۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد:

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز قزوینی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین خبر داد.

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در قزوین
نقی سیاهکالی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به اهداف برگزاری همایش احلی من العسل اظهار کرد: دانش‌آموزان باید با الگو گرفتن از نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع)، ایشان را سرمشق زندگی خود قرار داده و با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و ولایت‌مداری، با اهداف مهم نهضت حسینی آشنا شوند.

وی افزود: مهمترین فلسفه برگزاری این همایش شخصیت حضرت قاسم(ع) است چرا که وقایع کربلا، حاوی نکات ارزشمندی است که دانش‌آموزان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از آن الگوبرداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه هدف از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» را آشنایی بیش‌ از پیش دانش‌آموزان با مکتب و قیام عاشورا و منش و کردار حضرت قاسم(ع) عنوان کرد و گفت: حضرت قاسم(ع)، مرگ و شهادت در راه خدا را شیرین‌تر از عسل می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همایش احلی من العسل روز پنج‌شنبه (۲۱ تیر ماه) ساعت ۱۰ صبح در امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز برگزار می‌شود همچنین مراسم‌های مشابهی در تمامی مناطق ۱۴گانه، به ویژه ۵ شهرستان البرز، تاکستان، بوئین‌زهرا، آبیک و آوج برگزار خواهد شد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت قاسم(ع) اظهار کرد: ولایت‌پذیری، معرفت و بصیرت مهمترین ویژگی‌های حضرت قاسم(ع) به عنوان الگوی نسل نوجوان و جوان امروزی است که در حمایت از امام زمان خود، مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌داند.

وی در ادامه گفت: در صحنه کربلا حضرت قاسم(ع) در پاسخ به سوال امام حسین(ع) مبنی بر اینکه مرگ را چگونه می‌بینید؟ پاسخ می‌دهند احلی من العسل؛ که این جواب حاکی از معرفت و بصیرت ایشان در حمایت از امام زمان خود بود.

ماه محرم بهترین فرصت برای انسان‌سازی و تربیت نسل‌هاست 

این مسئول با تاکید بر اینکه ماه محرم، ماه عزای حسینی بهترین فرصت برای انسان‌سازی و تربیت نسل‌ها است، عنوان کرد: می‌توان در ماه محرم با تبیین درست رویدادهای واقعه کربلا و اهداف نهضت حسینی اقدام مؤثری در راستای تربیت دینی، معنوی و فرهنگی دانش‌آموزان به ثمر نشاند.

وی خاطرنشان کرد: در حرکت‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی باید تلاش کنیم کارها به مردم واگذار شده و توسط آن‌ها هم مدیریت شود، چراکه این امر موجب ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر حرکت‌های مذهبی و فرهنگی در بین آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم‌ها می‌شود.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: همچنین مجموعه‌ها و نهادها و متولیان مربوطه باید در کنار مردمی سازی جریانات دینی، کارهای حمایتی، پشتیبانی و نظارتی را اعمال کنند.

وی با تاکید بر تاثیر برگزاری این مراسم‌ها در بین کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به شکل‌گیری شخصیت انسان از همان دوران کودکی، لذا حضور در مساجد و هیئت‌های مذهبی در داشتن جامعه‌ای سالم بر پایه ارزش‌های دینی و مذهبی موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در حقیقت حضور کودکان و نوجوانان در هیات‌های عزاداری و سینه‌زنی موجب می‌شود که آنان با مشارکت در برنامه‌هایی همچون نوحه‌سرایی، سینه‌زنی و تعزیه‌خوانی با تکیه بر فرهنگ حسینی بزرگ شوند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان