۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۲۰ طرح نوسازی مدارس قزوین تا مهرماه
کد خبر: ۳۶۸۸۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۳ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اعلام کرد:

افتتاح ۲۰ طرح نوسازی مدارس قزوین تا مهرماه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: بیش از ۲۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان قزوین وجود دارد که دارای زیربنایی با وسعت ۱۸ هزار مترمربع و ۶۹ کلاس درس است.

افتتاح ۲۰ طرح نوسازی مدارس قزوین تا مهرماه
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ ابراهیم سعادت‌فر صبح امروز در دومين جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال جاری که در موزه فرهنگ و آموزش قزوین برگزار شد با اشاره به اقدامات اداره نوسازی استان قزوین اظهار کرد: هر ساله پروژه‌های زیادی را برای شروع سال تحصیلی آماده بهره‌برداری داریم که به آموزش و پرورش استان قزوین تحویل می‌دهیم.
 
آماده‌سازی ۲۰ طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی برای سال جاری

وی افزود: امسال هم آماده‌سازی بیش از ۲۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی را در دستور کار داریم و براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای اول مهر و زمان بازگشایی مدارس، جهت استفاده دانش‌آموزان تحویل آموزش و پرورش استان قزوین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: بیش از ۲۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان قزوین وجود دارد که دارای زیربنایی با وسعت ۱۸ هزار مترمربع و ۶۹ کلاس درس است.

این مسئول اضافه کرد: اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در تخصیص بودجه، امیدواریم این پروژه‌ها با توجه به زمان کوتاه باقیمانده تا بازگشایی مدارس و فوریتی که در بهره‌برداری آن وجود دارد با تامین اعتبار مورد نیاز هرچه سریع‌تر تکمیل شوند.

تحقق ۶۵ درصدی احداث طرح‌های آموزشی با کمک خیرین مدرسه‌ساز

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از طرح‌های اجرا شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین، در مناطق کمتر برخوردار احداث می‌شوند، ضمن اینکه ۶۵ درصد از این طرح‌ها هم با مشارکت و کمک خیرین مدرسه‌ساز در سطح استان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت خیرین استان در امر مدرسه‌سازی اذعان کرد: میزان مشارکت خیرین در اجرای پروژه‌ها طی سال‌های قبل حدود ۳۰ درصد بود اما در بازه زمانی سه ساله اخیر به لطف و همراهی مجمع خیرین مدرسه‌ساز، میزان مشارکت از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد در هر پروژه رسیده و با توجه به این اقدام ارزشمند توانستیم در سطح کشور رتبه دوم را کسب کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های ویژه‌ای که امسال در دستور کار داریم پروژه ۱۲ کلاسه فردوس آبیک است که اولین مدرسه سبز استان بوده و آماده بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی مدرسه پاسداران قزوین 

وی بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه سگزآباد، کانون ضیاءآباد و مدرسه شبانه‌روزی مینودر از پروژه‌های شاخص استان است که با مهیا شدن شرایط امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را با حضور وزیر آموزش و پرورش در هفته دولت افتتاح کنیم.

سعادت‌فر با اشاره به روند اجرای پروژه استخر شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: استخر شهید رجایی پروژه‌ای است که حدود ۱۷ سال از زمان شروع به کار آن می‌گذرد و در دولت‌های مختلف اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شد که کافی نبود.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در دولت آقای رئیسی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و در سفر آقای رئیسی به استان قزوین با تخصیص اعتبارات لازم،  پروژه استخر شهید رجایی قزوین هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در پایان با اشاره به پروژه مدرسه پاسداران قزوین عنوان کرد: پروژه مدرسه پاسداران هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبارات مورد نیاز این آمادگی وجود دارد که پروژه تکمیل شده و برای اول مهر ماه امسال تحویل داده شود.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان