۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین ایجاد پاتوق فرهنگی در شهر قزوین
کد خبر: ۳۶۸۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۳ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین عنوان کرد:

ایجاد پاتوق فرهنگی در شهر قزوین

استاندار قزوین گفت: پیشنهاد می‌کنم موزه فرهنگ و آموزش به مدرسه پاسداران قزوین منتقل شود و برای مکان کنونی هم با توجه به معماری و بنای زیبایی که دارد کاربری بهتری تعریف شود به طور مثال به پاتوق فرهنگی مناسبی برای بازنشستگان فرهنگی تبدیل شود.

ایجاد پاتوق فرهنگی در شهر قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در دومين جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که در موزه فرهنگ و آموزش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم موزه فرهنگ و آموزش به مدرسه پاسداران قزوین منتقل شود و برای مکان کنونی هم با توجه به معماری و بنای زیبایی که دارد کاربری بهتری تعریف شود به طور مثال به پاتوق فرهنگی مناسبی برای بازنشستگان فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: فضای فعلی موزه فرهنگ و آموزش قزوین می‌تواند با بازسازی و مناسب‌سازی به مکان مناسبی برای برگزاری برنامه‌ها، فعالیت‌های مختلف و دورهمی‌ فرهنگیان و بازنشستگان تبدیل شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: دبیرستان پاسداران که در نزدیکی دولتخانه صفوی قرار دارد، می‌تواند به موزه فرهنگ و آموزش تبدیل شود چراکه محل رفت و آمد و تردد بیشتری است؛ ضمن اینکه در جوار موزه قزوین قرار دارد و می‌توان استفاده بهتری از موقعیت مکانی آن داشت و اشخاص بیشتری از آثار فاخر آن بازدید کنند و در واقع از ظرفیت دیده شدن برخوردار شود.

وی عنوان کرد: علاوه‌بر آثار آموزش و پرورش موجود در موزه فرهنگ و آموزش قزوین می‌توان سایر دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی و هنری را هم به این فضا منتقل کرد.

اعلایی تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی تشکیل شده تا بتوان یک موزه جدیدی را تعریف کنیم، در صورت نیاز با وزیر میراث فرهنگی هم رایزنی‌هایی خواهم داشت تا بتوانیم ظرفیت موزه‌ای فرهنگ و آموزش و پرورش استان را اعتلا بخشیم.

وی تاکید کرد: گردشگری یکی از ارکان توسعه استان قزوین است و باید ما دولتخانه صفوی را به قطب و قلب گردشگری قزوین تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: در موزه فرهنگ و آموزش فعلی اشیای ارزشمند و آثار فاخری نگهداری می‌شود اما شکل موزه‌ای و نوع نمایش آثار خیلی مناسب نیست.

وی تاکید کرد: مکان برگزاری این جلسه یعنی موزه فرهنگ و آموزش قزوین، به شکل ویژه‌تری نمایان‌گر عمق و اثرگذاری جامعه آموزش و پرورش استان قزوین در تاریخ بوده و بسیار ارزشمند است و باید منشأ افتخار برای همه ما باشد.

اعلایی در پایان بیان کرد: مدرسه پاسداران با شکل فاخری که ساخته شده، یکی از اقدامات و برکات سفر رئیس جمهور شهید آقای رئیسی به استان قزوین بود که باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان