۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تئاتر شهر قزوین میزبان نمایش‌های مناسبتی در ماه محرم
کد خبر: ۳۶۸۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲۰ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر تئاتر شهر قزوین خبر داد:

تئاتر شهر قزوین میزبان نمایش‌های مناسبتی در ماه محرم

مدیر تئاتر شهر قزوین گفت: با برپایی نمایش‌های مناسبتی نه تنها بساط هنر و تئاتر به تعطیلی کشیده نمی‌شود، بلکه زمینه‌ای برای رشد عقاید و فرهنگ جامعه فراهم می‌شود تا همه سلایق و علایق را در کنار هم جمع شده و موجب رونق در بازار هنر خواهد شد.

تئاتر شهر قزوین میزبان نمایش‌های مناسبتی در ماه محرم
سعید پورایمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برنامه‌های تئاتر شهر در ایام ماه محرم اظهار کرد: نمایش آئینی مذهبی تعزیه در دهه اول محرم با هدایت گروه حرفه‌ای حشمت‌الله اسلامی در محوطه بیرونی تئاتر شهر قزوین اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: این نمایش آئینی که از اول محرم ‌الحرام آغاز شده تا روز دهم از ساعت 20:30 با حضور عاشقان و عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.
 
مدیر تئاتر شهر قزوین بیان کرد: در این سه شبی که از اجرای این گروه حرفه‌ای در تئاتر شهر می‌گذرد با استقبال بی‌نظیر همشهریان مواجه بودیم و انتظار می‌رود در ادامه این استقبال پررنگ‌تر و با شکوه‌تر شود.
 
وی ادامه داد: از دهه دوم محرم نمایشی تحت عنوان «مجلس شمر‌کُشی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیوان حبیبی در سالن اصلی تئاتر شهر به مدت ۱۰ شب برگزار خواهد شد.
 
پورایمانی گفت: این نمایش تک‌بازیگره و حول محور تحولات شخصیتی یک شمرخوان است که تصمیم گرفته مخالف‌خوانی را رها کند.
 
وی تاکید کرد: برای دهه سوم و دهه اول صفر نیز رایزنی‌هایی برای برگزاری کنسرت نمایشی «غلامان قمر» به کارگردانی حسین علیجانی در سالن اصلی تئاتر شهر صورت گرفته است که برای اولین بار است به روی صحنه خواهد رفت.

استفاده از ظرفیت هنر در راستای اعتلای فرهنگ
 
 مدیر تئاتر شهر قزوین با اشاره به رویکرد حمایتی مجموعه تئاتر شهر از هنرمندان، اظهار کرد: برخلاف روال گذشته که در ایام عزاداری سینما و نمایش‌ها تعطیل بودند، ما درصدد هستیم با برپایی نمایش‌های مناسبتی نه تنها صحنه‌های نمایش را در این ایام تعطیل نکنیم بلکه از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ حسینی قدم برداریم.
 
وی افزود: تماشای این نمایش‌های مناسبتی در ایام ماه محرم و صفر رایگان بوده و براساس این رویکرد نه تنها هزینه بابت مکان از گروه‌های نمایشی دریافت نمی‌کنیم بلکه در مواقع نیاز حمایت مالی هم خواهیم کرد.
 
پورایمانی اظهار کرد: حیف است از ابزار هنر برای تعالی هنر اسلامی استفاده نشود، ما در قزوین هنرمندان خوبی داریم که با هنر خود می‌‌توانند در راستای ترویج شعائر دینی موثر واقع شوند.
 
وی ادامه داد: با ما باید برای همه افکار و اندیشه‌ها برنامه داشته باشیم، همه مخاطبین ما در هیئت و مسجد حضور ندارند، بسیاری از فرهنگ ما در دل جامعه و در فضای سینما و تئاتر شکل می‌گیرد، لذا نیاز است که برای این مخاطبین هم برنامه داشت.
 
مدیر تئاتر شهر قزوین بیان کرد: باید از ظرفیت هنرمندان برای اعتلای فرهنگ جامعه استفاده کرد، برنامه‌های مناسبتی فرصتی را فراهم می‌کند تا شعائر دینی و ملی خود را در قالب هنر به عموم جامعه انتقال دهیم.
 
پورایمانی در پایان گفت: با برپایی نمایش‌های مناسبتی نه تنها بساط هنر و تئاتر به تعطیلی کشیده نمی‌شود، بلکه زمینه‌ای برای رشد عقاید و فرهنگ جامعه فراهم می‌شود تا همه سلایق و علایق را در کنار هم جمع شده و موجب رونق در بازار هنر خواهد شد.

انتهای خبر/20014
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان