۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین ارزیابی ۲ هزار داوطلب دانشجو معلم در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۶۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۸ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خبر داد:

ارزیابی ۲ هزار داوطلب دانشجو معلم در قزوین

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ابراز کرد: در استان قزوین تقریبا میزبان ۲ هزار داوطلب جهت مصاحبه هستیم که این مرحله از ارزیابی حدود ۱۵ روز طول خواهد کشید

ارزیابی ۲ هزار داوطلب دانشجو معلم در قزوین
حمیدرضا مشهدی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ از برگزاری فرآیند ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان در سطح استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: امسال با استقبال خوب داوطلبان کنکور در اولین آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مواجه بودیم که به صورت مجزا و اختصاصی برگزار شد که نشان از اهمیت تخصصی بودن فرآیند جذب و پذیرش دانشجو در این دانشگاه است.

وی افزود: آن گروه از داوطلبانی که در مرحله اول بعد از فرآیند کنکور مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و بعد از آن نیز نتایج ارزیابی یا مصاحبه ورودی دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: حدود ۸۰۰ هزار داوطلب در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کرده بودند که اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در حال گذراندن مراحل ارزیابی مصاحبه هستند.

مشهدی ادامه داد: به ازای هر یک نفر ظرفیت در پذیرش دانشگاه فرهنگیان سه نفر به مصاحبه دعوت می‌شوند و در مجموع از هر سه نفر یک نفر به عنوان یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: امسال مصاحبه‌ها با روند جدید عمیق‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد و برخلاف سال‌های قبل ایرادات روش سنتی را ندارد.

وی اذعان کرد: در روش جدید ارزیابان دوره‌های مختلف را گذرانده و آموزش لازم را کسب کردند و نسبت به مشاهده، ثبت، طبقه‌بندی و ارزیابی شرایط داوطلبان اقدام می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ابراز کرد: در استان قزوین تقریبا میزبان 2 هزار داوطلب جهت مصاحبه هستیم که این مرحله از ارزیابی حدود ۱۵ روز طول خواهد کشید و علاوه‌بر افراد بومی قزوین، داوطلبان بومی دیگر که استان‌های دیگر را انتخاب کردند نیز در قزوین مصاحبه خواهند شد.

مشهدی ابراز کرد: در روند ارزیابی‌های جدید بر اساس مدل شایستگی انجام می‌شود به این صورت است که داوطلبان در این مدل شایستگی در شرایطی قرار می‌گیرند که باید عملکردهای مناسب گفتاری، نوشتاری و حرکتی داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: مجموعه فرآیند ارزیابی که در داوطلبان صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که منجر به انتخاب شایسته‌ترین نیروها می‌شود چراکه این اقدام منطبق با تجربیاتی است که در کشور درمورد انتخاب مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در روش ارزیابی جدید بحث‌های شائبه‌ای که ممکن بود موجب دخالت ارزیابان در فرآیند مصاحبه شود را به شدت کمرنگ و حتی حذف می‌کند همچنین استرسی در روش سنتی ارزیابی فراگیران را تحت تاثیر قرار می‌داد، در شیوه جدید حذف و فراگیران با خیال آسوده وارد فرآیند مصاحبه می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اذعان کرد: فرآیند مصاحبه برای هر فرد حدود چهار تا پنج ساعت طول می‌کشد و بعد از مراحل جمع‌بندی ارزیابی، فرآیند گزینش و پزشکی انجام می‌شود بعد از طی این سه مرحله نتایج به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

مشهدی عنوان کرد: در نهایت با تلفیقی از نمره‌ کسب شده توسط فرد در کنکور و نمره ارزیابی مصاحبه؛ فرد نهایی تایید و انتخاب خواهد شد.

وی در پایان گفت: طی شیوه جدید تلاش شد تا جهت جذب دانشجویان بهتر در دانشگاه فرهنگیان، ارزیابانی تخصصی تربیت شوند تا منجر به تحول در آموزش و پرورش متناسب نیازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان