۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین حمایت از خبرنگاران روی میز شورای شهر
کد خبر: ۳۶۸۹۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱۰ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از صحن شورای شهر گزارش می‌دهد؛

حمایت از خبرنگاران روی میز شورای شهر

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین، ضمن بررسی لوایح کمیسیون‌های مختلف شهری، لایحه افزایش سهام شهرداری قزوین در بانک شهر به منظور روشن شدن منابع تامین مالی عودت و پیشنهاد تجلیل از خبرنگاران و تجهیز خانه مطبوعات قزوین مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حمایت از خبرنگاران روی میز شورای شهر
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین، شامگاه سه‌شنبه با حضور اکثریت اعضا و به ریاست علی فرمانی در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه‌ ضمن بررسی لوایح کمیسیون‌های مختلف شهری چندین طرح و لایحه به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ابتدای این جلسه لوایح کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین شامل درخواست تعدادی از پرسنل سازمان عمران مبنی بر تبدیل وضعیت قرارداد کاری آنها با حضور سعیدی مدیر سرمایه انسانی شهرداری مورد بحث و موافقت قرار گرفت.

افزایش سهام در بانک شهر به شرط روشن بودن منابع

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر افزایش سهام شهرداری قزوین در بانک شهر مورد نقد و بررس اعضای شورای شهر قرار گفته و به منظور شفافیت و مشخص شدن منابع تامین مالی عودت داده شد.

علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین در این خصوص اظهار کرد: ما به تازگی از دام بدهی‌های بانک شهر خلاصی پیدا کردیم، حالا با توجه به درخواست شهرداری به منظور افزایش سرمایه و سهام، باید مشخص باشد این افزایش سهام چگونه و از چه طریقی اتفاق خواهد افتاد، تا گرفتاری گذشته تکرار نشود.




در ادامه فرج الله فصیحی رامندی اظهار کرد: برای داشتن کرسی در هیات مدیره بانک شهر باید حداقل 15 درصد سهام داشته باشیم که اکنون شهرداری قزوین 7 درصد سهم دارد، اگر ما واقعاً به دنبال ورود به بازار سرمایه‌ هستیم باید ریسک‌پذیر باشیم، برای هر سهام‌دار افزایش سرمایه یک فرصت است.

وی افزود: بنا بر مهلت 20 روزه‌ای که بانک شهر در طرح دوفوریتی برای ما مشخص کرده، اگر از این فرصت باید استفاده نشود، دیگران استفاده خواهند کرد، بنا به توضیحات نماینده بانک شهر این بانک با مکاتباتی که با بانک مرکزی داشته از بند 141 یعنی ورشکستگی خارج شده است و این مهم را باید مورد توجه قرار داد.

حسین صلح‌جو دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: تنها چند شهر هستند که سهادار بانک شهر هستند، اما باید پرسید بانک شهر در قبال شهر قزوین به عنوان یک سهامدار چه خدماتی ارائه داده است؟

وی ادامه داد: ما چند شهرنت که خدمات 24ساعته به شهروندان می‌دهند داریم که عمدتا در مناطق برخوردار و مرکزی شهر قزین هستند، در نواحی منفصل حتی خودپردازی از بانک شهر وجود ندارد، باید پرسید بانک شهر چه عزتی برای قزوین قائل است که ما قلبمان برای او بتپد؟

در ادامه این جلسه ولی چگینی رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شهرداری در سخنانی بر لزوم توجه به حل مشکلات این پرسنل و رسیدن به حق و حقوق قانونی خود و ارتقای رفاه آنان تاکید کرد.

کمک مالی به خانه مطبوعات قزوین کمک به خبرنگاران است
 
وی همچنین با توجه به پیش‌رو بودن روز خبرنگار در 17 مرداد اظهار کرد: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در پیگیری مطالبات مردم از مجموعه شهری و مسئولین دارند، آنها به واقع چشم بینای جامعه و زبان گویای مسئولین هستند که خدمت‌رسانی به این قشر به معنای خدمت به فرهنگ جامعه است.
 
عضو شورای شهر قزوین با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل خبرنگاران در سال گذشته افزود: امسال در کنار تجلیل از خبرنگاران، پیشنهاد می‌کنم کمک‌ مالی جداگانه‌‌ای در حدود 400 میلیون تومان به‌منظور مشارکت در تأمین تجهیزات مورد نیاز خانه مطبوعات در نظر گرفته شود‌.

وی تاکید کرد: خانه مطبوعات خانه همه خبرنگاران است، هرگونه کمک به خانه، کمک به خبرنگاران و ارتقای سطح رسانه‌ای استان است.


موضوعات خبرنگاری را حزبی نکنیم

فاطمه اشدری نیز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امسال هم پیشنهاد شورای شهر برای برگزاری مراسم روز خبرنگار به شهردار قزوین ارائه شده و اگر شهرداری قزوین هم در این حوزه برنامه‌ای دارد، باید زودتر به شورا اعلام کند.

وی با بیان اینکه نباید هدیه روز خبرنگار را از خبرنگاران دریغ کنیم، اضافه کرد: شهرداری قزوین باید نسبت به تجهیز خانه مطبوعات استان قزوین اقدام کند، مگر ما چند خانه مطبوعات داریم؛ ضمناً نباید به موضوعات صنف خبرنگاری سیاسی نگاه کرد.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه خانه مطبوعات مقر اصلی همه خبرنگاران شهر قزوین است، گفت: اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات هم در یک انتخابات صنفی و توسط خود خبرنگاران انتخاب شدند و ضرورت دارد نشستی با اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات در صحن علنی شورای شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شأن و منزلت خبرنگاران و عکاسان باید حفظ شود، اظهار کرد: در مراسم تجلیل خبرنگاران سال گذشته از حدود ۱۵۰ خبرنگار تقدیر شد که متوجه شدیم بعضی از این خبرنگاران در حوزه شهری هیچ قلمی نمی‌زنند، اما جزو فهرست تجلیل‌شدگان قرار داشتند و از طرفی تعدادی از خبرنگارانی که برای شهر قزوین بسیار کار کردند، دعوت نشده بودند.

اشدری افزود: نباید در موضوع تجلیل از خبرنگاران سلیقه‌ای و حزبی نگاه کنیم و این مردم هستند که باید تشخیص دهند خبرنگاران در عمل به تکلیف خود که درک درست واقعیت و ارائه آن به مخاطب است، آیا رسالت خود را درست انجام داده یا خیر. بنابراین مخاطبان هر رسانه و خبرنگار نشانه صلاحیت او و رسانه‌اش هستند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین با ذکر اینکه خانه مطبوعات یک مرکز فرهنگی است، گفت: بنابراین باید به خانه مطبوعات به‌عنوان یک نهاد فرهنگی توجه جدی شود، هر چند از ابتدای دوره ششم شورای شهر قزوین پیشنهاد راه‌اندازی خانه خبرنگاران را به صحن شورا ارائه دادم.

در ادامه، دو لایحه شهرداری شامل دریافت عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین و تغییر کاربری در پرونده اشخاص حقیقی و همچنین لایحه کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین مبنی بر فروش قدرالسهم شهرداری از توافق با وراث آقای طهماسبی به تصویب رسید.

روز پرکار کمیسیون عمرانی شورای شهر

در این جلسه همچنین چندین لایحه شهرداری از کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 ابتدا لوایح شهرداری شامل خرید سه دستگاه کنترل هوشمند چراغ راهنمایی و خرید سی عدد مانیتور صنعتی برای مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
 
 در ادامه لوایح سازمان حمل و نقل و ترافیک شامل واگذاری ساماندهی جداول و تثبیت طرح‌های اجرا شده با بلوک‌های بتنی جهت معابر سطح شهر قزوین، خرید و اجرای خط کشی با رنگ دو جزئی پس از بررسی به تایید اعضای شورای شهر رسید.
 
در بخش دیگر این جلسه، پروژه‌های عمرانی منطقه یک شامل مناقصه دیوار پیش ساخته حریم راه آهن چوبیندر و استعلام رفع موارد اضطراری ۱۳۷، پروژه‌های مربوط به منطقه سه مبنی بر مرمت و جدول‌گذاری، دال و کف‌پوش نواحی مهدیه و مینودر نیز پس از بررسی مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت.
 
همچنین پروژه‌های مربوط به منطقه چهار شامل: خاک‌برداری و مرمت جداول و کف‌پوش بتنی نواحی آزادگان و دانش‌، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی مسیرهای منطقه چهار، حمل مصالح و آماده‌سازی و مرمت معابر منطقه چهار، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی خیابان سعدی‌، مرمت و لکه‌گیری آسفالت ناحیه دانش و ناصرآباد و آزادگان‌، آماده‌سازی جهت اجرای زمین چمن مصنوعی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان