۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین ۲۳۰۰ تخت اقامتی پذیرای گردشگران در قزوین است
کد خبر: ۳۶۸۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۹ ساعت: ۷:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین:

۲۳۰۰ تخت اقامتی پذیرای گردشگران در قزوین است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: استان قزوین ۲ هزار و ۳۰۰ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، خانه‌های سنتی و اقامتگاه بومگردی دارد که آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

۲۳۰۰ تخت اقامتی پذیرای گردشگران در قزوین است
نادر محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان در ایام فصل تابستان کار ویژه‌ای به منظور آمادگی و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی تعریف کرده و براساس آن فعالیت‌هایی را برای معاونت‌های مربوطه در نظر گرفته است.
 
وی افزود: از ابتدادی خردادماه در قالب ستاد تمهدیات سفر جلسات هماهنگی با شبکه بهداشت، اصناف، دامپزشکی و... برگزار کرده و در کنار آن در قالب اکیپ‌های نظارتی و تاسیساتی تمهیدات لازم را برای پذیرایی شایسته از گردشگران تابستانی فراهم کرده‌ایم.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: با توجه به تاکیدات وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری موضوع ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده و نظارت‌های لازم در جهت تذکرات و بهبود شرایط انجام شده است.
 
وی یادآور شد: استان قزوین ۲ هزار و 300 تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، خانه‌های سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی دارد که آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

 
14 اقامتگاه بومگردی در استان قزوین پذیرای گردشگران است
 
محمدی بیان کرد: تعداد 14 اقامتگاه بومگردی استان آماده ارائه خدمات به هموطنان از سراسر کشور بوده و 35 اقامتگاه نیز به دنبال کسب موافقت اصولی و ایجاد زیرساخت لازم برای جذب گردشگر هستند.
 
وی با بیان اینکه تمامی بناهای تاریخی و گردشگری استان برای بازدید گردشگران آماده هستند، گفت: اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، اماکن تفریحی با استقرار نیرو پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.
 
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: بومگردی‌های استان قزوین بیشتر در منطقه الموت هستند، اما در مناطقی چون تاکستان، طارم و.. نیز اینگونه اقامتگاه‌ها در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.
 
وی افزود: در دفاتر خدمات مسافرتی استان به منظور ایجاد تورهای یکروزه برنامه‌‍ریزی‌‍‍‌هایی صورت گرفته که این امر ظرفیت خوبی برای افزایش گردشگری و کمک به اقتصاد دفاتر مسافرتی خواهد بود.



توسعه زیرساختی به جذب گردشگر کمک می‌کند

محمدی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی استان قزوین بیان کرد: قزوین به‌ عنوان یک منزلگاه بین‌راهی و در محور تردد است که روزانه مسافران زیادی از آن عبور می‌کنند، این در حالی است که قزوین خود دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی است.
 
وی ادامه داد: منطقه الموت، طارم، باراجین و دیگر نقاط استان دارای جاذبه‌های طبیعی است که هر کدام می‌تواند به عنوان یک ظرفیت خوب برای توسعه گردشگری باشد به شرط اینکه زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر را در خود جا داده باشد.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تاکید کرد: روستاهایی بکری در مناطق طارم، آوج و حتی الموت وجود دارد که برای تبدیل شدن به جاذبه گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت لازم برای اقامت و پذیرایی از هموطنان است.
 
محمدی در پایان گفت: تا سال آینده برنامه و سیاست‌های خوبی به منظور توزیع جغرافیایی، افزایش خدمات استاندارد و توسعه گردشگری در مناطق روستایی و تاریخی استان در نظر گرفته‌ایم که با تحقق آنها شاهد بهبود زیرساختی و افزایش گردشگر به استان خواهیم بود.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان