۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین خرید تضمینی بیش از ۴ هزار تُن کلزا
کد خبر: ۳۶۸۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۴ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

خرید تضمینی بیش از ۴ هزار تُن کلزا

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: از اواخر خرداد ماه بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ تُن کلزا از کشاورزان توسط چهار مرکز خرید شبکه تعاون روستایی استان قزوین خریداری شد.

خرید تضمینی بیش از ۴ هزار تُن کلزا
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی تعاون روستایی استان قزوین، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین، با اشاره به اتمام خرید تضمینی کلزا در استان، اعلام کرد: از اواخرخرداد ماه بیش از 4 هزار و 400 تن کلزا از کشاورزان توسط 4 مرکز خرید شبکه تعاون روستایی استان قزوین خریداری شد.

این مسئول حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی کلزا دانست و گفت: در راستای تامین رفاه حال کشاورزان محصول کلزا به صورت تضمینی خریداری شد و خرید تضمینی محصولات راهبردی از رویکردهای حمایتی دولت به منظور تحقق خودکفایی است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه امسال خرید تضمینی کلزا در چهار مرکز توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت‌های تعاونی روستایی نصر، قشلاق، اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی بوئین زهرا و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تاکستان مسئولیت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان را بر عهده داشتند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در خرید تضمینی تولیدکننده و مصرف‌کننده مورد حمایت قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین است و به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع همانند روغن زیتون، جزو باکیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است.

وی در پایان گفت: میانگین قیمت خرید محصول کلزا در استان به ازای هر کیلوگرم 350 هزار ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت تعیین شده است.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان