۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین اخبار کوتاه از گوشه کنار استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۸ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه از گوشه کنار استان قزوین

اخبار کوتاه از گوشه کنار استان قزوین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اخبار کوتاه از گوشه کنار استان را مطالعه می‌کنید.


احیای ۱۵۰ واحد مسکونی متوقف شده در بوئین زهرا

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بوئین زهرا گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی در قالب خودمالکی ِ نهضت ملی مسکن با نام پروژه میلاد در حال تکمیل است.

جواد شویان در بازدید از پروژه مسکن میلاد گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی در قالب خودمالکی ِ نهضت ملی مسکن با نام پروژه میلاد «تعاونی مسکن کارکنان دولت» که در دولت قبل به طور کامل متوقف شده بود، با نگاه مثبت دولت شهید رئیسی در حال تکمیل است.
 
شویان گفت: این واحد‌ها به صورت سه طبقه روی پارکینگ ساخته شده‌اند و مساحت واحد‌ها از ۷۵ متر تا ۱۱۰ مترمربع است که همه واحد‌ها دارای پارکینگ، آسانسور و انباری اختصاصی هستند.

اجرای آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان قزوین

جواد حق لطفی اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۰ طرح بهسازی در قالب زیرسازی، تعریض و بهسازی راه روستایی و به طول ۶۰ کیلومتر در بخش‌ها و نقاط مختلف روستا‌های استان در حال انجام است.
 
وی اضافه کرد: احداث راه روستایی اسبمرد - بلوکان در بخش رودبار الموت، آسفالت حفاظتی محور گیلوان - آلتین‌کش، ساخت راه روستایی شیزر، احداث واریانت راه روستایی شیخلر- سماق اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور سیردان - لوشان در بخش طارم سفلی از جمله این طرح‌ها است.
 
حق‌لطفی، زیرسازی و آسفالت جاده ابراهیم آباد در بویین زهرا، احداث، تعریض، زیرسازی و آسفالت راه روستایی کذلک در آبیک، اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور ضیا آباد - نیکویه در تاکستان، احداث راه روستایی میزوج در شهرستان قزوین و زیرسازی و آسفالت راه روستای مشانه در آوج را از دیگر طرح‌های فعال در حوزه راه‌های روستایی این اداره کل اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه در سال جدید و با تامین سهمیه قیر رایگان برای راه‌های روستایی استان، طرح‌های مربوط به ساخت و بهسازی این راه‌ها سرعت خواهد گرفت، یادآور شد: در همین رابطه طرح‌های پیشنهادی در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها ارایه شده تا با تامین اعتبارات استانی، کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شوند.
 
به گفته حق‌لطفی، در روز‌های آینده نیز عملیات اجرایی ساخت و بهسازی هفت طرح دیگر در حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان آغاز می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی این استان، تاکید کرد: هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان نیاز به آسفالت دارد و از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارای آسفالت نیز ۸۰۰ کیلومتر آن به دلیل عمر بالای آسفالت، عبور بار‌های بیش از حد مجاز و تغییرات آب و هوایی نیازمند به بهسازی است.
 
وی، اعتبار مورد نیاز برای آسفالت و بهسازی مجموع این راه‌ها را ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته اقدامات ویژه‌ای برای بهسازی راه‌های روستایی انجام شد که انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یکی از آنها بود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در قالب این قرارداد، ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بدون آسفالت استان قزوین تعریض و آسفالت خواهند شد.

توزیع ۳۱۳ کولر بین خانواده‌های مددجو در استان قزوین

ناصر ظاهری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و نظر به اینکه تعداد زیادی از خانواده‌های ولی نعمت تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین فاقد وسایل سرمایشی هستند که بر این اساس، اقدام به شناسایی و تهیه کولر برای این خانواده‌ها کردیم.

وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح، تعداد ۳۱۳ کولر آبی تهیه و در اختیار این خانواد‌ها قرار داده شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: این کولرها از محل صدقاتی که مردم شریف استان قزوین پرداخت نموده‌اند، تهیه شده است.

ظاهری خاطر نشان کرد: برای تهیه ۳۱۳ کولر حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مردم خیر و نوع دوست استان اعلام کرد: خیرین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی www.emdad۳۳۸۰۸.ir و کد دستوری #۰۲۸*۸۸۷۷* و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ به دست نیازمندان برسانند.

انتهای خبر/۱۴۰۴


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان