۲۳/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ شنبه

صبح قزوین امروز کشور به رئیس جمهور عملیاتی نیاز دارد
کد خبر: ۳۶۸۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۶ ساعت: ۷:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس:

امروز کشور به رئیس جمهور عملیاتی نیاز دارد

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم مشکل اقتصاد کشور حل شود باید به فردی رای دهیم که هم آگاهی داشته باشد و هم بیان مسئله را بداند و هم اینکه قدرت حل مسئله داشته باشد.

امروز کشور به رئیس جمهور عملیاتی نیاز دارد
لطف‌اله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی، مدیریت و اداره کشور مردم‌پایه است یعنی همه ارکان نظام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: یکی از مسئولیت‌ها که از مهم‌ترین جایگاه‌ها در کشور برخوردار بوده، مربوط به رئیس قوه مجریه است و شخص رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری، دومین شخصیت مهم کشور محسوب می‌شود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم در حوزه‌های اقتصادی گله دارند که گلایه‌های آنان هم به‌حق است؛ چراکه در اداره زندگی روزمره خود و همچنین مباحث دیگری از قبیل مسکن و ازدواج دچار مشکل شده‌اند و اینها مسائلی است که در حوزه اقتصاد وجود دارد و دولت‌ها در این زمینه خیلی موفق نبودند.

رئیس‌جمهور آینده باید از سوابق اجرایی موفقی برخوردار باشد

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف دیگر رشد بسیار خوبی داشته‌ایم که در دنیا چشم‌گیر و زبان‌زد است اما در حوزه‌های اقتصادی ضعیف عمل کرده‌ایم.

سیاهکلی بیان کرد: در طول این سال‌ها دولت‌هایی که سر کار آمده‌اند در حوزه اقتصاد تجربه و تخصص کافی یا طرحی نداشتند یا اگر طرحی داشتند خیلی قابلیت اجرا نداشته است و در مجموع ما نتوانسته‌ایم مشکل حوزه اقتصادی کشور را حل کنیم.

وی عنوان کرد: هر کشوری موضوعات و مشکلات خود را باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود همراه با مدیریت درست و بهره‌مندی از تجربه و مهارت حل کند؛ بنابراین از مردم عزیز ایران خواهش می‌کنم هعمانگونه که در ۴۵ سال گذشته در انتخابات مختلف ریاست جمهوری شرکت کردند این بار هم حضور گسترده‌ای پای صندوق‌های رای داشته باشند و با دقت بیشتری عمل کنند و به فردی رای دهند که فقط به بیان مسئله و سخن گفتن بسنده نکند.

افزایش رضایتمندی مردم اولویت کاری رئیس‌جمهور آینده کشور باشد

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته اکثر افرادی که رای آورده‌اند فقط به بیان خوبِ مسائل پرداخته‌اند اما بیان مسئله به معنای حل مسئله نیست.

وی خاطرنشان کرد: مردم تصور کردند کسی که به خوبی مسائل کشور را بیان می‌کند حتماً در عمل هم موفق خواهد بود در حالی‌که توانایی بیان مسائل با توانمندی در حل مسئله دو مقوله متفاوت است.

سیاهکلی عنوان کرد: بیان خوبِ مسائل حاکی از آگاهی بالای شخص بوده اما خوب عمل کردن نشانه بهره‌مندی از مهارت لازم است و رئیس جمهور کشور باید در کنار داشتن آگاهی بالا از مهارت و تجربه فراوانی در حل مسائل برخوردار بوده و ده‌ها بار از کوره عمل موفق بیرون آمده باشد.

بزرگ‌ترین راه مبارزه با آمریکا و تودهنی به دشمن، افزایش رضایت‌مندی مردم است

وی تاکید کرد: مردم در انتخاب اصلح برای جایگاه مهم ریاست جمهوری باید به سوابق کاندیداها نگاه کنند و ببینند کدام یک از آنان در حوزه‌های اجرایی موفق بوده‌اند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکل اقتصاد کشور حل شود باید به فردی رای دهیم که هم آگاهی داشته باشد و هم بیان مسئله را بداند و هم اینکه قدرت حل مسئله داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت کشور باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌ها و درآمدها با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشد، ایجاد درآمد در کشور نیازمند تخصص و مهارت است و هر کسی که لزوماً خوب صحبت می‌کند به معنای آن نیست که می‌تواند کارآمد بوده و در عمل به خوبی سخنان و وعده‌های خود را پیاده کند.

سیاهکلی عنوان کرد: باید در انتخابات بسیار دقت کنیم تا فردی به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود که کشور را به لحاظ اقتصادی تقویت کرده و رشد دهد و با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مناسب راهگشای حل مشکلات معیشتی مردم باشد و زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کند.

اقدامات مناسب رئیس‌جمهور شهید در حوزه گشایش درهای کشور به سوی دنیا

وی در ادامه گفت: امروز بزرگ‌ترین راه مبارزه با آمریکا و تودهنی به دشمن، افزایش رضایت‌مندی مردم است که این امر نیز با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، افزایش درآمد مردم، چرخش پول در کشور، افزایش تجارت و صادرات و واردات محقق می‌شود. 

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه شهید رئیسی در حوزه گشایش درهای کشور اقدامات خوبی انجام داد و ارتباطات بسیار خوبی با همسایگان و دنیا برقرار کردند و این مورد باید ادامه پیدا کند و ما باید ارتباط و تعاملات جهانی را گسترش دهیم تا بتوانیم درآمد ارزی مناسب داشته باشیم.

وی در پایان گفت: حضور مردم در انتخابات برای انتخاب فرد آگاه، مهارت محور و باتجربه با توجه به سوابق و کارنامه نامزدهای انتخاباتی می‌تواند ما را از این پیچ تاریخی عبور دهد و مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع ساخته و رضایت مردم را در پی داشته باشد.

انتهای خبر/۷۰۰۳
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان