۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین برگزاری یادواره شهدای خلبان در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۹۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۳ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد:

برگزاری یادواره شهدای خلبان در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ۱۵ مرداد سالروز شهادت عباس بابایی و ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید سرلشکر حسین لشگری است که به دلیل این مناسبت‌ها یادآوره‌ای در صحن گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای خلبان در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سمیه اسمعیلی در نشست خبری که صبح امروز در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاری شغل‌ و حرفه‌ای است که کنار حرفه، عشق و محبت را نیاز دارد و می‌تواند با تبیین درست امیدافرینی را در سطح جامعه افزایش دهد، اگر این رسالت اصحاب رسانه در ترویج حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود بسیار ارزشمندتر است.
 
وی افزود: یادواره شهدای ارتش استان قزوین و گرامیداشت یاد و خاطره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام لشکر ۱۶ زرهی قزوین و یادبود سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری در استان قزوین برگزار می‌شود. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز کرد: ۱۵ مرداد سالروز شهادت عباس بابایی و ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید سرلشکر حسین لشگری است که به دلیل این مناسبت‌ها یادآوره‌ای در صحن گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.
 
این مسئول عنوان کرد: از اصحاب رسانه تقاضا دارم که در این اطلاع‌رسانی کوتاهی نکنند و مردم هم با حضور پررنگشان همان‌طور که در سال گذشته همایت‌گر بودند، امسال هم در این رزمایش شرکت کنند تا یاد و خاطره این شهیدان را گرامی بداریم.
 
اسمعیلی با اشاره به گزارش عملکرد برنامه‌های این اداره‌کل اذعان کرد: ۴۸۵ مورد برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ در مناسبت‌های فرهنگی و ۳۵ یادواره شاخص و مهم با دستگاه‌های مهم در سطح استان برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: ۳۷ حسینیه شهدایی در استان برنامه‌ریزی شده که در این حسینه‌ها ۳۱۱ برنامه اجرا شده است، ۵۸ مورد مراسم بیعت با شهدا با کمک خانواده شهدا، ۶۳ مورد برنامه در خانه شهید بابایی صورت گرفته است و همچنین مراسمات و یادواره‌های مختلف اعم از شهدای خلبان، سلامت و دهه کرامت، مراسم روز جانباز، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا و ... صورت گرفته است. 
 
برگزاری ۲۳۳ برنامه فرهنگی از ابتدای سال
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا به امروز به طور کلی ۲۳۳ برنامه انجام شده است که از این تعداد 10 یادواره شاخص، ۱۳ مراسم مختلف در این راستا، ۱۸۵ مورد برنامه در حسینیه‌ها و ۲۵ مراسم در خانه شهید عباس بابایی برگزار شده است. 
 
اسمعیلی در ادامه بیان کرد: همچنین همکاران با استفاده از سامانه‌های هوشمند عکس‌های بی‌کیف شهدا را درست می‌کنند و تحویل خانواده‌های شهدا می‌دهند و هر کدام از این عزیزان در حوزه‌ای فعالیت موثری دارند.
 
وی در پایان گفت: از همه عزیزان حاضر در جلسه کمال تشکر را دارم، و از مردم عزیز تقاضا دارم تا در این یادواره حضور پررنگ و پرشوری داشته باشند و بدانیم که این راه‌ همیشه ادامه دارد و هر سال پرشور تر از سال‌های قبل انجام می‌شود.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان