۲۶/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ سه شنبه

صبح قزوین کشور نیازمند رئیس جمهوری متقی و ولایت‌مدار است
کد خبر: ۳۶۸۵۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت: ۱۸:۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کشور نیازمند رئیس جمهوری متقی و ولایت‌مدار است

امام جمعه قزوین با اشاره به حرکت در مسیر انقلاب با حضور در انتخابات گفت: به دنبال کسی بگردیم که در مبانی اعتقادی مستحکم و اهل تقوا و ولایت‌مدار باشد.

کشور نیازمند رئیس جمهوری متقی و ولایت‌مدار است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، همان‌طور که در تشییع شهدای خدمت به میدان آمدیم و نشان دادیم قدر خادمان ملت را می‌شناسیم و فرق آنها را با کسانی که خدمت نکرده و حتی گاهی خیانت هم می‌کنند، می‌دانیم، این شناخت باید در انتخاب رئیس جمهور شایسته بروز پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات، حرکت در مسیر انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا است، افزود: ما باید در جستجوی رئیس جمهوری باشیم که شبیه‌ترین شخص به آیت‌الله شهید رئیسی باشد، ببینیم اخلاق، منش، دلسوزی، ساده‌زیستی و تدین چه کسی به سید ابراهیم رئیسی شبیه است تا جای خالی این شهید خدمت‌گزار را تا حدودی جبران کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اعتقاد به مبانی دینی را معیاری جهت انتخاب اصلح دانست و تصریح کرد: به دنبال کسی بگردیم که در مبانی اعتقادی مستحکم باشد، فهمیدن این سخت نیست، البته ادعا را همه دارند اما اینکه واقعیت دارد یا نه، این مهم است، می‌شود این را در مناظرات تشخیص داد.

تقوا قدرت تشخیص حق و باطل را بالا می‌برد
 
وی تاکید کرد: معیار بعدی تقوای الهی است، خیلی از روایات و آیات تلاش کرده‌اند تقوا را از زوایای مختلف به ما نشان بدهند، امام صادق (ع) فرمود تقوا این است که هر جا خدا می‌خواهد آنجا باشید و هر جا خدا نمی‌خواهد نباشید، این معنای تقوا خیلی دلنشین، راحت و همه‌فهم است.
 
عابدینی بیان کرد: تقوا اثر دارد، آدمی که بر اساس تقوا زندگی کند، به یک جاهایی می‌رسد، یکی از اثرات این است که عقلش نورانی می‌شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 29 سوره انفال می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر اهل تقوا باشید عقلتان قدرت تشخیص پیدا می‌کند، آدم‌هایی بوده‌اند که آنقدر عقلشان تاریک بوده که بین علی (ع) و معاویه نتوانسته‌اند حق و باطل را تشخیص دهند، بین امام خمینی (ره) و صدام نتوانسته‌اند حق و باطل را تشخیص دهند.
 
عابدینی اظهار کرد: حق‌مداری شاخصه دیگر برای فرد اصلح در انتخابات است، ما به دنبال کسی هستیم که حق برایش مهم باشد.
 
وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) در آستانه جنگ در حال وصله زدن کفش خویش بود، ابن‌عباس می‌گوید دیدم حضرت به عنوان فرمانده جنگ در حال وصله زدن کفش خویش است، نگاهش کردم، امیرالمؤمنین (ع) معنای این نگاه را متوجه شد و فرمود: ابن‌عباس، این کفش‌ها چقدر می‌ارزند؟ ابن‌عباس می‌گوید: عرض کردم هیچ، ارزشی ندارند.
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت علی(ع) فرمود: حکومت کردن بر مردم اگر برای زنده کردن حق و از بین بردن باطل نباشد، به اندازه این کفش پاره هم ارزش ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید به دنبال کسی باشیم که حق و باطل برایش مهم باشد، خیلی از آقایان را ما در صحنه‌های مدیریتی و مسئولیتی دیده‌ایم، اما در احیای حق و پایبندی به حق آن طور که انتظار داشتیم نبوده‌اند، باید فردی را پیدا کنیم که این انگیزه را در او به حد اعلی مشاهده کنیم.

فردی را انتخاب کنیم که ولایت‌مدار باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما باید فردی را انتخاب کنیم که اهل ولایت و امامت قرآنی باشد، قرآن با صراحت یک دو قطبی بزرگ بین‌المللی در آیه 257 سوره بقره درست می‌کند، ما پای ولایت طاغوت یا پای ولایت خدا هستیم، قرار است کدام طرف باشیم؟
 
وی ادامه داد: جبهه مقاومت، دین، ایمان، مؤمنین سراسر عالم و مستضعفان جبهه ولایت حق هستند، در این جبهه خدای متعال ولایتش را اعمال می‌کند، در جبهه مقابل، ولایت طاغوت، شیطان و استکبار جهانی است.
 
عابدینی بیان کرد: ما باید بر محور قرآن زندگی کنیم، به دنبال کسی می‌گردیم که انگیزه قرآنی و ایمانی دارد، یکی از کسانی که بیشترین انگیزه قرآنی را داشت، امام راحل بود، همه زندگی امام (ره) قرآن بود، ما باید وقف قرآن شویم، در ایام انتخابات، آن کسی که قرآنی‌تر زندگی می‌کند را پیدا و انتخاب کنیم،

وی ادامه داد: باید برای قرآن قیام کنیم، دل بسوزانیم و حماسه بیافرینیم، همه ما بدهکار قرآن هستیم، رسول خدا (ص) فرمودند: قوم من قرآن را غریب گذاشته‌اند، این قوم من و شما هستیم، بنابراین باید به دنبال رئیس‌جمهوری باشیم که دغدغه قرآنی داشته باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: رئیس جمهور باید عالم به زمانه باشد، تخصص داشته باشد، جهان را بشناسد، سیاست‌های جهانی و بین‌المللی را دنبال کند و دلسوز آحاد مردم کشور باشد.

عابدینی در پایان آحاد مردم استان قزوین را برای حضور در انتخابات هشتم تیرماه دعوت کرد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان