینه‌های هنگفتی ست که دشمنان اسلام، سالیان سال برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان کردند و خطا نگفته‌ایم اگر بگوییم معجزه اربعین، معجزه‌ای که به تمام معنا حماسه حضور و آمادگی را به تصویر می‌کشد و راه روشنی برای حرکت در مسیر آماده شدن بستر مناسب ظهور حضرت حجت (عج ) شده است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان