۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۹۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۳ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین

مهم‌ترین اخبار امروز استان قزوین را در خبر زیر بخوانید.

اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، وهاب میزانی اظهار کرد: موجران املاک مسکونی مکلفند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور یا در سامانه الکترونیک ثبت اسناد با رعایت قوانین و مقررات مربوط ثبت نمایند.
 
وی اضافه کرد: در صورت انعقاد یا تمدید قرارداد اجاره خارج از سامانه‌های مذکور و بدون ثبت در هیچ یک از آنها ظرف یک ماه، حسب مورد از زمان انعقاد یا تمدید یا ثبت اطلاعات خلاف واقع در سامانه‌های مذکور به تشخیص مرجع قضائی، موجر مشمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی این قانون نمی‌شود.
 
میزانی بیان کرد: علاوه‌بر آن، مرجع رسیدگی به دعاوی تخلیه، مطالبه اجور معوقه و مطالبه اجرت المثل مکلف است ثبت قرارداد در سامانه را بررسی کند و چنانچه عدم ثبت یا ثبت خلاف واقع را احراز نماید، پس از رسیدگی به دعوا، ضمن صدور رأی، موجر را به تأدیه پنجاه درصد «۵۰ %» ارزش اجاره املاک در مدت قرارداد به نفع دولت محکوم و نیز مراتب را جهت عدم شمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نماید.
 
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی افزود: کلیه قرارداد‌هایی که اثر آن انتقال مالکیت منافع است، در این قانون و قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، در حکم اجاره است.
 
۹مصدوم در برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین
 
 حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲ دقیقه بامداد در کنار گذر آزادراه قزوین - رشت نرسیده به عوارضی بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید و سه دستگاه پژو پارس ۹ نفر مصدوم شدند.
 
وی افزود: مصدومان این حادثه «با کمک نیرو‌های اورژانس» با سه دستگاه آمبولانس حاضردرمحل حادثه به بیمارستان منتقل شدند.
 
علت حادثه در دست بررسی است.
 
قهرمانی بانوان قزوینی در لیگ برتر دارت کارگری کشور
 
در پایان مرحله رفت لیگ برتر دارت کارگری بانوان کشور، تیم ستارگان پارس قزوین با ترکیب نسیم ماهانی، بهناز آذربایجانی، مریم نعیمی و معصومه یارکه سلخوری بر سکوی نخست ایستاد.
 
تیم جاویدان قزوین هم در جایگاه هشتم، گروه قرار گرفت.

اقدام به موقع پليس مانع سوختن خودرو شد

داود عبدالمالکي اظهار داشت: يک دستگاه خودرو سواري پرايد که در يکي از خيابان‌هاي شهر محمديه در حرکت بود، دچار آتش‌سوزي مي‌شود.

 وي افزود: در همين هنگام عوامل گشت فرماندهي انتظامی بخش محمديه ( ستوان‌سوم وحيد محمدي) که در حال گشت زني و عبور از محل وقوع بود با مشاهده اين حادثه بلافاصله با استفاده از کپسول آتش‌نشاني خودرو، اقدام به خاموش کردن حریق خودروي اين شهروند مي‌کند.
 
جانشين فرمانده انتظامي استان قزوين تصريح کرد: در نهايت با تلاش اين مامور وظيفه شناس و تعدادي از شهروندان ، حريق خودرو قبل از رسيدن ماموران آتش نشاني مهار و مانع از حادثه ناگوار شد.


انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان