۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین احیای ۱۸۱ واحد تولیدی قزوین در دولت سیزدهم
کد خبر: ۳۶۸۵۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۴ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استانداری استان خبر داد:

احیای ۱۸۱ واحد تولیدی قزوین در دولت سیزدهم

معاون اقتصادی استانداری استان قزوین گفت: احیای واحد‌های تولیدی در دستورالعمل قرار دارد که تا کنون ۱۸۱ واحد تولیدی در دولت سیزدهم احیا شده است، همچنین شرکت کنترسازی یکی از شرکت‌های شاخص احیا شده در استان قزوین است.

احیای ۱۸۱ واحد تولیدی قزوین در دولت سیزدهم
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی رحمانی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با استاندار قزوین که صبح امروز در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اشتغال در استان جزو اولویت‌هاست و آمار بیکاری زیر ۵ درصد است.
 
وی افزود: در کل سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری در استان قزوین ۶/۴ درصد بود درحالی که نرخ بیکاری در کشور ۸/۱ درصد بوده است.
 
معاون اقتصادی استانداری استان قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه هر ساله ۴ هزار بیمه شده جدید در استان داشتیم اما در سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار بیمه شده جدید در سازمان تامین اجتماعی استان ثبت شده است و خوشبختانه به هدف اشتغال هم رسیده‌ایم.
 
این مسئول عنوان کرد: کمبود نیروی کار ماهر از مسائل جدی و مهم است که امید است این مسئله هم به طور جدی از طریق ارگان‌های مربوطه پیگیری شود و در نظر داریم به این موضوع هم به طور جدی بپردازیم.
 
رحمانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به سطح دو ارتقا پیدا کرده است، ابراز کرد: توسعه دانش‌بنیان هم یکی از موضوعات مهم استان است که سعی در پیشرفت آن داریم که وقتی این حوزه پیشرفت داشته باشد، خود به خود به بخش بزرگی از اقتصاد کمک می‌کند.

وی مطرح کرد: استان قزوین در حوزه دانش‌بنیان رتبه اول با کسب ۸۶ امتیاز را دارد، همچنین ۱۶۳ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد.
 
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به جذب ۲۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری خارجی در استان، تاکید کرد: استان قزوین در سال ۱۴۰۲ در سرمایه‌گذاری خارجی رتبه دوم بعد از اصفهان را کسب کرد که در سال ۱۴۰۱ دارای رتبه اول کشور در سرمایه‌گذاری بوده‌ایم.
 
رحمانی یادآور شد: احیای واحد‌های تولیدی در دستورالعمل قرار دارد که تا کنون ۱۸۱ واحد تولیدی در دولت سیزدهم احیا شده است، همچنین شرکت کنترسازی یکی از شرکت‌های شاخص احیا شده در استان قزوین است.
 
خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۳ 
 
وی در خصوص خرید گندم، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از نیاز استان گندم خریداری شده است و برای سال ۱۴۰۳، ۲۰۰ هزار تن هدف‌گذاری کردیم و در نظر داریم خرید گندم کیفی را افزایش دهیم و هر سال با کمک کشاورزان محترم این محوریت کیفی در این اقلام افزایش پیدا کند. 
 
معاون اقتصادی استانداری استان در خصوص مصرف برق استان ادامه داد: جلسه‌ای با انجمن‌های مختلف در این زمینه برگزار شده و خوشبختانه موافقت‌های خوبی صورت گرفته است که برخی این شرکت‌ها تولید خودشان را ادامه دادند اما خط تولید‌ها را کاهش دادند.
 
رحمانی افزود: همچنین برخی از شرکت‌ها در هفته یک یا دو روز برای کاهش مصرف برق خط تولیدات را تعطیل می‌کنند یا برخی از آن‌ها یک ماه کلا تولید انجام نمی‌دهند و این مدیریت مصرف را در همین برهه کنترل می‌کند، به هر حال با جلساتی که صورت گرفته هر سازمانی با برنامه‌ریزی خاص در زمینه مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.
 
معاون اقتصادی استانداری استان در پایان گفت: امید داریم روز به روز در همه این زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم و در دولت جدید هم بتوانیم تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و با موفقیت همه مراحل و زمینه‌ها را پشت سر بگذاریم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان