۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین برگزاری یادواره شهدای قزوین در ۱۵ مردادماه
کد خبر: ۳۶۸۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۳ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اعلام کرد:

برگزاری یادواره شهدای قزوین در ۱۵ مردادماه

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: امسال در ۱۵ مردادماه که مصادف است با سالروز شهادت خلبان سرلشکر عباس بابایی، یادآوره‌ ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والا مقام هم‌زمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی سرتیپ حیدری در صحن گلزار شهدای استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای قزوین در ۱۵ مردادماه
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران و جامعه خبری دو وظیفه عمده و سنگین را به عهده دارند، اولین وظیفه مطالبه‌گری به حق و دومین وظیفه روشنگری واقعیت‌ها است.
 
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین افزود: جامعه خبری و رسانه‌ای که در بخش جهاد تبیین فعالیت دارند بسیار می‌توانند در جامعه موثر باشند و راه جهادی را به مردم نشان دهند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: جهاد تبیین اقدامات مثبت را بیان و نقاط ضعف را برای پیشرفت جامعه احصاء می‌کند، دشمن در حال تلاش است که جای ظالم و مظلوم، شاهد و شهید و ... را عوض کند، زمانی جلوی این کارها گرفته می‌شود که مردم حقیقت را بدانند.
 
محمدشفیعی ادامه داد: بر همه ما مردم ایران واجب است و باید بدانیم که چرا این شهدا رفتند و این راه را انتخاب کردند و یا چرا یادواره‌هایی برگزار می‌شود، تمام این مراسمات برای این است که برایمان فداکاری این عزیزان روشن شود و باعث نشود این موضوع مهم از ذهن‌ها فراموش شود، پس این یادواره‌ها بیشتر برای این است که خودمان یادمان باشد که باید جا پای چه کسانی بگذاریم.
 
وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران، اذعان کرد: بهترین کسانی که می‌توانند در این راه جهاد کنند و راه شهدا و ... را به مردم یادآوری کنند و حقیقت‌ها را روشن سازند و در بسط آن یاری‌رسان باشند؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند. 
 
یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید در ۱۵ مردادماه 
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در خصوص یادآوره شهدای خلبان تاکید کرد: امسال در ۱۵ مردادماه که مصادف است با سالروز شهادت خلبان سرلشکر عباس بابایی، یادآوره‌ ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والا مقام هم‌زمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی سرتیپ حیدری در صحن گلزار شهدای استان قزوین برگزار می‌شود.
 
محمدشفیعی عنوان کرد: ما در استان قزوین جمعاً ۹۷۷ شهید از نیروی چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم که از این تعداد تا به امروز به دیدار ۷۶۰ الی ۷۷۰ خانواده شهید رفته‌ایم و امسال هم در حاشیه این رزمایش دیداری با باقی خانواده‌های عزیز شهدا خواهیم داشت.
 
وی افزود: از همین امروز دیدار با باقی خانواده‌های شهدای والامقام شروع می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد، لشگر ۱۶ زرهی هدایایی را برای این دیدارها تدارک دیده که به طور کلی برای این دیدارها ۵۰۰ میلیون تومان کارت هدیه تدارک دیده شده است.
 
۷۰ سری توزیع جهیزیه به نوعروسان 
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین ابراز کرد: با هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در روز دوشنبه رزمایش توزیع جهیزیه با پنج قلم عمده برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در اقصی نقاط استان انجام می‌شود و در روز یادواره هم این برنامه انجام می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به ۳۱ طرح لیبک در نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نگاه صنفی ندارد و هنگامی که به مردم یاری می‌رساند فقط برای افراد و مجموعه نظامی نیست و به صورت جهادی در بین عامه مردم فعالیت می‌کند.
 
وی در پایان اظهار کرد: از آحاد مردم عزیز استان قزوین و همه مسئولین دعوت می‌کنم تا در این یادآوره حضور پیدا کنند، و اتحاد خودشان و حمایت از شهدا را نشان دهند. 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان