۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین در سفر وزیر ورزش به قزوین چه گذشت؟
کد خبر: ۳۶۸۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳۰ ساعت: ۲۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌کند؛

در سفر وزیر ورزش به قزوین چه گذشت؟

کیومرث هاشمی در سفر یک روزه خود به استان قزوین ۱۰ پروژه ورزشی را افتتاح و آماده بهره‌برداری کرد.

در سفر وزیر ورزش به قزوین چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ کیومرث هاشمی امروز «شنبه» ۳۰ تیرماه به قزوین سفر کرد و با حضور در مناطق مختلف استان از پروژه‌های ورزشی بازدید و چندین پروژه را نیز افتتاح کرد.
 
در اولین برنامه به میزبانی استاندار قزوین در استانداری گوشه‌ای از اقدامات استان در بحث ورزش پرداخته شد و به بحث و گفتگو مسائل مختلف استان ادامه داشت.
 
در این دیدار مهدی اعلایی با اشاره به اینکه استان قزوین در حوزه ورزش شرایط خوبی را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد نتایج خوب ورزشکاران استان در ادامه مسیر هم باشیم.
 
وی افزود: سال گذشته استان قزوین نتایج ورزشی خوبی را کسب کرده است و در زمینه‌های مختلف با موفقیت‌های متعددی همراه بوده است.
 
استاندار قزوین عنوان کرد: سهم ۱۰ درصدی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک پاریس نشان‌دهنده ظرفیت بی‌نظیر ورزش در استان قزوین است.
 
اعلایی مقدم در این دیدار به مشکلات و حواشی شمس آذر با وجود فعالیت بی‌‌نظیر و موفقیت‌های کسب کرده در لیگ اشاره کرد و خواهان حمایت‌های وزارت ورزش شد.
 
در ادامه سفر هاشمی وزیر ورزش و جوانان به قزوین و با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین آئین افتتاح و بهره برداری از زمین چمن فوتبال طبیعی ورزشگاه تختی شهر بوئین زهرا که به مدت ۱۲ سال متوقف مانده بود برگزار شد.
 
همزمان با این پروژه ۶ زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی در شهرستان‌های بوئین زهرا «روستاهای حسین آباد و قشلاق چرخلو»، تاکستان «ضیاء آباد و اک» و قزوین «اقبالیه و بهرام آباد» به صورت نمادین افتتاح شد.
 
گفتنی است این پروژه‌ها با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسیده‌اند.
 
در ادامه سفر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به استان قزوین با حضور مسئولان استانی و کشوری سالن ورزشی چند منظوره روستای زین آباد افتتاح کردند که این پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده است.
 
افتتاح و بهره‌برداری سالن زورخانه شهید رئیسی از دیگر برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان بود که در دانسفهان به بهره‌برداری رسید.
 
این پروژه در ۸۰ متر بنا و با اعتبار ۸ میلیارد تومانی آماده استفاده هر چه بیشتر مردم و ورزشکاران استان است.
 
هاشمی بعد از افتتاح این زورخانه بیان کرد: زورخانه‌ای که امروز در دانسفهان افتتاح شد مشابه آن را در کشور بسیار داریم اما آنچه سبب توجه و نگاه ویژه به آن شد فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توجه و بسط و گسترش ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای بود.
 
این مسئول با بیان اینکه مجموعه فدراسیون ورزش‌های باستانی برنامه‌های بسیاری را در این راستا برنامه‌ریزی و تدارک دیده است، خاطرنشان کرد: شعار هر مدرسه یک زورخانه در دستور کار قرار گرفته است و فعالیت‌های بسیار خوبی در مدارس سطح کشور شروع شده و امیدواریم این رشته بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار بگیرد و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند به بهترین شکل ممکن رفع شود.
 
 وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر به استان قزوین به همراه محمدمهدی اعلایی استاندار از پروژه در حال احداث استخر سرپوشیده شهر شال بازدید کرد.

 عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم خواستار مساعدت مالی وزیر برای تکمیل این استخر شد که وزیر ورزش با پرداخت ۱۴ میلیارد تومان و استاندار با پرداخت ۵ میلیارد تومان موافقت کردند.
 
گفتنی است ۸ میلیارد تومان نیز از قبل برای این طرح پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود با تامین اعتبارات یاد شده این استخر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. 

عصر روز شنبه در آخرین برنامه‌های سفر وزیر ورزش در مراسمی با حضور کیومرث هاشمی، اعلایی استاندار، رجحانی معاون عمرانی و عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیات پزشکی ورزشی استان از مرکز فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی قزوین در منطقه غیاث آباد بهره‌برداری شد. 
 
این مرکز فیزیوتراپی ۹۲ متر زیر بنا دارد و دارای پنج دستگاه مدرن فیزیوتراپی است. 
 
دستگاه‌های مدرن لیزر پرتوان و کم توان، استیمولاتور «دستگاه الکتروتراپی» و اولتراسوند، تمرین درمانی و مکانوتراپی از جمله تجهیزات این مرکز می‌باشد.

این مرکز که با مجموعا ۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان اعتبار توسط بخش خصوصی تجهیز و راه‌اندازی شده است به ورزشکاران و افراد تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و دارای بیمه ورزشی با تخفیفات ویژه ۱۰ تا ۵۰ درصدی ارائه می‌دهد. 
 
همچنین ملی پوشان تا ۱۰ جلسه و بقیه مدال‌آوران آسیایی و جهانی می‌توانند از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنند.
 
 هاشمی وزیر ورزش و جوانان در آخرین برنامه خود در قزوین از تمرینات رضا علیپور قهرمان قزوینی سنگنوردی جهان بازدید و از ایشان تقدیر و تجلیل شد.
 
 رضا علیپور یکی از ورزشکاران استانی راه یافته به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که روزهای پایانی تمرین و آماده‌سازی خود را برای حضور در این رویداد مهم بین‌المللی می‌گذراند.

انتهای خبر /۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان