۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین قزوین میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی
کد خبر: ۳۶۸۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۳ ساعت: ۲۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد:

قزوین میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: دومین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌المللی روزهای ۲۸ تیر تا پنج مردادماه با شعار «ورزش زبان مشترک» در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود.    

قزوین میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی
به گزارش خبرنگار علم‌وفناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، کنفرانس خبری مطبوعاتی ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با موضوع دومین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌المللی امروز شنبه ۲۳ تیرماه در سالن بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
 سید علی قاسم‌زاده در این نشست اظهار کرد: دومین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌المللی با شعار «ورزش زبان مشترک» در ۱۰ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دوومیدانی، شنا، دارت و آمادگی جسمانی برگزار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: مراسم افتتاحییه این مسابقات اول مردادماه و با حضور مسئولان دانشگاهی و ورزشی کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: ماموریت خاص دانشگاه، تربیت نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف است و پذیرش میزبانی این رویداد فرهنگی ورزشی نیز به همین سبب حائز اهمیت است چون ورزش هم نمادی از گفتگوی فرهنگی بین ملیت‌های مختلف محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در این المپیاد بیش از هزار و صد دانشجوی غیر ایرانی از ۴۸ دانشگاه کشور و از میان ۵۰ تا ۶۰ ملیت مختلف حضور دارند. 
 
 
قاسم‌زاده تصریح کرد: از افتخارات استان قزوین است که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از شایستگی و شرایط کامل برای برگزاری یک رویداد مهم بین‌المللی برخوردار است و ظرفیت لازم برای میزبانی از دانشجویان غیرایرانی را با چاشنی آشنایی با فرهنگ و سنت این مرز و بوم مهیا کرده است.
 
وی تاکید کرد: دستاورد این المپیاد در میادین ورزشی قطعا بسیار بیشتر از کاری است که با رایزنی در سفارتخانه‌های ملیت‌های مختلف صورت می‌گیرد.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: برای برگزاری دومین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌المللی اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها نیز از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای دولتی و نیز سازمان‌های مختلف خدمت‌رسان در استان تامین شده است.
 
لازم به ذکر است که اولین دوره المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان بین‌الملل تابستان سال ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شده است.
 
انتهای خبر/
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان