۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی قزوین در اربیل عراق
کد خبر: ۳۶۸۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۳ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی قزوین خبر داد:

برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی استان قزوین در اربیل عراق

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین برای اولین بار در مردادماه در اربیل عراق برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی قزوین در اربیل عراق
مهدی عبدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین در مردادماه در اربیل عراق برگزار می‌شود، این اولین نمایشگاه است که تنها مختص فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان قزوین بوده و مجری و برگزارکننده، اعضای واحد‌های تولیدی و تجاری نمایشگاه هم از استان قزوین هستند.

وی افزود: این نمایشگاه از دهم الی 13 مرداد ماه با حضور نمایندگان صنایع تولیدی استان در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر در شهر اربیل عراق برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: تمام صنایع تولیدی استان قزوین که امکان صادرات دارند، اعم از صنایع دستی، محصولات کشاورزی، محصولات بهداشتی و پلیمری و... می‌توانند برای حضور در نمایشگاه و ارائه محصول اقدام کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای خردادماه با هدف افزایش مراودات اقتصادی دفتر تجاری اختصاصی اتاق بازرگانی استان قزوین در شهر اربیل عراق راه‌‌اندازی شده است و کارشناسان تجارت خارجی برای بهبود روند کارها و افزایش روابط تجاری در آن مستقر هستند.

عبدیان از تشکیل و اعزام دو هیات تجاری هندوستان و پاکستان برای استان قزوین تا پایان امسال با توجه به نیاز استان خبر داد و افزود: همچنین از چند کشور خارجی درخواست میزبانی داشته‌ایم که در حال بررسی هستیم و طبق اولویت و با توجه به محدودیت بودجه اقدام خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مقصد 50 درصد صادرات استان قزوین کشور عراق است و حدود 80 درصد این صادرات از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود.

عبدیان در پایان گفت: در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم و تک نرخی شدن قیمت ارز، استان قزوین این ظرفیت را داراست که صادراتی به میزان ۲ میلیون دلار در سال انجام دهد.

انتهای خبر/2001
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان