۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین مالیات ۴۷ درصد از اصناف قزوین صفر شد
کد خبر: ۳۶۸۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۰ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین:

مالیات ۴۷ درصد از اصناف قزوین صفر شد

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مالیات ۴۷ درصد اصناف استان قزوین «صفر» و حدود ۹۴ درصد کمتر از ۲۰ میلیون تومان است مالیات پرداخت می‌کنند.

مالیات ۴۷ درصد از اصناف قزوین صفر شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سیدمحمود موسوی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات سازمان امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، در تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته و همچنین سه ماه سال جاری، اظهار کرد: ۱۶ تا ۲۳ تیرماه هفته مالیات نامیده شده و سازمان امور مالیاتی برنامه‌های متفاوتی را در این هفته اجرا می‌کند.
 
وی افزود: هر سال دو ماه تیر و مرداد از اهمیت ویژه‌ای بدلیل مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای این سازمان دارد.

فرصت ۴۶ روزه زمان تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: امسال با توجه به اتفاق ناگوار رخ داده برای رئیس جمهور و بنا به ضرورت حفظ شأن و جایگاه شهدای خدمت و رئیس جمهور فقیدمان با استفاده از مجوزهای قانونی مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت ۴۵ روز و ارزش افزوده سال جاری برای یک ماه تمدید شد.
 
موسوی با اشاره به تاریخ انقضای تسلیم اظهارنامه از ۳۱ خرداد به ۱۵ مرداد بیان کرد: ۳۱ مرداد ماه ه‍م آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول ساری جاری خواهد بود.
 
این مسئول تشریح کرد: اگر مودیان در زمان تسلیم اظهارنامه فرم تبصره ۱۰۰ را بپذیرند دیگر نیازی به اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک ندارند و با شرایط پرداخت در ۱۵ قسط برای دارندگان دسته چک و تا ۶ ماه برای فاقدان دسته چک مالیات خود را بپردازند.
 
وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای مؤدیان عزیز در نظرگرفته شده است اذعان کرد: کسانی که بیش از این درآمدها را داشته باشند می‌توانند از اظهارنامه تعاملی برخوردار شوند و برای این افراد به شیوه محاسبه بر اساس فروش است و اگر بر اساس کارشناسی اعلام شده بپذیرد نیازی به ارائه اسناد حسابرسی نیست و مبلغ اعلام شده پذیرفته می‌شود.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه در اظهارنامه تعاملی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هم تخفیف اعمال می‌شود، افزود: مشاغلی که مجموع فروش خالص آن‏ها در ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده می‌توانند از تسهیلات قانون مالیات‌‏های مستقیم استفاده کنند.
 
موسوی عنوان کرد: مودیان مالیاتی با مجموع فروش بالای ۱۸ میلیارد تومان هم می‌توانند از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه تمام پرونده‌های مالیاتی کشور که رسیدگی می‌شود مطابق با مدارک است، خاطرنشان کرد: افرادی که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکنند موظفند از ابتدای سال ۹۸ برای تمام مراودات مالی خود اسناد و مدرک ارائه دهند.
 
وی اضافه کرد: پول‌ها از هر طریقی به حساب مؤدی واریز شود جز درآمد وی محسوب می‌شود مگر اینکه خلافش ثابت شود و مؤدیانی که در تبصره ۱۰۰ مالیاتشان صفر می‌شود برای آن‌ها تا دهم مرداد پیامک از سردر سازمان ارسال می‌شود و مؤدیان مراقب پیامک‌های جعلی باشند.
 
تایید 92 درصدی اظهارنامه‌های مودیان استان قزوین در سال گذشته 
 
مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته اظهارنامه 92 درصد مودیان پذیرفته شد افزود: از این مقدار فقط هشت درصد آن‌ها حسابرسی شد و این سیر همانند کشورهای توسعه یافته است که بیانگر اعتماد دوسویه بین امور مالیاتی و مودیان است که بسیار حائز اهمیت است.
 
موسوی صانع اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۶۲ هزار مؤدی شناسایی شده‌اند و سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت شد.

۱۰۸ هزار اظهارنامه اصناف در سال گذشته در استان دریافت شده است
 
موسوی تشریح کرد: از میان ۱۰۸هزار و ۲۶۳ مؤدی اصناف به پرونده ۹هزار و ۲۰۳ رسیدگی و پذیرفته شد و بنا را بر اعتماد و حسابرسی گذاشتیم.
 
این مسئول ادامه داد: از تعداد کل مؤدیان صنفی ۵۵هزار و ۱۴۹ نفر اظهارنامه تسلیم کردند که از این تعداد حدود ۵۵درصد یعنی ۲۷ هزار و ۲۶۸ نفر مالیاتشان « صفر» بود.
 
وی تشریح کرد: ۹ هزار و ۲۲۵ نفر از مؤدیان صنفی حدود یک هزار تومان تا دو میلیون تومان مالیات دادند که این هم در حد صفر محاسبه شده و تعداد ۶ هزار و ۲۱۵ نفر بین دو تا پنج میلیون تومان، پنج هزار و ۳۲۶ نفر بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان ، تعداد ۴ هزار و ۳۲۶ نفر بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و دو هزار و ۴۷۸ نفر بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و فقط ۵۵۸ نفر از مودیان صنوف بالای ۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

مالیات ۴۷ درصد اصناف قزوین «صفر»حساب شد

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: مالیات ۴۷ درصد اصناف استان قزوین «صفر» و حدود ۹۴ درصد کمتر از ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

رتبه دوم قزوین در سامانه مؤدیان کشور 

موسوی صانع اذعان کرد: استان قزوین بعد از تهران دومین استان در انجام سامانه مودیان کشور است و افراد از طریق این سامانه می‌توانند با ما در ارتباط باشند.
 
این مدیر مسئول خاطرنشان کرد: جهت‌گیری و هدف این سازمان این است که  کمترین زحمت برای مودیان ایجاد شود و ایجاد سامانه همینطور محاسبه مالیات در نرم‌افزار بله از اقدامات انجام شده در این زمینه است.
 
وی افزود: سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شد و حتی هزار تومان هم  تخلف نشده است و این نشان از پاک دستی و اخلاص همکاران این سازمان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه خطیری در جامعه برعهده دارند تاکید کرد: رسانه‌ها بازوی توانمند فرهنگ سازی مالیات هستند و باید در این راستا به هر هنر و قلمی که در اختیار دارند یاریگر ما در این زمینه باشند.


 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان