۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین وجود ۷۶۰۰ دانش‌‌آموز اتباع در مدارس قزوین
کد خبر: ۳۶۸۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۳ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبرداد:

وجود ۷۶۰۰ دانش‌‌آموز اتباع در مدارس قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از وجود ۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌‌آموز اتباع در سطح استان خبر داد و گفت: مدارس مناطق ناحیه یک، مشعلدار، اقبالیه، محمودآباد و جوبیندر از جمله نقاطی هستند که برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع تعریف شده است.

وجود ۷۶۰۰ دانش‌‌آموز اتباع در مدارس قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ دومين جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاري با دستور جلسه‌های برنامه‌ريزی به منظور بازگشايی مدارس در مهر ماه سال جاری «پروژه مهر»، بررسي و تكميل پروژه‌های آموزشی بالای 90 درصد پيشرفت، موزه فرهنگ و آموزش استان و ايجاد مكان گفتگوی دانش‌آموزی برای دختران با حضور استاندار و مسئولان استانی در موزه فرهنگ و آموزش قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این جلسه اظهار کرد: برنامه ملی بازگشایی مدارس «پروژه مهر» نماد مدیریت، مظهر بهره‌وری و نظارت با یک رویکرد انسانی، اصلاحی و مثبت است.

وی افزود: روز اول مهر، یک روز ملی و نوروز دانش و آگاهی است و خاص وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران است، بر این اساس انتظار می‌رود که ائمه محترم جمعه و جماعات و همه مسئولین در سطح استان و دستگاه‌ها، همدل و همزبان با مسئولین آموزش و پرورش در بازگشایی هر چه بهتر مدارس از تمام مساعی ارزشمند خویش بهره بگیرند.

اجرای برنامه ملی بازگشایی مدارس با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برنامه ملی بازگشایی مدارس به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت، می‌تواند نقش کاملا موثر و مفیدی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت مشکلات و تنگناهای موجود واحدهای آموزشی، بهینه‌سازی عملکرد نیروی انسانی و هدایت نظام‌دار برنامه‌ها در شروع سال تحصیلی، تنها از طریق حضور فعال مدیران کل، معاونین و کارشناسان ستاد و وزارت آموزش و پرورش با همدلی و همزبانی سایر مسئولین و همکاران در سایر دستگاه‌ها قابل حصول است.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: ضروری است که پروژه مهر به عنوان اقدامی سازنده موثر و سازمان یافته در هر سال تحصیلی برای آماده سازی مدارس انجام شود.

وی با اشاره به بررسی و تکمیل پروژه‌های آموزشی بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد: تامین فضای آموزشی استاندارد و ایمن از ضرورت‌های نظام آموزش و پرورش کشور است که بر عهده سازمان نوسازی مدارس کشور گذاشته شده است.

فعالیت پروژه مهر با ۱۰ کارگروه تخصصی 

وی اضافه کرد: بر این اساس طراحی و اجرای فضاهای آموزشی استاندارد، زیبا و ایمن بر اساس اعتبارات تخصیص یافته در دستور کار قرار دارد و هر ساله پروژه‌های متنوعی در این حوزه تعریف و اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضرورت استفاده دانش‌آموزان از فضای ایمن بر همگان مشهود است و باید بر اساس اعتبارات و اولویت‌های تعریف شده از جمله سرانه فضاهای آموزشی مناطق، وضعیت استحکام مدارس موجود و تراکم دانش‌آموزی و همچنین مدارس مورد توسعه شهرها و شهرکها و مدارس مورد نیاز مسکن مهر، توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار و ایجاد بسترسازی جهت توسعه آموزش رایگان مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: پروژه مهر دارای ۱۰ کارگروه است که هر یک از آنها هم یک پروژه را بر عهده دارند، از جمله کارگروه‌هایی که فعالیت خود را در آموزش و پرورش شروع کرده‌اند کارگروه برنامه‌ریزی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است.

تعیین ابلاغ ۷۰ درصد معلمان ابتدایی برای مهرماه

سیاهکالی مرادی ادامه داد: تا به امروز ابلاغ حدود ۷۰ درصد معلمان در حوزه آموزش ابتدایی و ۵۵ درصد در حوزه متوسطه برای مهر ماه تعیین شده است.

وی تاکید کرد: کارگروه تعمیر و تجهیز فضای آموزشی و پرورشی با محوریت اداره کل نوسازی استان قزوین شکل گرفته و هر ساله در این راستا برای بخشی از مدارس مباحث شاداب‌سازی، تعمیرات کلی و جزئی مدارس انجام می‌شود که هم اکنون در حال اجرای ماموریت‌های خود هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین درخصوص فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی استان قزوین تقریبا به اتمام رسیده اما در مورد اتباع مشکل داریم.

وی عنوان کرد: در استان قزوین حدود ۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع داریم که متاسفانه ما به این افراد دسترسی نداریم به طور مثال در بحث کتب درسی در حوزه ابتدایی تقریبا همه کتب درسی توزیع شده اما در مورد دانش‌آموزان اتباع با مشکل مواجه هستیم.

سیاهکالی مرادی اذعان کرد: اتباع نمی‌توانند به لحاظ مسائل امنیتی در همه سطح استان قزوین تحصیل کنند و مناطق ناحیه یک، مشعلدار، اقبالیه، محمودآباد و جوبیندر از جمله مناطقی هستند که برای ثبت نام دانش‌آموزان اتباع تعریف شده است. 

وی در پایان بیان کرد: در سطح استان قزوین برای حدود ۴۹ مغازه در طول سه سال گذشته در بحث تجاری سازی مجوزهای لازم را دریافت کردیم و با رعایت اصول و قوانین و انجام مزایده و مناقصه در اختیار افراد قرار می‌گیرد و سود حاصل از استفاده آن برای آموزش و پرورش است. 

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان