۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین  افتتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی
کد خبر: ۳۶۸۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۲ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین رقم خورد؛

 افتتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی

مشعل المپیک این المپیاد ورزشی بر فراز میدان ملل زبانه کشید و عزم جدی و روحیه ورزشی و رقابت سالم دانشجویان ملل مختلف را به نمایش گذاشت.

 افتتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ مراسم افتتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان غیرایرانی، شامگاه دوشنبه یکم مردادماه در میدان ملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد.
 
در این مراسم تیم‌های ورزشی دانشجویان غیرایرانی از ۳۵ دانشگاه کشور حضور داشتند و با رژه ورزشی اقتدار تیم و دانشگاه خود را به رخ رقیبان کشیدند.
 
 برپایی محفل ورزش زورخانه‌ای و باستانی، اجرای گروه سرود در وصف ایران عزیز و همبستگی ملت‌های اسلامی زیر بیرق امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم افتتاحیه بود.
 
میهمانان مختلفی از جای جای ایران اسلامی در میدان ملل گرد هم آمده بودند و بر بلندای میدان، پرچم بیش از ۵۰ کشور جهان به اهتزاز درآمده بود.

 
میزبانی دو همایش و المپیاد بزرگ ملی از افتخارات این دانشگاه است
 
سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و میزبان برگزاری این المپیاد فرهنگی ورزشی خطاب به حضار اظهار کرد: برپایی این المپیاد فرهنگی ورزشی ظرفیتی کم نظیر برای تقویت صلح پایدار، برابری و برادری بین ملت‌هاست.
 
وی عنوان کرد: قزوین میزبانی این المپیاد را پذیرفته تا دانشجویان کشورهای مختلف از توانمندی‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کسب علم و فیض کنند و پس از فارغ‌التحصیلی به سازندگی و اعتلای علم و فرهنگ کشور خود کمک کنند.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: از جمله افتخارات این دانشگاه است که در طول دو سال، میزبانی دو همایش و المپیاد بزرگ ملی را به شایستگی پذیرفته و آنچه در شان استان تاریخی و تمدنی قزوین بوده به میهمانان ارائه کرده است.
 
وی افزود: رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم وظیفه سپاری به دانشگاه‌های توانمند و سرآمد کشوری است و بحمدالله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توانسته در شان نام رهبر کبیر انقلاب عمل کرده و اعتماد وزارت‌خانه و میزبانی مسابقات ملی را به دست آورد.
 
سخنران بعدی و میهمان ویژه این مراسم دکتر هاشم داداش‌پور؛ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان بود.

برپایی المپیاد فرهنگی ورزشی ظرفیتی مناسب برای همبستگی ملل مختلف است
 
این مسئول ضمن تشکر از میزبانی شایسته دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان غیرایرانی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اولین المپیاد ورزش دانشجویان بین‌الملل در استان مازندران و با حضور ۲۵۰ شرکت کننده از ۱۹ دانشگاه و ۱۰ کشور جهان برگزار شد.
 
وی عنوان کرد: خوشبختانه المپیاد فرهنگی ورزشی در بین دانشجویان خارجی جایگاه خود را پیدا کرده است تا در دومین مرحله برگزاری شاهد حضور ۸۰۰ دانشجو از ۳۸ دانشگاه و ۲۴ ملیت مختلف باشیم.
 
 معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برپایی المپیاد فرهنگی ورزشی ظرفیتی مناسب برای همبستگی ملل مختلف، بهینه‌سازی اوقات فراغت و نشاط دانشجویی و نیز گرد هم آمدن دانشجویان برای شناخت فرهنگ و ظرفیت علمی ملیت‌های مختلف است.
 
وی اعلام کرد: به زودی جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی را در دانشگاه شیراز برگزار خواهیم کرد.
 
داداش‌پور افزود: از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای دانشجویان غیر ایرانی می‌توان به برپایی نمایشگاه «جاذبه‌های تحصیل» در مصلی تهران اشاره کرد تا دانشجویان بیش از ۱۰۰ کشور جهان بتوانند جاذبه‌های علمی، فرهنگی و گردشگری کشور خود را برای دیگران به نمایش بگذارند.
 
وی یادآوری کرد: حضور و تحصیل دانشجویان غیرایرانی در سراسر این مرز و بوم، علاوه بر آشنایی رویارو با فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی، خط بطلانی بر هجمه‌های ایرانی هراسی ایجاد شده توسط جوامع استکباری است. در تلاشیم تا ایران را به مرکز ثقل و محل رجوع دانشجویان غیرایرانی تبدیل کنیم.

فصل زمستان زمان بهتری برای برگزاری المپیاد است
 
در ادامه علی همتی عفیف؛ عضو هیات علمی و معاون دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز عنوان کرد: برآورد اولیه حضور هزار و 100 دانشجوی غیرایرانی در المپیاد فرهنگی ورزشی را تخمین می‌زد اما به جهت تقارن این مسابقات با تعطیلات تابستانی و بازگشت دانشجویان به کشورهای خود پس از یک سال حضور در ایران، قریب به ۸۰۰ دانشجو با ملیت‌های مختلف در این دوره از مسابقات حضور دارند.
 
وی اعلام کرد: به جهت این چالش ایجاد شده، پیشنهاد کردیم تا المپیاد فرهنگی ورزشی بعدی در تعطیلات زمستانی بین دو ترم تحصیلی برگزار شود تا تمامی علاقمندان بتوانند امکان حضور در این رقابت‌ها را داشته باشند.
 
همتی گفت: در المپیاد سال ۱۴۰۱ دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خوش‌درخشیدند و مقام‌های متعددی کسب کردند که از جمله آنها می‌توان به کسب عنوان قهرمانی در رشته شطرنج و نایب قهرمانی در رشته بدمینتون اشاره کرد.
 
وی در پایان گفت: «علی شحاده» دانشجوی سوری رشته مهندسی عمران دانشگاه در رشته شطرنج و در دو سطح سرعتی و برق آسا به مقام قهرمانی رسید. «احسان‌اله مخلص» دانشجوی افغانستانی رشته مهندسی کامپیوتر نایب قهرمان رشته بدمینتون شد و مقام سومی نیز توسط «کرم عواد» دانشجوی سوری رشته مهندسی کامپیوتر به دست آمد.
 
انتهای خبر/ 700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان