۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۵/۱ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین

اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اخبار کوتاه از گوشه و کنار استان قزوین را می‌خوانید.

* حسینیه تاریخی منصور در آوج مرمت می‌شود

احسان نورانی با اشاره به اقدام‌های مرمتی این پروژه گفت: با توجه به زلزله سالیان گذشته، شهرستان آوج و آسیب‌هایی که به سازه این بنا وارد شده و به‌ دنبال اقدامات مرمت سازه‌ای سنوات قبل، مرحله جدید مرمت و استحکام‌بخشی این بنای تاریخی تحت نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل آغاز شده است.
معاون میراث‌فرهنگی قزوین با بیان اینکه این پروژه با تخصیص اعتبار 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در‌حال انجام است، ادامه داد: استحکام‌بخشی، آجرکاری، اجرای ایزوگام بام، بندکشی، کف‌سازی و نماسازی از جمله اقدام‌های این پروژه مرمتی به‌ شمار می‌رود.
حسینیه تاریخی منصور واقع در روستای منصور از توابع شهرستان آوج از جمله آثار تاریخی مربوط به دوره قاجار است که با شماره 5485 در تاریخ 25 اسفند 1380 در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

* مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات شهرستان قزوین

رضا شهسواری گفت: از ۱۵ تیر تاکنون در سطح ۵۵۰ هکتار از باغات سنتی زیتون شهرستان قزوین مبارزه با مگس زیتون انجام شده است.

 کارشناس مسئول قرنطینه مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: از مجموع 9 هزار و ۵۰۰ هکتار باغ زیتون استان حدود 4 هزار هکتار آن باغات سنتی زیتون است که خسارات ناشی از آفت مگس زیتون در این باغات بیشتر از کشت و صنعت زیتون می‌باشد.

با توجه به کاهش دما و خنک‌تر شدن هوا جمعیت مگس زیتون به طور چشم‌گیری افزایش داشته است.

* خروج گوشت قرمز از کشتارگاه دام فقط با خودروی سردخانه دار انجام می شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: با توجه به استمرار هوای گرم و ضرورت عملکرد صحیح خودروهای سردخانه دار در حمل گوشت و لاشه‌های استحصالی باتوجه ‌به نقش و جایگاه خودروهای حمل گوشت در ارتقای سلامت و کیفیت گوشت در کشتارگاه‌های دام و طیور، حمل لاشه‌ها با خودروهای سردخانه دار و مجهز به سیستم برودتی مناسب الزامی میباشد.

رضا صفرچی اظهار کرد: کادر بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام واقع در این شهرستان از خروج لاشه‌های استحصالی از کشتارگاه توسط خودروهای فاقد یخچال سالم و دارای شرایط نامناسب ممانعت بعمل می آورند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر تعداد 16 خودروی حمل گوشت قرمز در کشتارگاه دام این شهرستان فعال هستند که پس از انجام بازدیدهای بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی شرایط لازم در حمل بهداشتی لاشه را از منظر تامین برودت و ساختار مناسب برای حمل لاشه احراز کرده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان