۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین بیش از ۵۰۰ حافظ قرآن در قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۳۶۸۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۸ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و شهری؛

بیش از ۵۰۰ حافظ قرآن در قزوین تجلیل شدند

با برگزاری دومین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن‌کریم و بیستمین همایش تجلیل از حافظان جزء، ۸۰ حافظ کل قرآن کریم و ۴۳۰ حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن شهر قزوین تجلیل شدند.

بیش از ۵۰۰ حافظ قرآن در قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، دومین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن‌کریم و بیستمین همایش تجلیل از حافظان جزء با حضور جمعی از مسئولان و حافظان قرآن‌کریم در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.
 
حسین برجی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز در این مراسم که مصادف با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، از 80 حافظ کل قرآن کریم و 430 حافظ یک تا 10 جزء قرآن شهر قزوین تجلیل به عمل می‌آید.
 
وی افزود: طرح تجلیل از حافظان قرآن‌کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن از سال 1392 با تلاش و همکاری شهرداری، شورای شهر قزوین و دیگر دستگاه‌ها و فعالان و موسسات قرآنی آغاز شده و تاکنون در چندین مرحله برگزار شده است.
 
85 درصد حافظان قرآن شهر قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: تا به امروز با برگزاری طرح تجلیل از حافظان قرآن‌کریم، 12 هزار و 500 حافظ قرآن در قالب 24 هزار و 500 جزء مورد تقدیر قرار گرفتند که 85 درصد آنان را بانوان و 15 درصد دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح 450 فرد بزرگسال و 75 کودک و نوجوان شهر قزوین، حافظ کل قرآن کریم یا جزء‌هایی از کلام الله مجید شدند.
 
برجی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهر قزوین گفت: سال گذشته با برگزاری نشست‎های متعدد با حضور فعالان و مدیران موسسات قرآنی کاستی‌ها و نواقص موجود در لایحه اولیه این طرح که در سال 92 به تصویب رسیده بود، برطرف شد.

 
وی ادامه داد: در نهایت یک طرح جامع قرآنی که دربرگیرنده مضامین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هم است به شورای شهر قزوین ارائه شد که خوشبختانه این طرح به تصویب رسید و امیدواریم این طرح، منشا تحولات عظیم در حوزه علوم قرآنی و سایر معارف الهی در شهر قزوین باشد.
 
این مسئول عنوان کرد: از شاخصه‌های مهم این طرح جامع قرآنی آن است که کتاب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که به نوعی تفسیر و تبیین‌گر آیات قرآن‌کریم می‌باشند با برگزاری محافل و کلاس‌های آموزشی در اماکن مختلف و در سطح بسیار گسترده به علاقمندان این حوزه آموزش داده خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری همایش‌هایی از این دست گامی در جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) بوده و با اجرای لایحه اخیر قرآنی شهر قزوین، شاهد منشا برکات فراوان آن در جامعه باشیم.
 
اهمیت نقش آموزه‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
 
در ادامه علی فرمانی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در روزهای باقیمانده از دوران خدمتگزاری خود به مردم اقدامات اثربخشی را در چارچوب رونق فعالیت‌های قرآنی انجام دهیم.
 
وی با اشاره به نقش آموزه‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بدون شک با حمایت و توسعه فعالیت‌های قرآنی و نقش هدایتگری این کتاب آسمانی در بخش‌های مختلف زندگی، معضلات و مشکلات جامعه هم کاسته خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر قزوین با تاکید براینکه شورای شهر و مدیریت شهری پای قرآن و مباحث دینی و اخلاقی محکم ایستاده است؛ گفت: سال اولی که عهده‌دار مسئولیت در شورای اسلامی شهر قزوین شدیم، بودجه فرهنگی شهرداری حدود ۱۳ میلیارد تومان بود که این رقم در سال دوم به ۳۳ میلیارد تومان و در سال سوم به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نشان‌دهنده نگاه خاص شورای شهر و مدیریت شهری نسبت به موضوعان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است.
 
فرمانی بیان کرد: یکی از بخش‌های اعظم بودجه‌ای ما حمایت از فعالان قرآنی و مذهبی بوده و معتقدم برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هر اندازه هم که کار شود باز هم کم است زیرا این حوزه از اهمیت چشمگیری برخودار است.
 
وی در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد میزان تلاش‌های ما در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارزش‌های دینی، بیش از سرعت حرکت آسیب‌های اجتماعی باشد و باید برای انتقال تفکر دینی به نسل امروزی جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 
جمهوری اسلامی ایران، کشوری آزاده و حامی مستضفعان عالم است
 
حجت الاسلام سید مهدی خضری دیگر سخنران این مراسم با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و همچنین روز شهادت امام سجاد(ع) گفت: سفر کربلا، مهمترین سفر تاریخی است که اولیای الهی داشتند و امام حسین(ع) در مسیر کربلا و روز عاشورا آیاتی را تلاوت ‌کردند که از مضامین ارزشمندی برخوردار است.
 
وی افزود: سپاه مقابل حضرت سیدالشهدا در واقع تحت ولایت شیطان بودند اما آزادگان عالم در خیمه امام حسین(ع) گرد هم آمده بودند.
 
امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: بسیاری از افرادی که مرتکب گناه می‌شوند به دلیل مشکل ناآگاهی نسبت به عواقب دنیوی و اخروی عملشان نیست که اقدام به ارتکاب فعل نادرستی می‌کنند و در برخی موارد اصلا بحث در مورد آگاهی یا عدم آگاهی افراد نسبت به مسائل نیست همچنانکه امروز شاهد هستیم کشورهای خلیج فارس و عربی با وجود مشاهده ظلم و جنایات ضد بشری اسرائیل نسبت به مردم مظلوم غزه و فلسطین همچنان سکوت کرده‌اند چراکه نگران از دست دادن منافع خود هستند.
 
وی بیان کرد: در دنیا فقط جمهوری اسلامی ایران بود که تمام قد در مقابل رژیم منحوس اسرائیل ایستاد و با عملیات وعده صادق، سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد چراکه ایران کشوری آزاده بوده که قرآن در آن مهجور نیست در حالیکه در کشوری همچون مصر با داشتن حافظان قرآن بسیار، ۱۵۰۰ تونل به روی حماس بسته شده تا مانع رسیدن آب و غذا به مردم مظلوم فلسطین شود که این کار در واقع نشان‌دهنده مهجوریت قرآن در این کشور است.
 
خضری در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشورِ حافظان قرآن است، افزود: ایران کشوری آزاده است و در مسیر پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های خود در طول سال‌های پس از انقلاب حتی متحمل سخت‌ترین فشارهای اقتصادی و تحریم‌های دشوار شده است اما هرگز از مواضع خود کوتاه نیامده و انشاالله بتوانیم همین مسیر حریت و آزادگی سیدالشهدا را ادامه دهیم.
 
گفتنی است؛ در این مراسم دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری امام جمعه موقت شهر قزوین، مهدی صباغی شهردار قزوین، حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند و در پایان مراسم با حضور مسئولان از حافظان قرآن کریم تجلیل شد.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان