۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین زیارت نیابتی در موکب هیات رزمندگان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۰ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول موکب هیات رزمندگان اسلام استان قزوین اعلام کرد:

زیارت نیابتی در موکب هیات رزمندگان قزوین

مسئول موکب هیات رزمندگان اسلام استان قزوین گفت: طرح «زیارت نیابتی» برای کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی در اربعین حضور داشته باشند، با پرداخت کم‌ترین هزینه می‌توانند برای خود، والدین، اموات، شهدا و‌‌‌... زیارت نیابتی انجام دهند.

زیارت نیابتی در موکب هیات رزمندگان قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ مرتضی کاظمی در نشست خبری که ظهر امروز در بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد در تشریح فعالیت‌های موکب هیات رزمندگان اسلام در ایام اربعین اظهار کرد: هیات رزمندگان اسلام در ۶ نقطه از کربلا موکب خواهد داشت و با تشکیل کمیته‌های ۱۰گانه برای نظم امور و انجام هر چه بهتر و با شکوه‌تر فعالیت ‌خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی کمیته پشتیبانی هئیت رزمندگان بیش از ده هزار پرس در سه وعده غذایی با تیمی از ۱۵_۲۰ نفر انجام خواهد شد.
 
مسئول هیات رزمندگان اسلام استان قزوین بیان کرد: در کمیته اسکان، استراحت و آسمان حدود ۲ هزار نفر در شبانه روز در موکب پیش‌بینی شده است.
 
کاظمی با اشاره به اینکه با همکاری کمیته میان وعده شربت، آب خنک و... بیش از ۱۰۰ هزار در ۱۴ روز خدمت پیش‌بینی می‌شود، افزود: در کنار این دوستان کمیته ۶ نفره نظافت هم خدام مردم و زائران آقااباعبدالله خواهند بود.
 
این مسئول با بیان اینکه شعار امسال اربعین کربلا طریق‌الاقصی است، تصریح کرد: کمیته فرهنگی موکب هیات رزمندگان اسلام هم در راستای فرمایشات رهبری و تاکید و توجه ویژه ایشان به محور مقاومت و غزه که فرمودند همچنان مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان و دنیای اسلام است، در ایام اربعین هم به صورت ویژه به این موضوع خواهیم پرداخت.
 
وی افزود: نمایشگاه عکس و پوستر شهدای غزه، اعزام پنج مبلغ و روحانی بومی استان و همچنان همراهی دو روحانی عرب زبان برای زائران عراقی و کشورهای عربی و طرح پرسش و پاسخ و تبیین مظلومیت فلسطین و غزه و محور مقاومت، جمع آوری دلنوشته‌های مردم درباره شهدای غزه و بازخورد زائران در طی مسیر از جمله اقدامات فرهنگی در این ایام خواهد بود.
 
مسئول موکب هیات رزمندگان اسلام در قزوین ادامه داد: مراسم عزاداری هرشب با حضور قاریان و مداحان داخلی و بین‌المللی، برپایی نمازهای جماعت که هر سال با استقبال مردم روبه‌رو می‌شود، حسینیه کودک برای استراحت و بازی کودکان از دیگر اقدامات فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.
 
کاظمی با اشاره به اینکه امسال دو کار ویژه برای این ایام تعریف شده است تشریح کرد: طرح «زیارت نیابتی» برای کسانی که نمی‌توانند به هر دلیلی در اربعین حضور داشته باشند و با پرداخت کمترین هزینه برای خود، والدین، اموات، شهدا و‌‌‌... زیارت نیابتی انجام دهند.
 
این مسئول ادامه داد: یک چهارم هزینه پرداختی به فردی که زیارت را انجام می‌دهد، پرداخت می‌شود و مابقی صرف امورات جاریه موکب می‌شود که هم یک زمینه مشارکت افراد برای نیابت دیگران در زیارت و هم مشارکت در کمک به موکب می‌شود .
 
وی ادامه داد: این کار برای اولین بار این کار انجام می‌شود بنا بر این است که اعتماد سازی شود با ارسال عکس و فیش به خود فرد و تماس تصویری رضایت و اعتماد افراد جای شود.
 
مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان قزوین ادامه داد: افراد و زائران می‌توانند با ارسال عکس از مجموعه موکب احباب الرضا در عمود ۲۱۰ هم در طرح «بهترین عکس» شرکت کنند و به پنج نفر که بهترین عکس از خدام و فعالیت‌های موکب را ارسال کرده باشند جوایزی اهدا خواهد شد و تصاویر منتخب سال بعد در موکب هیئت استفاده خواهد شد.
 
کاظمی بیان کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی مومب ما دو درمانگاه بزرگ وجود دارد خدمات درمانی تخصصی نخواهیم داشت و فقط یک پزشک عمومی در موکب خواهران خواهیم داشت و همینطور صرفاً داروهای عمومی را توزیع خواهیم کرد.
 
این مسئول اضافه کرد: با کمک خیرین و دوستداران آقا اباعبدالله الحسین سال گذشته یک دستگاه یخ ساز به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون تومان خریداری شد که روزانه ۳۲۰۰ کیلوگرم تولید یخ دارد که علاوه بر استفاده خود موکب، به دیگر مواکب نیز توزیع داریم.
 
وی اظهار کرد: احباب‌الرضا در مساحتی بیش از ۶ هزار مترمربع با همکاری دوستان عراقی با نگاه باز و انقلابی در تلاش است که هیئت رزمندگان از قالب هیئتی بودن درآورده و بصورت تشکیلاتی کار کند و با توجه به نگاه ویژه حضرت آقا که فرمودند «هیئت رزمندگان یک پدیده بسیار مبارکی است» این جمله محور فعالیت‌های ما است و در تلاشیم که بعنوان یک هیئت تراز قرار بگیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز استان و عزاداران اباعبدالله الحسین می‌توانند کمک‌های نقدی و نذورات خود را به شماره کارت 
5892107044238536 و  یا به شماره حساب 3910439500095  هیات رزمندگان ارسال کنند و در ثواب این امر باشکوه و عظیم بین‌المللی شریک باشند.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان