۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین لحظه گرگ و میش شمس‌آذر قزوین
کد خبر: ۳۶۸۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۸ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

لحظه گرگ و میش شمس‌آذر قزوین

تیم لیگ برتری شمس آذر قزوین که طی یک سال گذشته با بازی‌های نجومی خود سبب امید و نشاط فوتبال دوستان و هم‌استانی‌ها شده است، اکنون در لحظات حساس و گرگ و میش تصمیمات جدید به سر می‌برد.

لحظه گرگ و میش شمس‌آذر قزوین
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شاید آن روزی که مالکان تیم شمس ‌آذر خود را برای لیگ یک فوتبال ایران مهیا می‌کردند، فکرش را نمی‌کردند غیرت و تکنیک بازیکنان خوبشان تیم را در اولین تجربه لیگ یک به قهرمانی رسانده و در ادامه راه با بازی‌های خیره‌کننده، شگفتی‌ساز لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران شوند.
 
حال و روز امروز شمس ‌آذر با شرایط دو سال و حتی یکسال پیشش بسیار متفاوت شده است، آنها حالا یک تیم لیگ برتری با تجربه بازی با تیم‌های سطح اول فوتبال ایران را دارند، تیمی که هم تجربه، هم ارزش و هزینه‌ بازیکنانش بالا رفته است، موضوعی که مالکان باشگاه و حتی فوتبال دوستان قزوینی را نگران کرده است.
 
شمس‌ آذر از همان ابتدا روی غیرت بازیکنانش تکیه کرد تا رقم و اعداد قرارداد آنها، زمانی که بنا به گفته سعید دقیقی سرمربی پرتلاش فصل قبل خود، تنها با 80 میلیارد تومان در مقابل پول‌پاشی تیم‌های بزرگی چون پرسپولیس، سپاهان، استقلال و... ایستادگی کرد.
 
80 میلیاردی که ادامه دادن راه با آن در فصل جدید غیرممکن است، حتی اگر مالکان باشگاه تنها روی غیرت بازیکنان خود حساب باز کنند، حتی اگر کمترین سقف قرارداد را برای بازیکنان خود در نظر بگیرند.
 
هزینه مالکان شمس آذر چند برابر شده است
 
مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه شمس آذر در مورد مشکلات مالی این باشگاه گفته است: شمس آذر یک باشگاه خصوصی با درآمد محدود است و صاحبان این واحد صنعتی در حال توسعه فعالیت‌ها در عراق و افغانستان هستند و هزینه‌هایشان خیلی زیاد شده است.
 
وی بیان کرده است: به هر حال مالکان باشگاه همت کرده و با کار بزرگ، تیم را از لیگ یک به لیگ برتر بردند و در لیگ برتر هم با حمایت‌های انجام شده و یک سرمربی جوان، کاربلد و بازیکنان متعصب این تیم توانست فوق انتظار ظاهر شده و تا رده هشتم جدول امتیازات صعود کند و شاید اگر ابتدای فصل مشمول کسر امتیاز نمی‌شد می‌توانست سهمیه آسیایی هم کسب کند.
 
عبدیان در ادامه با اشاره به هزینه 80 میلیاردی شمس ‌آذر در مقابل تیم‌های بزرگ گفته است: امروز هم بازیکن و هم سرمربی تیم خودشان را نشان داده و طالبان زیادی دارند، نمی‌توان با هزینه‌های سال گذشته آنها را حفظ کرد و باید حداقل تا دو برابر فصل قبل هزینه کرد تا تیم حفظ شود.

 
شهاب زندی و چالشی که برای شمس آذر به ارمغان آورده است
 
اما این تنها چالش تیم شمس ‌آذر نیست، اوایل تیرماه شهاب زندی مدیرعامل این باشگاه به دلیل برخی اتهامات وارده مربوط به پرونده تخلف باشگاه مس رفسنجان با احضار دادسرای رفسنجان بازداشت شد.
 
 در شرایطی که پرونده تخلف مس رفسنجان در دادسرای استان کرمان و کمیته اخلاق، همچنان مفتوح است، پس از اعتراف‌های خداداد افشاریان، رئیس پیشین کمیته داوران و مطرح کردن نام شهاب زندی، او را به کرمان احضار و بلافاصله بازداشت کردند، موضوعی که در صورت حل نشدن حتماً به تیم ضربه وارد خواهد کرد.
 
در کنار این چالش‌ها، هفته پیش سعید دقیقی مربی خوش‌فکر و جوان این تیم که از ابتدای راه، این تیم را هدایت و همراهی کرده بود، خبر جدا شدن خود از تیم شمس ‌آذر و پیوستن به تیم ملوان بندر انزلی را منتشر کرد و به دنبال آن موجی از نگرانی‌ در همشهریان و فوتبال دوستان قزوینی ایجاد شد.
 
تکیه بیش از حد به سعید دقیقی، اشتباه بزرگ باشگاه شمس آذر
 
مجید گروه‌ای پیشکسوت فوتبال قزوین در گفتگو با خبرنگار ورزشی «صبح قزوین»، اظهار کرد: تیم شمس ‌آذر علی‌رغم ارمغان شور و نشاطی که برای استان و شهر قزوین داشته است، این روزها با اخبار نگران‌کننده، امید جوانان و نوجوانانی که به این تیم لیگ برتری دل بسته‌اند را ناامید کرده است.
 
 وی با اشاره به عملکرد خوب سعید دقیقی سرمربی تیم شمس‌ آذر گفت: جدا از عملکرد سعید دقیقی، اشتباه باشگاه و مسئولان ورزشی استان تکیه بیش از حد به شخص سعید دقیقی بود، همانگونه که حتی در بیلبوردهای شهری هم به جای عکس بازیکنان تیم عکس سعید دقیقی را می‌دیدیم.
 
این مربی پیشکسوت قزوینی گفت: با این رویکرد یعنی سعید دقیقی تمام تیم بوده و حالا با رفتنش قرار است اساس تیم از هم بپاچد، این رویکردی اشتباه است چرا که در دنیای حرفه‌ای مربی نمی‌تواند روی تیمی که درآمد اندک داشته و حتی مدیرعاملش هم دستگیر شده حساب باز کند.
 
وی افزود: به نظر من استان قزوین مربیان خوبی در رده‌های مختلف فوتبال دارد، پیشکسوتانی که حتی یکبار هم از آنان نظرخواهی نشده‌ است، سعید دقیقی همه داشته قزوین نبوده و نیست، ما در قزوین مربیانی داریم که در سطوح A  و B  آسیا مشغول به فعالیت هستند اما از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

شمس آذر تیم قزوینیِ غیربومی
 
گروه‌ای با بیان اینکه تیم شمس‌ آذر با وجود اجاره‌ای نبودنش اما بومی نیست گفت: یکی‌ دیگر از ضعف‌های تیم شمس ‌آذر غیر بومی بودن بازیکنانش است، طوری که در ابتدای راه حدود 12 بازیکن بومی قزوین خط خوردند و بازیکنان جا مانده لیگ برتری جای آنان را گرفتند.
 
وی تاکید کرد: قزوین تیم‌های زیادی دارد که اگر برای هرکدام از این تیم‌ها هزینه و وقت گذاشته شود، قطعاً رشد خواهند کرد، ما تمام امکانات خود را محدود به تیم شمس‌ آذر کردیم و از دیگر پایه‌ها غافل شدیم، هتل ورزش، استادیوم سردار آزادگان و... همه مختص به این تیم است، در حالی که نوجوانان ما در آکادمی‌های فوتبال با کم‌ترین امکانات بازی می‌کنند.
 
گروه‌ای در پایان گفت: اتفاقات شمس آذر باید تلنگری برای مسئولان استان باشد، اگر ما به دنبال رشد فوتبال، نشاط جامعه و تب ورزش در قزوین هستیم، باید برای تمام رده‌ها، بازیکنان بومی، پیشکسوتان شهر خود ارزش قائل باشیم، روی یک تیم و یک شخص تمرکز نکنیم بلکه امکانات خود را برای همه سطوح در نظر بگیریم.

 
حمایت‌های زیرساختی خود را از شمس آذر ادامه خواهیم داد
 
عباس اعلایی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار ورزشی «صبح قزوین»، اظهار کرد: خبرهای تیم شمس ‌آذر را دنبال می‌کنیم، قطعا مالکان باشگاه و اعضای تیم به دنبال حل مسائل باشگاه خواهند بود و این مسائل حل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: وجود تیم شمس ‌آذر در بین تیم‌های لیگ برتری و عملکرد خوب این تیم در این فصل، یک ظرفیت بزرگ برای ورزش استان است که موجب نشاط جامعه و رونق فوتبال استان شده است.
 
مدیرکل ورزش وجوانان استان قزوین بیان کرد: مجموعه ورزش استان تا جایی که توانسته از این تیم حمایت کرده و بعد از این هم همین روند خواهد بود، به لحاظ زیرساختی و فراهم کردن شرایط مسابقات لیگ، سال گذشته اقدامات خوبی را انجام دادیم، در شرایطی که شاید کسی فکر نمی‌کرد قزوین به این آمادگی رسیده باشد.
 
وی در پایان گفت: این تیم تازه پا گرفته و قطعاً فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر خواهد گذاشت، ما حمایت‌های زیرساختی خود را از تیم شمس آذر ادامه خواهیم داد، اما مسائل فنی تیم مربوط به خود باشگاه است که قطعاً به دنبال بهترین گزینه و عملکرد خواهند بود.
 
پیوستن سعید دقیقی به ملوان عملکرد فنی بود
 
حسین باجیوند نیز در گفتگو با خبرنگار ورزشی «صبح قزوین»، در خصوص شرایط تیم شمس آذر بیان کرد: ما از ناحیه هیات فوتبال جلساتی را با مالکان تیم داشتیم و هر چند از رفتن سعید دقیقی ناراحت هستیم، اما مازیار زارع هم در ملوان بندر انزلی عملکرد خوبی نشان داده و قطعاً می‌تواند در راستای موفقیت‌های بیشتر تیم را کمک کند.
 
وی افزود: مالکان باشگاه به دنبال تیم قوی حتی توانمندتر از سال گذشته هستند، اینکه برخی از شرایط امروز تیم ابراز نگرانی می‌کنند، در حد گمانه‌زنی و حدس است، پیوستن سعید دقیقی به ملوان یک عملکرد فنی است و به معنای تمام شدن شمس آذر نیست.
 
رئیس هیات فوتبال قزوین بیان کرد: باشگاه شمس آذر خوش حساب است، با وجود تنگناها به هیچ بازیکن و کادر فنی بدهکار نیست، برخلاف تیم‌های بزرگ که میلیاردها تومان بدهکار هستند؛ این شرایط خود نقطه قوت و جاذبه برای تیم به جهت به کارگیری بازیکن خوب است.

وی ادامه داد: جابه‌جایی بازیکنان و مربی در فوتبال امری طبیعی است، اکنون فصل نقل و انتقال است برخی از تیم رفته و افراد جدید می‌آیند، امیدواریم هر آنچه اتفاق می‌افتد به نفع تیم و فوتبال استان قزوین باشد.
 
مردم نگران تیم شمس آذر نباشند
 
باجیوند با اشاره به شرایط مدیرعامل باشگاه شمس آذر بیان کرد: در خصوص آقای زندی اتهاماتی صورت گرفته و پرونده ایشان در حال بررسی است، مسائل این پرونده هیچ ربطی به باشگاه شمس آذر ندارد، مالکان منتظر هستند شرایط وی مشخص شود و تصمیم نهایی را در مورد او بگیرند.
 
رئیس هیات فوتبال قزوین در پایان گفت: مردم نگران نباشند، مدیران باشگاه خواب نبوده و قطعاً با شناخت کامل برای آینده تیم برنامه‌ریزی خواهند کرد، این تیم برای ادامه راه قطعا نیاز به حمایت، همراهی و فداکاری‌های بیشتری دارد، امید است روز به روز شاهد افزایش موفقیت بیشتر نماینده استان در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی «صبح قزوین»؛ نگرانی از آینده تیم تازه‌پاگرفته شمس آذر، امری طبیعی است، این تیم برای پر و بال گرفتن فراز و فرودهای بسیاری را خواهد دید، اینکه عده‌ای با اولین چالش‌ها موضوع واگذاری امتیاز تیم و مشکلات مالی حل نشدنی را مطرح می‌کنند، نه تنها به ورزش استان کمکی نخواهد کرد بلکه با پالس منفی دل هواداران و فوتبال دوستان قزوینی را خالی خواهند کرد.
 
امید است؛ حضور مازیار زارع در تیم شمس آذر که جوان بوده و عملکرد قابل قبولی را در تیم ملوان از خود ارائه داده است، مایه نشاط و هم‌گرایی بیشتر کادر فنی و مالکان باشگاه باشد و در آینده شاهد موفقیت‌های تیم محبوب شهرمان در سطوح بالای ورزش کشور و آسیایی باشیم.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان