۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین صیانت از آرای مردم رسالت شورای نگهبان است
کد خبر: ۳۶۸۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای نگهبان:

صیانت از آرای مردم رسالت شورای نگهبان است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دولت‌ها و مجالس مختلف روی کار آمدند که برخی از آنها رویکردشان متفاوت بوده اما شورای نگهبان همواره از آراء و خواست مردم صیانت کرده چرا که انتخابات با اراده مردم شکل گرفته است.

صیانت از آرای مردم رسالت شورای نگهبان است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، هادی طحان‌نظیف در همایش شبکه نظارت بر انتخابات که عصر پنجشنبه در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی روند انتخابات حدود ۳۰۰ هزار نفر بی‌هیچ چشم‌داشتی برای برگزاری انتخابات سالم نقش ایفا می‌کنند، بی‌آنکه در استخدام شورای نگهبان باشند.
 
وی افزود: انتخابات در حوزه اجرا و نظارت توسط مردم انجام می‌شود و در این تعداد عوامل اجرایی و نظارتی هیچ شبهه و خللی را نمی‌پذیرند، شبکه نظارت مدافعان حریم دینی بوده و متعهدانه عمل می‌کنند.
 
سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: استان قزوین به لحاظ تمدنی و تاریخی جایگاه بالایی دارد و چهره‌های موثری همچون سید آزادگان سیدعلی‌اکبر ابوترابی، شهید رجایی و بابایی و ابوترابی و... از زمان مشروطه، در سال‌های پیش از انقلاب تا پس از انقلاب اسلامی از این دیار برخواسته و بر سرنوشت کشور تاثیر گذاشته‌اند.
 
وی ادامه داد: امروز در برهه خاص و ویژه‌ای هستیم، بعد از اتفاقی که برای رئیس جمهور شهید افتاد با یک انتخابات پیش از موعد مواجه شدیم، شرایطی که مدیریت آن ساده نبود، ولی با درایت خوب رهبر معظم انقلاب و ظرفیت‌های قانونی که در نظام ما وجود دارد با قدرت و صلابت این برهه را گذراندیم.
 
طحان نظیف تاکید کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش با توجه به اصل 131 قانون اساسی، کارها به روال خود ادامه یافت و در اولین فرصت و در همان ساعات اولیه موضوع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و زمان آن پس از چند روز اعلام و شرایط آن در کمترین زمان ممکن فراهم شد که این بیان‌گر قدرت و استحکام نظام اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه صیانت از تک تک آرای مردم در انتخابات را رسالت خود می‌دانیم، اظهار کرد: آرای مردم مهم است و هر رای برای ما تنها عدد نیست بلکه اراده یک فرد است که بر سرنوشت کشور تاثیر دارد، ما افتخار می‌کنیم در کشوری قرار داریم که این حد از پایبندی به آرای مردمی را داراست.
 
سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: شبکه نظارت، رسالت مهمی دارد و آن صیانت از آرای مردم و عدم تحمیل رای و نظر خود به دیگران است، بر اساس بند ۱۵ قانون انتخابات پاسداری از آزادی انتخابات و صیانت از آرای مردم با بی‌طرفی کامل بر عهده ناظران انتخاباتی است.
 
وی ادامه داد: موضوع رای و مشارکت مردمی برای ما بسیار اهمیت دارد، همیشه صادقانه با آن برخورد شده است، هرچند دولت‌ها و مجالس مختلف روی کار آمدند که برخی از آنها رویکردشان متفاوت بوده اما شورای نگهبان همواره از آراء و خواسته مردم صیانت کرده است چرا که انتخابات با اراده مردم شکل گرفته است.
 
سخنگوی شورای نگهبان افزود: ما وظیفه داریم ساز و کارها را تشریح کرده و نگذاریم شبهه ایجاد شود و اگر ابهاماتی وجود داشت، آن را پاسخ داده و رفع شبهه کنیم، نگذاریم برخی زمین بازی را برای ایجاد بلوا و تردید حاشیه‌ساز کنند.
 
طحان‌نظیف در پایان با بیان اینکه شبکه ناظران در کنار مجریان باید کمک کنند انتخاباتی در تراز نظام اسلامی برگزار شود، گفت: در مواجهه با نمایندگان نامزدها با احترام و هوشمندانه برخورد کنید و نسبت به شایعات بی‌تفاوت باشید و نگذارید یک موضوعی اذهان را خدشه‌دار کند.
 
انتهای خبر/2001
  
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان