۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین قزوین در هفته‌ای که گذشت
کد خبر: ۳۶۸۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین بررسی می‌کند؛

قزوین در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای استان قزوین را در بسته خبری «قزوین در هفته‌ای که گذشت» می‌خوانید.

قزوین در هفته‌ای که گذشت
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «صبح قزوین»، گزیده‌ای از سرخط خبرهای یک هفته گذشته در استان قزوین را مطالعه می‌کنید.
 
 
تفاهم‌نامه طرح توسعه چهارانبیاء (ص) امضا شد

آئین امضای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و توسعه بقعه متبرکه چهارانبیا و امامزاده صالح (ع) صبح امروز در حسینیه چهارانبیاء (ع) برگزار شد.
 
شهر قزوین میزبان برنامه «محفل» می‌شود

معاون رسانه تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده به زودی همایش «محفل» در شهر قزوین در محل استادیوم ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان برگزار خواهد شد.
 
آب در آسیاب منافقان با کم‌رنگ شدن انتخابات

عضو هیات علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: اساساً یکی از دلایل انقلاب در برابر رژیم ستم‌شاهی این بوده است که مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خودشان نقش داشته باشند، انتخابات برای ایجاد تغییرات مثبت در روند حرکت جوامع و یکی از ارکان اصلی دموکراسی است.
 
بازارچه جدید مهدیه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین گفت: بازارچه مهدیه با ۱۳ غرفه و با اعتبار ۳۳ میلیارد تومانی بازپیرایی و راه‌اندازی می‌شود.
 
خدمت‌رسانی رایگان دامپزشکی در عید قربان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده، کلیه کشتارگاه‌های دام استان در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا در روز عید سعید قربان فعال بوده و به صورت رایگان در خدمت عموم مردم هستند.
 
خطر سموم کشاورزی در محصولات تازه‌خوری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه خطر باقی‌ماندن سموم در محصولات تازه‌خوری بیشتر است، گفت: بیش از ۵۰ درصد از سلامت محصولات زراعی استان در رده استاندارد قرار دارند.
 
بیش از ۵۴ هزار کودک قزوینی سنجش بینایی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین آمار کودکان تحت پوشش اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان را ۵۴ هزار و ۷۴۰ کودک عنوان کرد و گفت: این طرح از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه شروع شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
 
بهره‌برداری از فاز اول گراندهتل تا پایان سال جاری

مدت زمان اجرای پروژه مرمت و احیای گراندهتل سه سال است، اما فاز یک و رستوران این مجموعه تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد.
 
پروژه‌های نیمه‌تمام آبیک پیگیری شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان آبیک شد.
 
تمدید ثبت‌نام در مسابقات قرآن استان قزوین

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به ثبت‌نام ۶۴۰ نفر در مسابقات قرآنی استان گفت: زمان نام‌نویسی از فعالان قرآنی ۱۰ روز دیگر تمدید شد و تا ۲۹ خرداد ماه ادامه دارد.
 
جمع‌آوری اطلاعات ایثارگران فعال ورزشی، هنر و قرآنی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ورزشکاران، هنرمندان و فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر استان قزوین به منظور شناسایی و حمایت از این عزیزان ثبت‌نام کنند.
 
برگزاری آئین معنوی دعای عرفه در ۲۰ بقعه قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: آئین معنوی دعای عرفه در بیش از ۲۰ بقعه شاخص و ۱۰ موقوفه شامل مسجد یا حسینیه در استان قزوین برگزار می‌شود.
 
بیش از ۱۵۲ هزار قزوینی با «علی» نام‌دار شدند

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: اسامی ۱۵۲ هزار و ۲۹۹ نفر در استان قزوین به نام مبارک علی و ترکیبات آن مزین است.
 
«خِنداب» تشنه است

«خِنداب» نام روستایی از توابع ضیاءآباد در شهرستان تاکستان و در ۱۰۰ کیلومتری قزوین است که نام آن از چشمه‌های فراوان آن در گذشته بوده اما امروز چهره این روستا به دلیل تنش آبی دیگر خندان نیست.
 
آبشار سد زیاران قربانی گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین از غرق شدن جوانی ۲۱ ساله در آبشار سد زیاران از توابع شهرستان آبیک خبر داد.
 
اختلافات زوج جوان رنگ خون گرفت

جانشين فرمانده انتظامي استان قزوین گفت: جوان ۲۴ ساله‌اي که به دليل اختلاف با همسرش او را به قتل رسانده بود، توسط پليس دستگير و روانه زندان شد.
 
جریان‌های سیاسی موظف به ایجاد نشاط انتخاباتی هستند

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: اصل مشارکت از بنیادی‌ترین اصول امامین انقلاب و حقی است که مبتنی بر اعتقاد به برابری و آزادی همه قشرهای جامعه است.
 
از کشف ماینر تا برخورد پراید با تیر چراغ برق

رئيس پليس راه استان قزوین گفت: برخورد يک دستگاه خودرو سواري پرايد با تير برق فشار قوي با يك كشته و يک مصدوم برجاي گذاشت.

ثبت هفته خوشنویسی قزوین در تقویم رویدادهای ملی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با هدف حفاظت و پاسداشت هنر خوشنویسی و معرفی این ظرفیت به گردشگران «هفته خوشنویسی قزوین» در تقویم رویدادهای ملی گردشگری به‌ثبت رسید.
 
قزوین در روزهای اوج مصرف برق قرار دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما طی روزهای آینده قطعاً رشد مصرف را خواهیم داشت بنابراین اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف ضروری است.
 
۲۰۰ مدرسه خیرساز در قزوین بنا شد

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ مدرسه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس ساخته شده است، زیر بنای این اقدامات بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی بود.
 
احداث واحد تصفیه روغن در قزوین مجاز نیست

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه اول تصفیه روغن را در کشور دارد و از سال ۹۸ مصوبه‌ای مبنی بر جلوگیری از احداث واحد جدید تصفیه روغن در استان ابلاغ شده است، مابقی تصفیه‌خانه‌ها برای ادامه راه باید به سمت تکنولوژی‌های روز دنیا بروند.
 
واژگونی اتوبوس در قزوین با ۳۹ مصدوم

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: حادثه واژگونی اتوبوس در جاده بوئین‌زهرا- قزوین ۳۹ مصدوم برجای گذاشت.
 
قربانی دیگر در استخر آب استان قزوین

فرمانده انتظامي آوج از غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در استخر ذخيره آب در يکي از روستاهاي بخش آبگرم اين شهرستان خبر داد.
 
نرخ رشد جمعیت استان قزوین بحرانی است

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین با نرخ ۵۶ صدمی رشد جمعیت، در شرایط بحرانی قرار دارد، نرخ رشدی که حتی از نصف میانگینی که سازمان جهانی بهداشت برای ما در نظر گرفته «حدود یک درصد» نیز کمتر است.
 
کشف بيش از 15 هزار نخ سيگار قاچاق از يک واحد صنفي
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: در راستاي برخورد با عاملان فروش و عرضه اقلام قاچاق در واحدهاي صنفي، بازديد از واحدهاي صنفي فروش دخانيات در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي استان قرار گرفت.
 
دستبند پليس بر دستان سارق موتور سیکلت
 
فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح جزییات خبر بيان داشت: در پي سرقت به عنف يک دستگاه موتور سيکلت در شهرک دانش، ماموران پليس بررسي موضوع را در دستور ار قرار دادند.
 
۸۵ درصد رانندگان سرویس مدارس قزوین بانوان هستند
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به ۸۰۰ دستگاه خودروی ویژه سرویس مدارس فعال این شهر در سال تحصیلی گذشته، گفت: ۸۵ درصد رانندگان این خودروها را بانوان تشکیل داده‌اند.
 
افزایش ۳۵ درصدی تقاضای سرویس مدارس در قزوین
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تقاضای سرویس حمل و نقل دانش آموزی در قزوین ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که باید برای آن تمهیدات لازم اتخاذ کرد.
 
۵۶ امام محله در کاهش آسیب‌های اجتماعی قزوین فعالیت دارند
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۵۶ امام محله در نقاط مختلف استان قزوین در خصوص ترویج تعالیم دینی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می‌کنند.
 
اعزام ۶ تیم تیراندازی با کمان از قزوین به مسابقات استانی
 
رئیس هیات تیراندازی با کمان قزوین گفت: ۶ تیم به همراه ۱۸ ورزشکار رده‌های سنی مختلف قزوینی برای حضور در مسابقات چهار جانبه تیراندازی با کمان به میزبانی گیلان تیرماه سال جاری به این استان اعزام می‌شوند.
 
دومین دفتر صندوق توسعه و احیای کشور در قزوین افتتاح شد
 
دومین دفتر نمایندگی توسعه و احیای اماکن تاریخی کشور روز پنجشنبه با حضور مدیرعامل صندوق توسعه در استان قزوین افتتاح و راه‌اندازی شد.
 
یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در قزوین آماده برگزاری انتخابات است
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از آمادگی یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد.
 
آزمایش یک بیمار مبتلا به تب دنگی در قزوین مثبت شد
 
مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه آزمایش یکی از دو بیماری که طی چند هفته گذشته به "تب دنگی" در قزوین مشکوک بودند، مثبت شد، گفت: بیمار یاد شده با مراقبت‌های لازم پزشکی مورد درمان و بهبودی قرار گرفت.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان