۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم‌برخوردار قزوین
کد خبر: ۳۶۸۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۷ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

با همکاری حوزه هنری اجرا می‌شود؛

اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم‌برخوردار قزوین

طرح اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم‌برخوردار فرهنگی استان قزوین با هدف امکان برخورداری همه اقشار مردمی از سبد فرهنگی جامعه با همکاری حوزه هنری استان قزوین برگزار می‌شود.

اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم‌برخوردار قزوین
محمدرضا عشایری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از اجرای طرح اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم‌برخوردار فرهنگی استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای فراهم ساختن بستری مناسب برای بهره‌‌مندی همه اقشار مردمی از سبد فرهنگی جامعه انجام می‌شود تا افراد مناطق دورافتاده و محروم استان هم بتوانند به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینند.

وی با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز جهت راه‌اندازی سینمای سیار توسط حوزه هنری قزوین افزود: انتقال تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی و استقرار یک سینمای سیار در مناطق دورافتاده که فاصله زیادی تا مرکز استان دارند کار دشواری است اما با توجه به دغدغه‌مندی که در این حوزه دارم همچنین با هدف سهولت دسترسی همه مردم استان از امکانات فرهنگی، این کار با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان قزوین انجام می‌شود.


این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: البته کار اکران سیار فیلم در مناطق کم‌برخورداری همانند روستای زرند طارم سفلی و روستاهای الموت و دشتابی در سال ۹۷_۹۸ به مدت یکسال و نیم انجام شد و مردم این مناطق به تماشای فیلم‌های «دیدن این فیلم جرم است» و «منصور» نشستند که بازخورد بسیار مطلوبی داشت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

وی عنوان کرد: فیلم‌هایی برای اکران در مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته می‌شود که هم اکنون روی پرده سینماهاست و همین امر موجب مسرت خاطر مردم اهالی این مناطق می‌شد.

آزادی چند زندانی جرائم غیرعمد از محل فروش بلیط‌ها

عشایری تصریح کرد: طرح اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم برخوردار فرهنگی استان قزوین مجدد در سال جاری اجرا می‌شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته فیلم «شور عاشقی» فردا در ابهر و روز جمعه در اسفرورین اکران خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این اقدام فرهنگی با استقبال خوب مردم استان و استان‌های همجوار مواجه شده و تلاش داریم تا با استقرار سینمای سیار در مناطق مورد تقاضا، امکان اکران فیلم‌های سینمایی در مناطق مختلف فاقد سینما فراهم شود.

عشایری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها امکان اینکه همه افراد بتوانند سینما بروند فراهم نیست لذا ما این کار فرهنگی را با هزینه بسیار کم و سهولت در دسترسی، با محوریت اکران در حسینیه‌ها و مساجد انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق هم هستند افراد خیری که دوست دارند نذر فرهنگی داشته باشند و در این راستا کلیه هزینه مربوط به بلیط اکران فیلم برای مردم مناطق کم‌‌برخوردار را متقبل می‌شوند تا ضمن فراهم ساختن امکان تماشای فیلم برای علاقمندان فاقد توانایی مالی برای رفتن به سینما، قدمی در مسیر اعتلای فرهنگی جامعه هم بردارند.

ضرورت ورود همه دستگاه‌های استان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی 

دبیر اجرایی طرح اکران فیلم‌های فاخر در مناطق کم برخوردار فرهنگی استان بیان کرد: همچنین در سالهای گذشته اکران فیلم در زندان مرکزی استان و یا کمپ‌های ترک اعتیاد هم انجام شد که بسیار مایه خوشحالی مخاطبان قرار می‌گرفت و در پایان از ما تشکر می‌کردند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از کارهایی که در مرحله نخست اکران فیلم در مناطق کم‌برخوردار استان انجام شد اختصاص بخشی از مبالغ بلیط فیلم‌ها برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود که خوشبختانه توانستیم با این کار زمینه آزادی چند زندانی را فراهم سازیم‌ و تلاش داریم که این کار خداپسندانه را در این مرحله از اکران فیلم‌ها هم دنبال کنیم.

عشایری در پایان گفت: از همه مسئولان استانی و متولیان فرهنگی استان درخواست داریم تا بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای اقدامات جهادی این چنینی اختصاص دهند که خوشبختانه سپاه استان قزوین در این حوزه با ما همکاری خوبی داشته که جای تقدیر دارد.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان