۲۱/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۷ پنجشنبه

صبح قزوین پلتفرم‌های اجتماعی بستر اصلی جنگ شناختی هستند
کد خبر: ۳۶۸۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول کمیته علمی جنگ نرم دانشکده افسری دانشگاه امام حسین(ع):

پلتفرم‌های اجتماعی بستر اصلی جنگ شناختی هستند

مسئول کمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشکده افسری دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به بستر اصلی جنگ شناختی گفن: بستر اصلی جنگ شناختی پلتفرم‌های اجتماعی هستند که دست دشمن را برای جنگ شناختی بازتر می‌کند.

پلتفرم‌های اجتماعی بستر اصلی جنگ شناختی هستند
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ محمد جوانی در کارگاه آموزشی کنشگری فعال در انتخابات که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در جنگ شناختی ذهن انسان به میدان نبرد تبدیل می‌شود، هدف در جنگ شناختی این است که نه‌تنها آنچه مردم فکر می‌کنند بلکه نحوه تفکر و عمل آنها نیز تغییر کند.

وی افزود: اگر جنگ شناختی با موفقیت انجام شود باورها و رفتارهای فردی و گروهی را شکل داده و تحت تاثیر قرار می‌دهد تا به نفع اهداف تاکتیکی یا استراتژیک دشمن یا مهاجم تغییر کند.

 مسئول کمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشکده افسری دانشگاه امام حسین(ع)  با بیان اینکه جنگ شناختی در شکل شدید و افراطی خود این ظرفیت و توانایی را دارد که کل جامعه را بشکند و از هم فروبپاشد، تصریح کرد: در جنگ شناختی دشمن می‌تواند بدون توسل به زور یا اجبار آشکارا  کل جامعه را تحت سلطه خود درآورد.

جوانی با اشاره به بستر اصلی جنگ شناختی عنوان کرد: بستر اصلی جنگ شناختی پلتفرم‌های اجتماعی هستند که دست دشمن را برای جنگ شناختی بازتر می‌کند.

این مسئول با اشاره به فیلترینگ تیک تاک در آمریکا تشریح کرد: در کنگره آمریکا در راستای جنگ شناختی پلتفرم تیک‌تاک بررسی و فیلتر شد.

وی در ادامه بیان کرد: فضای مجازی به عنوان بستر جنگ شناختی افکار را دستکاری کرده، فهم مشترک را از بین برده و سبب انشقاق می‌شود.

این مدرس سواد رسانه در ادامه با اشاره به گسترش هوش مصنوعی در جهان تصریح کرد: هوش مصنوعی و فضای مجازی با شناسایی شخصیت کاربران و متناسب با شخصیت، آنها را در یک حباب اطلاعاتی خاص محصور کرده که با حباب‌های دیگر متفاوت است و سبب ایجاد توهم و افراط در عقاید افراد می‌شوند. 

جوانی توضیح داد: این حباب‌ها روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و در یک شرایط تناقض‌آمیز حباب‌ها را به هم نزدیک کرده و سبب فروپاشی جامعه می‌شوند.

‌جوانی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: برای اینکه در ایام انتخابات، فریب اخبار جعلی را نخوریم، به اعتبار نویسنده و نقل قول‌های ذکر شده در خبر توجه کنید همچنین به یک منبع خبری اتکا نکرده و خبر را در سایر رسانه‎‎‌ها نیز جستجو کنید.

مسئول کمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشکده افسری دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: به خواندن تیتر خبر اکتفا نکرده و خبر را به طور کامل مطالعه و تحلیل کنید و همچنین پیش از اطمینان از صحت خبر، از انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنید.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان